Baby 7 maanden, slaapproblemen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KyraB, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KyraB

KyraB Lid

6 dec 2008
    72
    0
    0
    Hoi,

Wie heeft er tips.
    Het slapen van onze baby ging altijd redelijk goed, maar de laatste weken is het echt een ramp.
    Eerst werd hij ziek (waterpokken en daarna ook nog griep) en ook heeft hij last van doorkomende tandjes.
    Hij kreeg saonds altijd 210 cc rijstebloem pap, maar omdat hij nu ook een warm avondhapje krijgt en een toetje ben ik overgegaan naar 160cc avondpapje in de fles.
    Maar de laatste 3-4 weken is hij elke nacht een paar keer wakker en wil alleen maar bij ons zijn. Hij is soms verdrietig, maar andere keren ook klaarwakker.
    Ik weet zo onderhand niet meer wat het kan zijn, tandjes, verlatingsangst, te weinig voeding..... Wie heeft tips?????

2. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Heeeeeeel herkenbaar!!!!
    Mijn dochter is 7 maanden en wordt sinds vier weken ineens vaak wakker s nachts terwijl ze met 8 weken al doorsliep.
    Ze krijgt nu tandjes, maar volgens mij heeft ze daar helemaal geen last van.
    Ze krijgt bv, maar s nachts heeft ze geen erge honger ofzo. Ze is wakker en maakt lawaai, soms gaat ze ook huilen. Maar ja ik ben wakker!!! Wanneer ze bij ons ligt valt ze gelijk in slaap.
    Ik denk dat het een fase is en dat het wel over gaat. Helaas ben ik volledig gesloopt onderhand.
    Ik leg haar aan de borst en wanneer ze slaapt leg ik haar terug, soms gaat dit goed en soms wordt ze gelijk weer wakker. Dit hou ik vol tot 4 uur en dan leg ik haar bij ons want ja ik moet toch echt twee uurtjes slapen voor ik ga werken.
    Ze heeft nu net weer twee nachten gehad waarin ze "maar" twee keer wakker was.

Al met al ik heb geen tips voor je!!!

3. KyraB

KyraB Lid

6 dec 2008
    72
    0
    0
    Inderdaad heel herkenbaar..... Ik heb gisteren een aantal dingen geprobeerd, en hij heeft vanacht zomaar de hele nacht doorgeslapen. Ik heb 30cc meer voeding gegeven en voor het slapen gaan dentinox op z'n doorkomende tand gedaan. Misschien was het toeval, maar ik heb hoop dat het nu weer beter gaat!
    Succes!

4. limbomama

limbomama Lid

15 jul 2010
    14
    0
    0
    Met 7 maanden begint de eenkennigheid! is volgens mij redelijk normaal dat een baby dan wakker wordt en beseft dat ie alleen is en dan gaat huilen omdat ie papa en mama wil. Hoort gewoon bij de ontwikkelingsfase, gaat ook weer over.
    succes met de slapeloze nachten, hoop dat ze snel weer doorslapen.

5. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Bij Lot begon het ook rond de 6 1/2 maand, nu slaapt ze weer als vanouds!!
    Ik gaf haar lekker een klein flesje als ze wakker werd en niet meer kon slapen en het is vanzelf weer goed gekomen.

Deel Deze Pagina