Ik weet dat het bij de leeftijd hoort maar vroeg me toch af, aangezien mijn dochter sinds enkele dagen weigert korstjes te eten.. Wat doe jij als je dreumes weigert te eten? Ik dwing niet, maar ze krijgt van mij geen andere boterham voordat ze de 1ste, in zijn geheel, op heeft. Ik weiger gewoon een halve boterham weg te gooien, om vervolgens weer een halve weg te moeten gooien. Ik vind dat wel lastig, omdat ik me zorgen maak dat ze te weinig eet. Maar ik maak er absoluut geen strijd van.
Ik doe hetzelfde als jij hoor. Ik probeer een aantal keer, wil ze echt niet dan stop ik er mee. Zolang ze wel goed drinkt, maak ik me ook geen zorgen. Mijn dochter zit nu in de fase dat ze amper meer eet. Brood lust ze al helemaal niet. Feitelijk leeft ze op (2 flesjes) melk, havermoutpap en een paar hapjes avondeten. Water drinkt ze zo'n 200 cc per dag
Bied je de korstjes los aan? Hier krijgt ze eerst de binnenkant en daarna de korstjes. Ze is wel altijd al een broodeter geweest. Heeft ze geen last van tandjes? Dat kan soms ook een reden zijn waarom ze geen korstjes willen eten.
Ik doe het weer anders, mijn kinderen hoeven de korstjes niet op te eten als ze dat niet willen. Ik vind korstjes zelf negen van de tien keer ook niet zo lekker dus ik zie niet in waarom zij dat wel zouden moeten. Wel weten dat ze dat ze wanneer ze bij iemand anders zijn ze de korstjes wel opeten.
Ik doe er eerlijk gezegd niet zo moeilijk over.. Als ze niet wilt dan niet.. Als ze om opnieuw eten vraagt krijgt ze wel steeds hetzelfde aangeboden
Hier vindt ze de korstjes trouwens wel lekker, alleen dan wel apart Ze zou elke maaltijd brood kunnen eten.
Hier blijven de korstjes ook 9 van de 10x liggen. Hij eet sowieso 's ochtends nooit meer dan 1 boterham dus wat ie laat liggen gooi ik gewoon weg. Avondeten gaat er daarentegen wel heel goed in. Ik maak me er niet zo druk om en maak er zeker geen strijd van. Heeft helemaal geen nut hier, want hij gaat er dan echt niet beter door eten.
Ik bied de boterham als zijn geheel aan, zij pikt de binnenkant er tussenuit en dan is ze "kjaaaarrr". Klaar dus.
Oh ja! Fruit gaat er hier ook wel makkelijk in soms. Ik ben heel fout bezig; ik pureer bijvoorbeeld een peer en banaan en geef het op die manier, soms doe ik er in water gewelde havermoutpap doorheen. Dan heb ik stiekem 2 vliegen in klap Anders kneedt ze het, smijt ze er mee of ze eet maar 2 hapjes.
Nou vind je niet slecht, ik maak geregeld smoothies hoor, zo krijgt ze nog wat binnen. Bied wel elke dag stukjes aan, maar elke dag is de vraag wat ze ermee doet.
Hier soms wel alles op soms korstjes niet.. ligt ook aan het brood. Vind het zelf ook niet altijd lekker
Dl is ook een slechte broodeter. Ligt wel aan het soort beleg of ze de korstjes opeet of niet. (net boterham met banaan binnen no time naar binnen gewerkt ) Als ze niet wil, na een paar x aanbieden, geen probleem. Dan krijgt ze altijd nog een mandarijntje. Die eet ze vaak wel helemaal op.
Ik doe het brood roosteren en dan eet hij de korstjes wel. Als ik hem een gewone boterham geef (1 snee dubbelgeklapt en dan 1 x doormidden snijden) dan laat hij meestal de korstjes liggen. Over ontbijt lunch doe ik niet zo moeilijk. Eet hij slecht, krijgt hij wat meer fruit of een cracker tussendoor. Avondeten vind ik belangrijker. dit gaat hier namelijk ook niet zo goed de afgelopen weken. Als hij losse aardappels en bijv. Bloemkool krijgt, dan eet hij het niet (of alleen een paar hapjes) Ik vind het belangrijk dat hij dit wel binnenkrijgt, dus pureer ik het toch maar. Komt later dan wel (hoop ik en als hij zelfs dan niet eet, doe ik hem savonds wat rijstebloem in de melk
Ik heb net de fase gehad dat hij geen korstjes meer wou eten geloof ik. Sinds een dag of 3 eet hij ze weer. Al haalt ie wel nog altijd zijn boterham uit elkaar, eet eerst het beleg eraf (bij bijvoorbeeld kipfilet) en dan eerst de binnenkant. Als laatste eet hij de korstjes pas. Hij eet ook 's avonds weer wat beter nu (avondeten is ook een tijdje echt een drama geweest).. gisteren wou hij zijn fruit niet (frambozen en mango). Ik heb hem daarna nog maar wat banaan aangeboden en dat ging er wél in. Beetje aanmodderen maar en blijven proberen.
Eerst at ze prima korstjes. Maar ineens was het over. Nu krijgt ze altijd een dubbele boterham zonder korstjes. Fase zal vanzelf w weer voorbij gaan denk ik.
Ik geef eerst een hartige boterham. Die eet ze soms helemaal op, maar soms laat ze ook wel eens wat staan. (dat zijn niet alleen korstjes) Van mij moet ze dan nog altijd "een laatste hapje" nemen. Dan krijgt ze een boterham met zoet. (biologische jam of appelstroop) Ze pikt dit goed en eet dat laatste hapje ook nog altijd op. D'r 2e boterham gaat wel zo goed als altijd op. Avondeten krijgt ze, eet ze niet dan niet. Dan krijgt ze wel yoghurt, maar verder niks anders. (ja, nog een fles melk voordat ze naar bed gaat zodat ze toch iets in d'r buikje heeft)
dit. ze heeft hier af en aan last van tandjes. ik heb voor later besloten dat ze 2 broodjes mag zonder korstjes en als ze er dan nog 1 wil moet ze eerst de korstjes eten