Ik was net aan het googlen naar de ontwikkeling van een baby van 7 maanden. Ik vind het leuk te lezen wat ze rond die tijd kunnen gaan leren. Nu was ik benieuwd wat jullie kindjes met 7 maanden al kunnen/konden
Ehhh omrollen... Haha En nu sinds 2 dagen tijgeren(met 1 been haha) Maar goed hij is over een paar dagen wel 8 maanden
Onze dochter rolt soepel beide kanten op, kan heel eventjes rechtop zitten als je haar neerzet, klapt in haar handjes, kletst heel wat af, ze kan aardig zelf eten, pakt dingen tussen duim en wijsvinger ook kleine dingen zoals bijv. een doperwt en ze trekt zich een beetje op aan de spijlen van box en bed met haar bovenlijf.
Mika rolt en tijgerd graag de kamer rond.begint op zijn naam te reageren.begint kusjes te geven als je zegt mama kus.komt zijn gezichtje dichterbij mond open.hij kan redelijk stabiel zitten.wil steeds op schoot staan/springen.van de week zat hij im kruiphouding.het frustreerd hem dat hij zelf kan zitten haha.maar pffff gaat erg snel.
Hij rolt...tijgert nog achteruit...probeerd alles te pakken is echt op onderzoek uit. Zit nog niet zelfstandig, maar ik stimuleer het ook niet.hij ligt lekker veel te spelen op zijn buik.
Wat een verschil al he? Ik vind het zo leuk om te zien/ lezen. Ook kindjes die lange tijd 'niks' doen en dan in korte tijd alles ineens gaan doen. Mijn zoontje tijgert en trekt zich op ( tot op zijn knieen .. Naar staan lukt nog niet, probeert het wel maar is nog niet sterk genoeg haha) Zitten als ik hem neerzet kan hij de hele dag maar na even spelen gaat hij weer op zijn buik en gaat zijn zus achterna tijgeren) Hij probeert ( denk ik) te kruipen.. Gaat op handen en knieen maar wiebelt alleen maar en valt dan weer neer. ook weleens op voeten en handen en dan zijn hoofd op de grond?! Maar wat dat is? Hahah Verder Klets hij niet veel.. Een beetje bababababa of mamammam..
Met 7 mnd tijgerde hij achteruit en draaide veel rondjes. Hij kwam precies waar hij wilde zijn Hij kon zelf zitten (als ik mn neerzette) kruimeltjes pakken met duim en wijsvinger. Brabbeltje heel wat af. Mama, bah, hap, mmmm tijdens het eten Dus mooie bevestiging dat t eten smaakt Rollen deed hij al veel eerder, fles vast houden ook. Inmiddels is hij 8,5 mnd en kan hij kruipen, zelfzitten, optrekken aan box/tafel/bed. En zit overal aan voel me net een scheidsrechter. Nee, schat dat mag niet. Dat is niet van Levi, kijk eens wat mama heeft... Oppakken ergens anders zetten en binnen 20 sec zit meneertje er weer! Haha... Vooral de laden van onze tvmeubel zijn favoriet! Open...dicht...open....dicht....open!
Ik weet inderdaad van mijn dochter dat ze ook snel was met de 'pincetgreep' Hij daarentegen is wat ruiger.. Dochter is ook heel netjes en precies en durfde ook niet goed los te lopen enzo. (nog steeds een voorzichtig meisje) Ook grappig te zien dat zelfs een broer en zus zich heel anders ontwikkelen! ben benieuwd naar wat nog allemaal komen gaat
omdraaien deed ze met 6 maanden en toen ging het allemaal erg snel.Met 7 maanden kon mijn dochtertje staan, met 8 maanden liep ze rondjes in de box en langs de tafel/bank etc. Zitten, van liggen naar zitten.....al vrij veel volgens mij. met 11 maanden liep ze los.
Waauw dat is lekker snel lopen. Maar inderdaad mijn dochter had snel de pincetgreep door, maar 'laat lopen' (14,5 maand) en zoon nog geen pincetgreep en nu al druk met optrekken enz...
Hier is mijn dochter vooral goed in fijne motoriek en kletsen: dus met 2 vingers kan ze al dingen pakken, ook bijvoorbeeld de labeltjes van een knuffeldoekje. Ze eet bijna alles in stukjes die ze zelf van de tafel kan pakken (niet altijd, en dan wordt ze heel boos ). Ze kan je goed nadoen als je bijvoorbeeld een bepaalde beweging maakt met je voeten. En qua praten zegt ze sinds een paar dagen mumumumaaa tegen me *smelt* en veel tatataaa dadadaaaa neneneneneeeee; en echt neeneeneen als ze iets niet wil of niet leuk vindt. Grove motoriek is zeg maar niet haar sterke punt : ze rolt eigenlijk nog niet - een paar keer per ongeluk maar het is duidelijk dat ze geen idee hoeft hoe het moet ze kan nog niet langer dan een paar seconden zelfstandig zitten, en ik heb ook nog niets gezien dat ook maar enigszins zou lijken op kruipen/tijgeren.
Hier is ze bijna 7 maand, ze kruipt sinds een weekje vooruit (daarvoor tijgerde ze achteruit), ze staat vaak op handen en voeten, probeert zelf te gaan zitten, pincetgreep heeft ze ook onder de knie... Omrollen doet ze sinds 6 maand oid erg soepel. De meeste dingen kon ze ineens van de een op de andere dag.
Over een week 7 maanden. Rollen deed ze met 5 maanden. En nu is ze druk aan het oefenen met de pincetgreep en haar beentjes onder haar lichaam te krijgen. Probeert zich te trekken aan de stangen van het bed. Ben benieuwd wat er komen gaat nog. Oh ja en ze tijgert achteruit.
Pff, je kunt beter vragen wat z eniet kan. Kruipt super snel de kamer rond. Kan al heerlijk alleen zitten. Ookal zelf gaan zitten vanuit kruip stand. Veel geluiden maken. Vind het geweldig als we zingen. Vooral klap eens in je handjes. En dan probeert ze op haar manier mee te doen. Sins deze week gaat ze ookal zelf staan bij de bank of andere dingen. En dan gaat ze ook nog eens heel stoer haar handje los laten.
Uhm, niets! Hij kan rollen dat heb ik 2 dagen gezien in bed. In de box nooit. Hij wil ni alleen zitten maar valt nog om. voedingskussen om hem heen af en toe kan hij kleine stukje omhoog maar niet als hij is omgevallen. Teigeren...etc... nog allemaal niet! Hij is8 maanden en 9 dagen...
@Dorianne; toch grappig om te lezen wat de 1 al wel kan en de ander niet! Zal je zien dat die van jou ineens alles onder de knie heeft!