goedemorgen, onze kleine hummel van 7 maanden komt sinds januari snachts voor voeding, het breekt ons zwaar op! ze komt soms wel 2 keer! het cb dat ik gesproken heb, verteld mij dat ik meer scheppen voeding moet doen want dan zou ze sneller voldaan zijn, geloof mij het word alleen maar erger! het gekke is dat ze na haar fles gelijk weer in slaap valt, in plaats dat ze doorhuilt. we hebben al geprobeerd om haar te laten huilen, maar dat werkt totaal niet! ze huilt zo erg dat zelfs de buurvrouw voor de deur staat. ze doet alsof ze vermoord word! toen zei 3 maanden was kon ze heel goed doorslapen en in 1 klap is dat allemaal veranderd! ik weet me geen raad meer, en kom zwaar slaap te kort. ons klein hummeltje is de hele dag wel ontzettend vrolijk en lacht het liefst de hele dag, overdag doet ze ook korte powernapjes! bed hebben we ook al veranderd, we hebben voeding gehaald voor hongerige babys, noem maar op! en niets lijkt te werken.zelfs de speen wilt ze niet meer sinds een paar weken, ze is wel al bezig met haar tandjes, al 4 maanden maar komt niet door. iemand tips?? of raad????
Volgens mij is het helemaal niet zo heel raar dat ze 's nachts nog komt? Als ze die behoefte heeft. Ik tekende er toen die tijd voor dat ie maar 2 keer zou komen 😊 Maar snap dat als je het niet gewend bent het wel even vervelend is. Sorry heb niet echt een tip voor je. Heb ook alles geprobeerd bij mijn zoon en die word snachts ook nog 1 A 2 keer wakker.. Ook laten huilen en noem maar op, maar trapt nergens in. Sterkte ermee en hoop voor je dat het een tijdelijke fase is.
Inderdaad, kindjes kunnen een nachtvoeding gewoon nog nodig hebben.. Ik snap dat het vervelend is als je gewend bent dat ze doorslaapt, maar in mijn ervaring kan je er voor je eigen nachtrust beter aan toegeven, dan slapen ze sneller weer. Mijn zoontje wordt volgende week 1 en vraagt (wel met bv) nog 2-3 nachtvoedingen, soms meer.
Niet echt een tip voor je.. onze zoon is ook 7 maanden en die slaapt van 22.00 tot 08.00. ik hoor van vrienden dat hun kind al slaapt van 19.00 tot 08.00. Tja, zou ik ook wel willen, marja elk kindje is anders! waarschijnlijk heeft jullie hummeltje snachts echt een voeding nodig, als ze daarna gewoon weer inslaapt! hoeveel weegt ze? J. heeft namelijk ook een poosje gehad dat hij snachts wakker werd, maar omdat hij goed op gewicht was, geen nacht voeding gegeven, maar elke keer dat hij wakker werd een speen gegeven. erg vermoeiend, heeft ook wel even geduurd, maar toen ineens sliep hij door en werden we smorgens om 08.00 wakker. ik snap dat je het vermoeiend vind, maar misschien je eigen maar bij neerleggen dan word het vaak minder vermoeiend voor jezelf!
Als hij direct na een fles weer doorslaapt, heeft hij toch echt honger en zal laten huilen niet helpen. Dan is het juist sneu om een baby te laten huilen van de honger. Wat eet hij overdag? Wat is zijn schema? Kunnen ook groeispurtjes zijn. Dan vragen ze een aantal weken 's nachts weer extra voeding. Ik gaf BV. Maar Finley kwam rond 7 maanden plots ook vaker 's nachts voor een voeding. Je kunt beter accepteren dat je er 's nachts wel eens uit zult moeten. Dan maar vroeger naar bed ofzo. Finley had twee maanden geleden een fase dat hij tig keer wakker werd 's nachts. Om zot van te worden. Heeft ook een aahtal weken geduurd. Het zijn fases, het zijn faaaaases!
Hier kwam zoonlief ook nog 2 keer per nacht en deed powernapjes overdag max 3 kwartier per keer. Ik heb overdag het schema een beetje omgegooid, daardoor slaapt hij overdag 2x 2 uur en nu slaapt hij 's nachts ineens veel beter door. Hier is het dus echt de rust overdag, misschien dat je daar ook nog naar kan kijken.
Ik kan helaas ook niet anders zeggen dan dat het nog heel normaal is op die leeftijd. Je hebt voorheen mazzel gehad dat hij doorsliep. Snap inderdaad ook heel goed dat als je het niet gewend bent, dat het dan een beetje bittere pil is, maar helaas is het even niet anders. Accepteer het, ga vroeger naar bed en heus.....het went en/of gaat vanzelf over
Ze weegt nu 7010 gram! En is maar 61 cm...5 weken te vroeg geboren ik krijg elke keer van CB te horen dat ze allang door had moeten slapen, tja niet elk kind is het zelfde. Ook heb ik nu gelezen over verborgen reflux, moet ik er wel bij melden dat ze alle symptomen er van heeft, na 4 uur kan haar melk of eten nog steeds omhoog komen, zelfs vaste hap en melk met Johannes.. Sinds kort drinkt ze veel minder en eet ze ook veel minder. Misschien dat ze daarom snachts ook wel vraagt. Heb in iedergeval wel voor morgen een afspraak gemaakt met de huisarts, om toch voor de zekerheid het één en ander te laten controleren.
Deniseg1986 hoe heb jij dat schema omgegooit? Want overdag is zei bij de opvang en daar schijnt ze ook niet veel te slapen, en hier in het weekend ook niet terwijl ze dan alle rust heeft. Ik ben erg benieuwd!
