baby 7 maanden kinderstoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Muusje20, 2 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    In de ikea stoel met 6 maanden.

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Zelf gaan zitten is zonder hulp van iemand. Meestal vanuit buikligging.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    Vanaf een maand of 5. Maar dat is eigenlijk niet van belang, de leeftijd. Veel belangrijker is wanneer ze zelf kunnen blijven zitten. De een kan dat met 4 maanden en kan dus veel eerder in een kinderstoel dan iemand die met 9maanden blijft zitten

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Maar dat kunnen ze toch nog niet met 5 mnd zoals enkelen hier schrijven?
    Of zijn dat toevallig belachelijk snelle kindjes?

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn zoontje kan pas zelf op zijn kont gaan zitten vanaf 11.5 maand. Hij kon eerder kruipen, rollen, op zijn knieen zitten, staan, langs de tafel lopen. En toen ging hij pas zelf zitten.
    Voor die tijd zat hij allang in de kinderstoel en vond het prima. Hij voelde gewoon de noodzaak niet zo op op zijn kont te zitten. ;) Dat doet hij overigens nooit vanuit lighouding, altijd vanuit de kruippositie, en nog altijd op 1 knie.

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

Precies hetzelfde met mijn oudste, alleen dan ging ze pas na haar eerste verjaardag zelf zitten! Ik blijf erbij dat ze écht niet zelf in de zit houding hoeven te komen om in zo'n stoel te kunnen zitten. Sommige kindjes zijn gewoon niet zo inventief als het om motoriek gaat en hebben allang de juiste spierkracht en finesse ontwikkelt, maar alleen nog niet ontdekt hoe ze dit moet toepassen om zelf in een bepaalde houding te komen.

7. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties! pff sommige kleintjes zijn vroeg!! :0
    J. gaat ook met hapjes geven, met zn hoofd voorover hangen.. we hebben het new born set er weer op.. toch nog maar even wachten.. al hoewel hij wel goed rechtop op schoot kan zitten...

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klopt. Als ze zelf kunnen staan, zijn de rugspieren, (uiteraard), ook sterk genoeg om zichzelf overeind te houden. En daar gaat het om bij de vraag of een kind mag zitten in kinderstoel, fietsstoel, enz enz :)

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zelf gaan zitten betekent ook echt helemaal zonder hulp zelf gaan zitten. En je hebt dus hele snelle kindjes :)
    Hier bleven ze zitten met 6-6,5 maand en konden ze een paar weken later zelfstandig gaan zitten. Maar reflux en oorklachten hebben ws wel sterk gemotiveerd hier om overeind te komen :)

10. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Hier ook in eerste instantie in de ikea stoel, zo rond 6-7 maanden en daarna pas in de triptrap.

11. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hier konden ze dat beiden met 4,5 maand. Veel interesse in motoriek, nog steeds.

Ik vind wel dat kinderen die nog niet zelf gaan zitten maar wel even stevig kunnen zitten, best vanaf 6 maanden kunnen eten in de stoel. Korte momenten lijken mij prima.

Deel Deze Pagina