weet het ff niet meer.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tammy77, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hoi meiden.

ik moet ff mijn verhaal kwijt aan jullie.

ik loop al ruim 3 maanden te tobben bastiaan zijn gezondheid.

het begon in oktober.
    hij werd verkouden,ging piepen adem halen,kreeg het benauwd,ging lopen hoesten,waardoor hij zijn flessen half uitspuugde.

naar de huisarts,kreeg ik al antwoord dat hij verkouden is,maar zijn longen waren schoon.
    paar dagen later naar de hap toe,hij had nu ook verhoging.

weer kreeg ik al antwoord,hij is verkouden,maar zijn longen waren schoon.

16 dec moest ik voor zijn 2de mecgriepprik.
    weer was hij aan het hijgen,en aan het piepen,zijn oogjes stonden ziek,en waterig.

ggdarts geluisterd naar zijn longen.
    ja er zit wel veel vocht,maar niet in zijn longentjes.
    dus hij heeft zijn prik gewoon gehad.

24 dec.
    bastiaan heeft hoge koort.39.9.
    nog steeds erg benauwd.
    veel spugen,en weer halve flessen eruit spugen.

weer de hap gebeld.
    mochten weer komen.
    de arts hoorde nu wel wat op zijn longentjes,maar kon niet met zekerheid zeggen,dat het ook vast zat in zijn longentjes,of dat het in zijn luchtwegen zat.
    omdat hij ook een snel ademhaling had,en een snelle pols,toch een antiboticakuur gehad.

deze hielp eindelijk na een dag of 5.
    het piepen was weg,en hij hoeste ook niet meer.

6 jan weer ff naar de huisarts toe.
    door de antibioticakuur had hij een schimmelinfecie opgelopen.
    ook had hij een hele droge huid in zijn gezichtje.
    meteen ff naar zijn longentjes laten luisteren.
    die klonken schoon.
    gelukkig.

2 dagen later werd hij weer erg verkouden.
    weer hoesten,en sinds gister weer super benauwd.
    hij kreunt en steund nu zelfs een beetje met ademhalen.
    spuugd weer halve flessen uit.
    drinkt minder.
    heeft weer verhoging 38.9 was het om 22:00.
    slaapt slecht door het hoesten.

dus morgen weer naar de huisarts toe.

mijn oudste zoon heeft astma,en ik zelf ook.
    mijn vader had het ook heel zwaar.
    mijn halfbroer heeft het ook,en een zoon van hem ook.
    zit dus echt aan de kant van mijn vader.

word er zo moedeloos van.
    wil mijn kleine mannetje zo graag helpen.
    en ben ook wel bang,dat bastiaan nu ook astma heeft.

weet dus niet meer zoo goed wat ik nu moet doen.
    wil de huisarts om een verwijzing naar de kinderarts vragen.
    wil gewoon dat hij ff goed nagekeken wordt.

sorry voor mijn lange verhaal,maar moest het ff kwijt.

gr tamara(tammy77)

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ach, meid, wat een ellende. Wat voel je je dan rot, he, als je kindje zo aan het kwakkelen is?

Ik zou zeker een verwijzing vragen voor de kinderarts. Misschien dat hij of zij een puffertje voorschrijft tegen de benauwdheid!

Sterkte!

3. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ik zou eens met hem naar een Bioresonantie-therapeut gaan. Zie Bioresonantie - home voor meer informatie en adressen van therapeuten. Aan astmatische klachten / vaak verkouden / vaak ziek, liggen meestal allergieen ten grondslag, die bij reguliere artsen niet aan het licht komen. Via bioresonantie zijn die goed op te sporen en zelfs ook te verhelpen. Verder kunnen er met bioresonantie allerlei verstoringen in het lichaam opgespoord worden en met die therapie kunnen die verstoringen ook opgelost worden. Het lijkt me dus, gezien er meer gezinsleden klachten hebben, voor jullie allemaal niet verkeerd om daar eens in behandeling te gaan.

Een aantal jaren geleden heeft mijn man eens een collega, die een zoontje hadden die vaak met astma-aanvallen in het ziekenhuis lag, doorverwezen naar een bioresonantie-therapeut. Dat jongetje bleek allerlei allergieen voor allerlei voedingsmiddelen en stoffen te hebben en doordat ze toen goed wisten waar hij op reageerde konden ze die dingen vermijden, waardoor hij zienderogen opknapte. Uiteindelijk is hij ook behandeld met bioresonantie en heeft hij nooit meer heftige astma-aanvallen gehad.

4. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    hai, mijn zoontje heeft begin november de mex griep gehad. daarna bleef hij steeds verkouden, het ging op en af. afgelopen week werd hij benauwd, en stuurde de huisarts ons direct door naar het ziekenhuis. daar heeft mijn mannetje aan een vernevelaar gelegen.

geloof het of niet, al na 5 minuten was zijn rochel compleet verdwenen. nu heeft hij een ventolin pomp mee gekregen. hij krijgt nu om de 4 uur 2 pufjes. hij is nog steeds erg verkouden, maar het rochelen en piepen is weg.

vandaag belt de kinderarts voor controle, en verdere behandeling. we moeten zowieso deze week nog naar het ziekenhuis, naar een soort baby-longarts. bij ons komt namelijk ook veel astma voor in de families.

ik snap heel goed dat je je ellendig voelt, want je baby zo benauwd zien is zoooo naar!

sterkte!

5. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Wat er in de ziekenhuizen echter wordt gedaan bij astmatische klachten is symptoombestrijding, maar de onderliggende oorzaak wordt niet aangepakt. Naast het bezoeken van reguliere artsen is het, denk ik, zeer de moeite waard om ook eens in het alternatieve circuit verder te kijken, omdat daar veel meer wordt gekeken naar het geheel. Er kan namelijk een samenhang van vanalles zijn, waardoor bepaalde klachten tot uiting komen. Vaak zijn er meerdere dingen in het lichaam verstoord.

Zelf heb ik hele goede ervaringen met Bioresonantie wat betreft mijn reuma en allergische klachten bij mijn kinderen en mijn schoonzus heeft er ook hele goede ervaringen mee. Mijn schoonzus is namelijk, op mijn aanraden, ook naar een Bioresonantie-therapeut gegaan. Zij is nu bijna 50 jaar en heeft al vanaf dat ze een klein kind was astma en exceem. Bij haar kwamen nog veel meer allerlei allergieen aan het licht, naast de paar die in het ziekenhuis waren ontdekt. Sinds ze behandelt wordt met Bioresonantie voelt ze zich de laatste jaren dus ook stukken beter dan al die jaren daarvoor omdat de klachten nu echt worden aangepakt en ze heeft nu nog nauwelijks medicijnen nodig.

Je kunt echt grotendeels verlost worden van allergieen met Bioresonantie of bijvoorbeeld ook NAET-therapie.

6. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Jouw zoontje zou bijvoorbeeld in aanleg al gevoelig kunnen zijn voor astma (vanwege familiare belasting) en waarschijnlijk is de mexicaanse griep de trigger geweest om dit naar boven te halen. Een flinke griep is daarvan bij meerdere ziekten soms de oorzaak. Ik heb zelf reuma en bij sommige mensen begint reuma ook na een flinke griep en koorts.

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nou ik zou me lekker door laten sturen naar een kinderarts om eerst de symptomen aan te pakken en hem een beetje op de been te krijgen.

Misschien dat je daarna nog naar de bovengenoemde therapie kan gaan maar dat is aan jou.

Laat je niet afschepen bij je huisarts en laat je verder door sturen om het uit te laten zoeken, iets waar huisartsen altijd wat moeite mee hebben.

8. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    ik heb net de kinderarts aan de telefoon gehad; mijn zoontje heeft het RS virus. hier is weinig aan te doen, hij moet het zelf uitzieken. mocht hij nog slechter gaan drinken, dan volgt een opname.
    het heeft volgens de kinderarts niks met astma te maken...

nu maar hopen dat hij gauw opknapt, al duurt dat wel een tijdje volgens de kinderarts...

9. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    Hoi hoi,

ik zou ook zeker erop staan dat je een verwijzing krijgt voor een kinderarts, zeker ivm de astma in de familie.
    wens je heel veel sterkte en laat je niet afschepen hoor, sta erop!!. Als je moederinstinkt zegt dat het niet goed is, heb je meestal gelijk....
    Groetjes angelique

10. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes.

mijn vriend is nu met bastiaan naar de huisarts toe.

ik word alleen maar emo,en kwaad,als ik nu zou moeten gaan.

vannacht tot 4 uur met bastiaan opgezetten.

zijn plasluiers worden nu ook minder.

mijn vriend gaat nu verwijzing vragen.

hoop dat we dan snel terecht kunnen,want als dit nog 3 maanden doorgaat,wordt ik gek.

11. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    @frieda, waar jij het over heb,ken ik van mijn oudste zoon.

hij heeft vroeger ook aan zo'n apparaat gezeten.

toen kreeg ik ook nog ingestraalt water mee.

maar zijn astma was toen al sterk verminderd.

12. Claus78

Claus78 Lid

24 nov 2007
    16
    0
    0
    secretaresse
    Zeist
    Klinkt heel bekend allemaal.
    Mijn dochtertje kreeg toen ze 3 maanden was een luchtweg infectie en sinds dien zit ze aan de pufjes. Bij ons zit astma ook heel erg in de familie en ik weet helaas zelf ook hoe het is.
    Onze huisarts gaat er gelukkig heel goed mee om. Het schijnt dat als ze zo klein zijn, ze officieel niet van astma mogen spreken, maar die van mij zij al dat het eigenlijk gewoon zo is.
    Wij hebben standaard 1 pufje die ze elka dag krijgt (voornamelijk in de winterperiode) en 1 pufje voor als ze het echt benauwd heeft.
    Ik herken het spuugen ook heel erg. Als ze verkouden is of griep heeft, dan heeft ze het heel snel benauwd en bij het minste of geringste spuugt ze alles wat ze binnen heeft, er net zo hard weer uit. Zo zielig. Je merkt aan de andere kant wel dat het heel erg oplucht, dan zie je vooral dat er heel veel slijm dwars zit, wat er dan vaak uit komt.

Overigens naar mijn idee wel raar dat je kindje wel die mex. prim heeft gekregen. Mijn dochter was oko niet lekker en mocht hem echt niet hebben van onze HA. Ze kreeg hem later bij de HA zelf.

Succes met alles.

13. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    we mogen morgen om 10:15 naar de kinderarts.

ze wouden ons eerst gewoon tot 28 jan laten wachten.

toen mijn vriend zei,dan gaan we wel naar goes toe,voor een kinderarts,konden we toch opeens morgen komen.

ik laat het jullie nog ff weten hoe het is gegaan morgen.

gr tamara

14. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    bastiaan heeft een pufje meegekregen.

ventolin,netzo als mijn oudste zoon vroeger had.

moet volgende maand weer terug,om te kijken of het helpt.

Deel Deze Pagina