Ja cb zei dat tegen mij ook. Werd er vet onzeker van. Maar gelukkig kwam ik er snel achter dat ik laaaaang niet de enige was. De 1 heeft mazzel dat hun kleine door slaapt, de ander wat minder. Hoop stiekem wel dat onze tweede een wat betere slaper word 😊 Maar misschien niet verkeerd naar ha te gaan. Al is het alleen al voor de evt reflux.
Ja inderdaad je word heel onzeker van CB, heb ook elke keer een ander, dus de ene zegt dit en dr ander weer dat. Ze hebben geen idee hoe frustrerend het is. Ik ga voor je duimen dat de 2e beter slaapt! Weet je al wat het word?????
De voedingen kwamen op een gegeven moment met enige regelmaat en daartussen moest hij nog naar bed en fruit en van alles. Hij kwam zeg maar rond 7, 11, 15 en om 19 voor een voeding. En dan de nacht nog. Daar tussen ging bij naar bed als hij in z'n ogen wreef of een ander verschijnsel, dan sliep hij dus heel kort. Nu voed ik hem voor zijn slaapje, ongeacht de tijd en nu slaapt hij een stuk langer, ook op het kdv daar krijgt hij de fles. Dus ik houd zijn slaapschema aan voor zijn voedingen, die van 11 en/of 15 schuiven meestal dus een uur naar voren dan slaapt hij van 10 tot 12 en van 15 tot 17. Volle buik met slapen werkt hier dus heel goed.
Mijn dochter van zes maanden komt s nachts ineens ook weer. Helaas krijgt ze flesvoeding en zitten we al over de max. We geven haar nu overdag maar meer groente en fruit en melk voor hongerige baby's en bieden overdag ook nog eens een extra papfles aan, maar eigenlijk zou het ze liefst s nachts nóg een flesje drinken. Ze zit qua gewicht ook al ruim over de +2 (lengte net iets meer dan gemiddeld), dus nu proberen we het maar op te lossen met een speen. Ze lijkt momenteel wel onverzadigbaar.
Hier ook maar hier wordt ze tig keer per nacht wakker! ik kan maximaal 4 uurtjes slapen Nu heeft ze wel ook oorontsteking gehad, dat is kapot gesprongen dus de pijn moet minder worden.
Ik hoop het zoooo voor je!!! Wat een hel, en niemand die weet waar het ineens allemaal vandaan komt! Zo te lezen heeft bijna elke baby dit, zei ligt nu heerlijk te slapen, en wij komen moeizaam de dag voort.
Mijn dochter is 3 en slaapt ook 9 van de 10 nachten niet door. Zij heeft uiteraard geen fles meer 's nachts, maar soms wat water, een enge droom, een geluid gehoord. Zij heeft tot 1,5 wel nachtvoedingen gehad. Als ze direct doorslapen na een voeding, dan ga ik mezelf en haar toch niet plagen door die niet te geven? En ja, het is best pittig, maar het went ook. Ik heb de afgelopen 3 jaar gewoon eigenlijk zelden een volledige nacht gemaakt. Ik voel me inmiddels brakker wanneer ze wel een keer door trekt. Maar inmiddels ook weer een baby haha dus sowieso weer nachtvoedingen.
Onze jongste sliep vanaf 3 weken tot 5,5 maand door van 21.00 tot 6.00. En ineens was het over. Sindsdien komt ze vanaf 20.00 tot 7.00 echt iedere 1,5/2 uur (gaaaaap). En dan heeft ze ook echt honger. Soms is ze ook om 3.00 klaarwakker en slaapt ze weer rond 4.30. Hier geen tips dan jezelf eraan toegeven. Dat werkt toch het beste. Oke... tussen s'morgens opstaan en de koffie ben ik een onweerswolk en zeg ik iedere ochtend weer... ik kap ermee met die hele bv. Maar na de koffie gaat het weer en denk ik.... ach, het is de laatste keer en een keer gaat ze slapen . ze slaapr overigens overdag super (1x 1,5 uur en 2x 3 uur en is max 1,5 uur wakker). En ze eet als een bouwvakker... groente/fruit/boterham... alles gaat er probleemloos in. het is ook heel normaal dat ze rond het half jaar weer voor nachtvoedingen gaan vragen, er zijn ook meerdere topics over. Hier is ze sinds gister ziek en stiekem ben ik blij, want ze slaapt dan zooooo goed. Vannacht was het 20.00 - 00.30 - 7.00 .
Ts, zo gek is het niet hoor. Ja frustrerend wel omdat het vermoeiend is maar zo is het nou eenmaal met babies en kinderen. Elke keer als je denkt dat het goed gaat................... Een baby heeft gewoon elke paar weken ontwikkelingsfases waar energie voor nodig is...en vanaf 7/8 maanden piekt dat enorm...en wordt het eet/slaappatroom rommelig. Hier hebben we dat ook gehad....en zeker rond die leeftijd was hij onverzadigbaar....met 5 maanden had hij al papjes in de fles...en werd hij maar ronder en ronder.......en jawel tot 17 maanden heeft hij met regelmaat 's nachts een flesje gedronken waarna hij altijd meteen weer doorsliep....met 18 maanden was het opeens over en sinds dien slaapt hij alle nachten helemaal goed. Komt een kind een paar keer per nacht en om het uur, dan moet je je inderdaad afvragen of er niet wat anders aan de hand is. Wat je ook tijdelijk kan doen is om 23 uur nog (weer) een klein flesje terwijl ze slaapt en kijken of ze dan de nacht weer doorslaapt. Dat hebben wij ook nog geprobeerd.
Misschien een open deur, maar geef je s avonds een papfles of gewone voeding voor hongerige baby's? Wellicht geeft een papfles meer verzadiging voor je baby?