Tot welke leeftijd rompers?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Be Happy, 13 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Tot welke leeftijd hebben jullie rompers gebruikt?

Aiden wordt in juli 2 jaar oud. Hij heeft nu nog rompers maat 86-92 aan, maar die worden wat krapjes. Is het nu verstandig om een grotere maat rompers te kopen of kunnen we ook al overstappen naar een hemdje met onderbroek?

En in het geval van hemdje met onderbroek, hoeveel moet je daar eerst van aanschaffen?

2. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Wij zijn overgestapt naar onderbroekje en hemd toen ons zoontje ongeveer 2 en 3 maanden was, hij begon toen ook met plassen op de wc. Dan is een romper niet handig. We hadden toen ongeveer 5 setjes. Hebben hem af en toe nog wel eens een romper aan gedaan als het was kouder was, anders had hij zo snel een blote rug.

3. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje van bijna 16 mnd oud heeft nu rompers maat 98/104 aan.
    Ze word in juni 1,5 jr en dan ga ik over op ondergoed.
    Ze plast nu al vaak op het potje als ze thuis is.
    Dus wel haar met 1,5 jr ook poepzindelijk gaan maken.
    En vind het dan fijn dat ze gewoon onderbroekje aan heeft.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier maatje 86/92 en hij heeft vandaag een boxershort en een hemd aan maar meestal nog een rompertje hoor...

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza heeft ze tot maat 86-92 aangehad, en was ruim 3 toen ik overging naar hemd en onderbroek. Ze was toen nog niet zindelijk, anders was dat mogelijk eerder een reden geweest om naar hemd en onderbroek over te gaan.

Ik ben een tijdje daarna met zindelijkheidstraining begonnen hier en heb dus in 98-104 bergen ondergoed, maar goed: je moet dan berekend zijn op de nodige ongelukjes. Zonder dat zou je met 7-10 setjes goed toe moeten kunnen, lijkt me :)

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier ook nog steeds rompers, ze is net over naar maat 86/92. Tegen de tijd dat we serieus beginnen met zindelijk worden koop ik wel wat onderbroekjes.

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Onze dochter is een maand voor haar 3de verjaardag zindelijk geworden en toen pas ondergoed aangetrokken.
    Vooral met koud dagen (herfst, winter, lente) vond ik rompers ideaal: Nooit een koude rug.

Nu pak ik hempjes een maat groter zodat ze goed in haar onderbroek blijven zitten. Deze zijn net wat langer.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste draagt nog steeds rompers, 86/92. Zolang ze niet zindelijk is vind ik dat wel veel handiger.

9. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

begon jou zoontje met 2 maanden al te plassen op de wc:( neem aan typfout:) is wel erg jong:D

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wow!!! Mijn kleintje is 8 maanden en heeft ook maat 86/92!!! Het is denk ik net wat je zelf prettig vind. Bij de hema hebben ze geloof ik rompers in grotere maten maar je zou net zo goed op hemdjes en broekjes over kunnen gaan

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

2 jaar en 3 maanden lees ik

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dank voor de reacties. Tja, Aiden was bij het laatste CB bezoek 84,5 cm. Ik denk dat hij nu rond de 86/87 cm is. Dus hij past nog wel in maatje 86/92.

Doe het eerst nog wel met rompertjes. In de zomer willen wij met potjestraining beginnen. Lukt dat, dan koop ik wat hemdjes en onderbroekjes. Is hij nog niet aan het potje toe, dan doen we het verder nog met rompertjes.

13. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ons ventje is 2,5 (geweest) en heeft ook nog steeds rompers aan. Hij is niet zo groot, past nog maatje 92.
    Ik heb wel ondergoed voor hem, maar vind het vooral lekker dat hij nu geen open rug heeft.
    Nu hij steeds meer aangeeft dat hij moet plassen is ondergoed wel iets makkelijk, maar het rompertje heb ik ook snel open hoor.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.933
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tot ze niet meer passen of tot je gaat beginnen met zindelijk worden, wat het eerste komt. Onze zoon heeft nog een paar rompers maat 86/92 en ik heb er inmiddels ook gekocht van maat 98/104. Dat is de laatste maat, denk ik. Ik vind ze ideaal: geen koude rug als ze kruipen. En hemd kruipt toch eerder omhoog.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn meisje had met 1,5 ook al rompers 98-104 aan ivm wasbare luiers en lang lijf. Toen ze 2 was ging ze regelmatig op de po en was een onderbroek en hemd dus fijner. Vanaf toen kiest ze zelf of ze een hemd of een romper aan wilt. Ik heb denk ik wel 15 onderbroekjes voor haar maar dat komt omdat ze een periode zindelijk geweest is maar soms wel een drupje in de onderbroek. Helaas is ze sinds ze een griepje heeft gehad weer terug in de luiers.

16. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier precies, maar dan ook precies hetzelfde :D

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier net nieuwe rompers ze is 20 maanden. Had nu actief willen zijn met het potje maar ik lig in het zh en oma zorgt voor haar en alles is al zo anders. Dus we wachten maar tot ze het straks echt zelf aan gaat geven.

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Voor het tweede jaar over op hemd en boxer. Staat lekker stoer en ik vond die rompers helemaal niet meer mooi zitten. Had er toen genoeg van en een stuk of 8 setjes gescoord. Hij kan zichzelf ook uitkleden nu en dat vind ik handig als we gaan douchen maar straks als het gpede weer echt gaat doorbreken wil ik kijken of ik hem zindelijk kan krijgen en dan is dat ook erg praktisch.

19. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Dochter wordt ook in juni 2.
    Ze heeft al een aantal keren op het potje geplast dus we willen proberen om haar deze zomer zindelijk te krijgen.
    De rompers die ze nu heeft worden te klein dus binnenkort ga ik op pad voor onderbroekjes en hemdjes.

20. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier was ondergoed de beloning met zindelijk worden dus met 2j2mnd (dochter) en met 23 mnd (zoon). Dochter had toen net rompers maat 86/92 aan en zoon kwam nooit verder dan 74/80. Rompers in maat 98/104 hebben we nooit nodig gehad.

Deel Deze Pagina