Hemihypertrofie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rave angel, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rave angel

rave angel Actief lid

10 nov 2008
    437
    0
    16
    Hengelo
    We hebben vorige week te horen gekregen dat onze dochter waarschijnlijk eenvoudige hemihypertrofie heeft.

Vanaf afgelopen zomer viel mij op dat haar rechterarm een stuk dikker was dan haar linkerarm. Ik heb het even aangekeken, want misschien kwam het door de warmte. Toen het niet wegging ben ik naar de huisarts geweest en hij dacht aan ongelijke vetverdeling en er was verder niks aan de hand. Ook het CB vond het vreemd, maar het zal wel bij haar horen en weer wegtrekken. Vlak na haar eerste verjaardag moesten we op controle bij de neonatoloog in Zwolle en zij vond het ook vreemd en kon niks terugvinden in haar rapporten wat het veroorzaakt kon hebben (infusen, lange lijnen etc.). Zij heeft ons doorverwezen naar de kinderarts hier in het streekziekenhuis. Die heeft gelijk een echo laten maken om de 'gevaarlijkste' ziektes uit te sluiten. Op de echo was niets vreemds te zien gelukkig. We wachten nu op een afspraak bij de klinisch geneticus. Hopelijk kan die ons iets meer vertellen.

Heeft iemand hier ervaring mee en wil dat met me delen?

2. rave angel

rave angel Actief lid

10 nov 2008
    437
    0
    16
    Hengelo
    Niemand?

Deel Deze Pagina