daymian heeft niet altijd behoefte aan zn speentje maar als ie dat wel heeft verliest ie hem vaak weer. dan is het huilen omdat ie zn speen kwijt is en moeten wij hem weer geven. op zich geen probleem, alleen snachts of als ik met alyssa bezig ben is het best lastig. alyssa had dr speen nooit nodig om in te slapen en toen had ik mn handen natuurlijk meer vrij omdat ze ons eerste kindje is. hoe lang duurde het voordat jullie kleintje zelf zn speentje kon vinden en hebben jullie er iets voor gedaan of ging het vanzelf? ik weet dat ik het nog niet mag verwachten van hem, maar vind het wel fijn om alvast wat advies te krijgen. liefs doris
mijn dochter heeft er ook lang moeite mee gehad, op een gegeven moment hebben wij de 'knuffel-je-speen' aan gedaan, meteen werkte het super.
Mijn zoontje begint nu met het proberen van zijn speentje zelf in z'n mond te steken. Het lukt alleen nog niet zo goed, hij pakt hem vast met de speen en wil dan zuigen op de achterkant. Ik hoop dat het hem ook vlug lukt, want die speen vliegt wel "honderd" keer op een dag/nacht eruit en hij houd dan al braaf zijn mondje open omdat hij wel al doorheeft dat mama hem dadelijk terug geeft
Vanaf een maand of 3 geloof ik, er lagen dan wel een stuk of 5 spenen in bed om het makkelijk te maken. Een knuffel of tutlap werkt hier juist niet, dan trok hij de speen er juist weer uit als hij aan het popje ging zitten.
Is ie pas 4 weken? Jeetje, dan zou het nog wel eens even kunnen duren. speentje vinden lukt vrij snel, maar in het mondje duwen lukt hier sinds ie 6 maanden is. Hij is wel jong genoeg om het speentje binnen een paar dagen af te leren. heb je wel een paar dagen onrust, maar daarna wordt ie ook niet meer wakker voor de speen. Als ik het nog eens over kon doen dan had ik er nooit een speen ingeduwd. wij hebben twee maanden lang zowat iedere nacht een keer of 7 z'n speen erin kunnen duwen, vreselijk.