Hai, Ons zoontje van 5 weken heeft veel last van krampjes en is erg onrustig. Ook kost poepen een hoop moeite. Nu gebruiken we Nutrilon Omneo en hebben we (na het de eerste weken met Difrax flessen te hebben geprobeerd) een dr Brown fles aangeschaft. Hij doet nu alleen ongeveer een half uur of langer over zijn fles omdat er zo weinig uitkomt. Ik heb de Difrax maat s speen er al opgezet, maar dat gaat veel te snel en klotst de melk alsnog naar binnen... (de reden om een andere fles te proberen). Wat raden jullie aan? Ik merkte wel dat hij rustiger was na het lange drinken en af en toe zelfs iets liet staan (terwijl de andere flessen altijd opgaan, waarna hij vaak weer wat teruggeeft.) Hij krijgt best veel (in overleg met het CB). 120+4 met 6 a 7 voedingen. Maar hij meldt zich vaak al na 3 soms 4 uur. 's Nachts zit er meestal langer tussen. Over de hoeveelheid van de voeding heb ik a.s. dinsdag een afspraak met de CB-arts. Ik ben nu vooral nieuwsgierig naar jullie ervaringen met de speen van dr brown. Sorry voor het lange verhaal groetjes Danielle
Hoi Danielle, Dankjewel voor je vraag. Het kan soms inderdaad lastig zijn om de juiste speen voor je kindje te vinden, er zijn ook zo veel verschillende soorten! Een mooie drinksnelheid voor je kindje is ongeveer 15 tot 20 minuten. Als ik je vraag lees, klinkt het alsof je een speentje nodig hebt die qua grootte net tussen de Difrax S en de dr. Braun in zit. Ik wil je adviseren even bij een drogisterij of babyspeciaalzaak in de buurt langs te gaan, zij kunnen je helpen de juiste speen voor je kleine te vinden. Succes! Groetjes Leonie