Dames, ik ben zoooo moe. Mijn meisje sliep sinds ze 5 weken oud is super! Ze sliep van 21.00-8.00. Heerlijk was dat! Maar de laatste weken is het helemaal mis! Ze wordt elke keer na 2 uur wakker. In het begin kon ik haar nog makkelijk troosten en terugleggen maar nu lukt dat bijna niet. Ze wil dan graag bij mij zijn en het liefst aan de borst. Ze heeft sinds 2 weken een speentje die ze amper in haar mond doet maar wel fijn vindt om vast te houden in bed. Daarnaast heeft ze ook 1 knuffeltje in haar bedje waar ze soms driftig aan gaat zuigen. Eind juni kreeg ze haar 2 ondertandjes en de boventanden zullen ook niet zo lang meer op zich laten wachten maar daarvan hebben we niet al ruim 5 weken slapeloze nachten. heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Alle tips zijn welkom!
Hier was dat ook zo rond 7 maanden. Duurde zo'n drie weken. Doodvermoeiend inderdaad. Heb met je te doen. Hij krijgt nu pas zn tandjes dus de slapeloze nachten zijn weer begonnen.. Maar wat het toen geweest is....? Ik had wel het idee dat hij soms wat krampjes had van het eten.
Rond 6 a 7 maanden hebben ze ook weer een groeispurtje waardoor een baby die voorheen doorsliep ineens weer vaker voor een voeding kan komen 's nachts. Hier sliepen beide kindjes pas echt door met 2 jaar oud. Daarvoor constant trammelant met tandjes, groeispurtjes, kiesjes, verlatingsangst etcetera. Helaas hoort het erbij en zul je nog vaker periodes treffen met gebroken nachten. Het is beter dat te accepteren, dat maakt het vaak al gemakkelijker. Ik ging af en toe vroeg naar bed zodat ik ook aan mijn slaap toekwam.
bedankt voor jullie reactie! Ik ben gewoon zo bang dat ik iets gedaan heb wat dit veroorzaakt heeft. Bij mijn zoontje was ik te soft en dat zorgde ervoor dat hij veel mama-honger had en dit uiteindelijk slecht af te leren was
Mijn zoontje heeft het nu, dus rond 10 maand. Waarschijnlijk omdat er een stuk of wat tandjes doorkomen... En vorige week was hij ziek en hij is nog steeds snotterig. Dus nu elke nacht een paar keer wakker. Hij huilt dan dus dan gaan we er wel heen, meestal valt hij wel snel weer in slaap maarja je bent zelf wel uit je slaap Tijdje terug ook zo'n periode, toen was hij ook erg verkouden dus ik denk dat het bij hem echt daar door komt. Hij heeft geen honger, hij wil,ook wel slapen maar dan draait en woelt hij maar door maar kan de slaap dan niet pakken, zo zielig.
Hier duurde het drie maanden, vanaf 7 maanden ongeveer tot 10 maanden. Meerdere keren per nacht krijsend wakker. Geen idee wat het nou geweest is, ging ook weer over gelukkig..
Is hier ook zo sinds enkele nachten.. Soms helpt de tut, soms moet ik ze even bij me pakken en soms een flesje geven..
Ik heb geen tips voor je. Zal vast een keer goedkomen. Onze baby van 9 maanden heeft nog geen een nacht doorgeslapen en moeten er 2 tot 10 keer uit per nacht