Tips voor de autostoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melrose, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Pff wat groeit die kleine hard...ze is nu precies 2 maanden en 5,8 KG. Samen met de maxi cosi autostoel is dit een kleine 11 kilo! Ik til de autostoel nog steeds met de hand, samen met de beeb erin. Maar ik merk dat ik enorm veel last van mn bovenrug begin te krijgen. Iedere keer als ik til voel ik hoe de schouderbladen uit elkaar worden gerukt, echt behoorlijk pijnlijk. Maar ja, kleine moet wel vervoerd worden.

Hoe deden jullie dat? Ik weet dat het een optie is om de autostoel in de auto te laten, maar wordt dat niet afgeraden ivm het zonlicht? En ik ben dan ook een beetje bang dat 'ie wordt gestolen....

Ben dus benieuwd hoe andere mama's (of papa's!) hun kind van voordeur naar auto vervoeren, en tot welk gewicht of welke leeftijd...

2. Bika

Bika Niet meer actief

Ik haalde de maxicosi en baby gewoon los van elkaar naar binnen. Scheelde een hoop kilo's.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Je maxi cosi wordt heus niet uit de auto gestolen hoor, als je tenminste je auto op slot doet. Of woon jij in een getto? ;)

Tegen de zon zou je er een doek overheen kunnen leggen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik leg meestal een handdoek/deken over de mc, ook om te voorkomen dat deze te warm wordt.

Gisteren nog een keertje met de mc even een winkel in (was net in slaap gevallen en wilde hem niet wakker maken). Maar met zijn ruim 7 kilo was dat wel de laatste keer...

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij legden er ook altijd een doek overheen..

6. adi

adi Niet meer actief

Hij wordt nog veel zwaarder, aangezien het kindje tot 13kilo in de mc mag ;)

Ik zou de mc gewoon in de auto laten staan. Hoe wil je dat straks doen met de grotere kindersteolen? Die neem je toch ook niet telkens uit de auto mee naar binnen?

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ja een andere autostoel staat toch ook altijd in de auto?
    Maar bij mij staat ie meestal in de schaduw op mijn carport.
    Vanaf dat ie een maand of zes was haal ik hem er al niet meer uit. en nu met 15 maanden en 10 kilo moet ik er niet aan denken.

8. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik laat de mc wegens rug en nek klachten gewoon in de auto staan.
    Is anders niet te doen man, zo zwaar dat is.

9. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb mijn dochter met maxi cosi gedragen totdat mevrouw 9,5 kilo woog. Toen vond ik het genoeg geweest :p
    Gewoon maxi cosi laten staan en dragen! Is ook veel fijner, kan je lekker knuffelen :D

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Tot een maand of 4 tilde ik de MC uit de auto, maar het was zo'n sta in de weg in huis, kon hem nergens fatsoenlijk kwijt en toen heb ik 'm gewoon in de auto laten staan. Heel incidenteel gebruiken we de MC nog voor onze dochter van anderhalf, als we namelijk 's avonds 'laat' weggaan valt ze in slaap in de auto maar we kunnen haar niet slapend vanuit de autostoel naar boven krijgen. Met de MC wel, dan hoef ik haar alleen nog over te leggen op bed. Ze weegt nu 12 kilo en reken maar dat je je dan een breuk sjouwt de trap op! Maar gewoon in de auto laten staan hoor, het is nu nog helemaal niet zo warm en anders leg je er straks een handdoek overheen.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    gewoon in de auto laten staan! Als het echt nodig was dat de MC mee moest uit de auto (bijv als meneertje in slaap gevallen was) vroeg ik iemand om te helpen tillen. Maar gelukkig kon ik hem 9 van de 10x slapend uit de MC naar boven in zn bed brengen! xx

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier de eerste maanden wel steeds de MC mee naar binnen gedragen, daarna bedacht ik me ook: hoe gek ben ik!
    Dus vervolgens gewoon laten staan in de auto.
    Alleen als ze in slaap was gevallen dan nam ik hem mee naar binnen.
    Heb er persoonlijk nooit een doek of zo overheen gelegd...

13. Bri

Bri Niet meer actief

Ik nam altijd de MC mee uit de auto, macht der gewoonte, en we gebruikten 'm in beide auto's. Bovendien viel zoonlief bijna altijd in slaap in de auto, en ik vond het sneu om hem wakker te maken.

Maar als jij het echt te zwaar vindt worden, laat je hem toch in de auto staan? En als je ergens een boodschap gaat doen, neem ik aan dat je een onderstel hebt waar de MC op kan. Dan hoef je 'm ook niet te tillen.

14. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    als Ventje in slaap is gevallen dan blijft hij in de maxi-cosi, maar ik kan hem op mijn wandelwagen zetten met speciale adapters (is dus alleen uit de auto en omdraaien).
    Is anders niet te doen, want je kunt bij mij in de straat niet parkeren (hofje) en moet dus altijd een eind lopen. Is ventje wakker, dan gaat hij ook weleens op de arm of in de draagzak als ik ook nog boodschapjes bij me heb.

15. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn meisje van 9 kilo word gewoon nog in de cosi gedragen,maar wel door haar vader. Ze moet nog een tijdje erin(zolang het past) en ja de cosi met haar erin is zwaar,maar bij beter weer tillen we er haar eruit. Met de regen nemen we haar in de cosi mee. Die dingen zijn hflaas zwaar,zeker nu ze steeds zwaarder worden.

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik ben rugpatiënt en krijg ook de maxi cosi met Stijn erin niet van het onderstel af dus hebben we er eentje bijgekocht die in de auto blijft, zo hoef ik alleen Stijn over te tillen als ik alleen op pad ga. Ik neem dus overal ook het onderstel mee naartoe.

17. Storm

Storm Niet meer actief

Met de hoofdkant naar je buik, met de ronding van de beugel in de knik van je arm is ie het best te tillen met de kleine erin. Dit zag ik iemand doen, want ik was met de oudste ook altijd aan het zeulen.
    Ik heb de jongste op die manier kunnen tillen tot ie er niet meer in paste en toen woog hij al 11kg (en dan nog het gewicht van de mc). Moet je geen marathon gaan lopen, maar was prima te doen van de auto naar huis of naar het KDV.

18. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Zo doe ik het idd ook.

19. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Tsja als je last hebt van je rug zou ik de Maxi Cosi in de auto laten staan en de kleine er gewoon uit tillen.

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik laat de maxi cosi altijd in de auto staan. Afgeraden ivm zon? nooit van gehoord en bovendien staat de autostoel van de oudste toch ook altijd in de auto, kan me niet voorstellen dat die dingen daar niet tegen kunnen.

Deel Deze Pagina