Mijn lieve zoon van 7 maanden oud wil ineens 's nachts niet meer in zijn bed slapen, maar wel op de buik van mama. Nou vind ik 1x per nacht dat niet zo'n grote ramp, al heeft hij hiervoor ongeveer 6 maanden lang elke nacht doorgeslapen. Nee, meneer komt nu elk uur en de laatste 3 uur mag ik wel doorslapen. Heeeeeel vermoeiend en ik ga dit niet trekken zo. Maar denk je dat hij overdag veel slaapt? Nee, 2 hazenslaapjes Heeft iemand tips? Hij slaapt, in zijn eigen bed, bij ons op de kamer Laten huilen is geen optie.
Is het geen sprongetje? Tandjes? Maakt een tevreden indruk verder? En al geprobeerd hem nog een kleine voeding te geven? Vast allemaal al overdacht, maar vraag het nog even
Tandjes, nummer 3 en 4 zijn in de maak, maar kheb nog niet het idee dat ze elk moment doorkomen... Ik hooo niet dat hij.zo lang ze er nog niet zijn, zo gaat slapen... Tips? hij komt nu 1 a 2x per nacht, gelukkig ff niet meer ek uur, want poeh, dat is vermoeiend!
Ik heb laatst een goede tip gekregen. Zodra hij gaat huilen pak je een stoel en zet je die ernaast. Je kan hem proberen te sussen door zachtjes te praten en hem over het hoofdje te aaien. Als dat niet werkt eruit halen en troosten in je armen totdat hij slaapt of rustig genoeg is om zelf weer in slaap te vallen. Lampen uit laten en op een zachte toon praten. (Zeggen dat het nacht is en dat hij lekker moet gaan slapen.) Geduld hebben is belangrijk. Hier werkt het heel goed. Zoon slaapt inmiddels weer lekker door.