Gooien!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicolevanl, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

15 mei 2009
    117
    0
    0
    Mijn zoontje is 16 maanden en "gooit" sinds kort met alles. Autootjes, afstandbediening ( grrrr..) en noem maar op. Ik zie dat hij onze reactie afwacht en wij zeggen dus ook consequent dat het niet mag en dat hij zachtjes moet doen.... Herkennen jullie dit bij deze leeftijd? Is het misschien ook lastig om te begrijpen omdat hij met een balletje wel mag gooien? Graag jullie tips en reacties!

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Mijn dochter van 2 doet het nog steeds. En ik krijg het maar niet afgeleerd. Ze gooit met alles en dan ook expres hard op de grond... haar drinkbeker, speelgoed, bestek noem maar op. (mijn zoontje vliegt van schrik regelmatig een meter de lucht in)
    Ik waarschuw 1x en dan gaat ze op de gang. Maar ja... het helpt dus niet echt.
    Geen tips helaas.

3. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Dat is er lastig inderdaad. Mijn zoontje heeft het ook gehad. Tot hij iets wat me erg dierbaar was kapot maakte en ik moest huilen. Ik heb het even iets erger gemaakt dan het was: ik heb echt heel lang heel hard zitten huilen. Geen idee of het pedagogisch verantwoord is, maar het heeft wel geholpen. Hij kwam me een knuffel geven en heeft sindsdien niet meer echt gegooid met dingetjes. Alleen nog z'n knuffeltjes uit z'n bedje gooien.

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik pak het dan af en zet het weg, jammer dan, mooie kast met een slot erop en daar gaat dan alles in, hier wordt niet met speelgoed gesmeten. en ze leren het rap als je alles weg haalt en er niks te spelen valt. aan de afstandsbedienig mag ze niet eens komen

5. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

Hier ook hoor. Ik pak het gelijk af en dan weet hij dat dat niet de bedoeling is. Ik word verder niet boos en negeer het eigenlijk dat hij het doet en dan leg ik het voorwerp op een plaats waar hij niet bij kan. Tegenwoordig geeft hij zijn bordje heel netjes aan me en zegt dan "klaar"Moet ik hem overigens wel gelijk aanpakken anders beland het nog op de grond:)

Succes

6. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Jasmine heeft precies hetzelfde...alles wat zij in haar handen krijgt gooit ze op de grond. Als ze dit doet dan negeer ik het gewoon omdat ik heb gemerkt dat ze het nog eens extra gaat doen als ik er iets van zeg. Verder pak ik wel eens iets af dat mogelijk stuk zou kunnen gaan als ze er mee gooit.

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    haha herkenbaar:D
    ik moet hem ook meteen aanpakken anders ligt hij nog op de grond..

voor de rest gooit ze eigenlijk nog met weinig dingen. maar heeft ze wel gedaan..

nu zitten we midden in de super heftige driftbuien ook leuk:D

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter moet het altijd oprapen waar ze mee gooit, en dan op tafel zetten, of aan papa en mama geven. Soms duurt het even voordat ze iets opraapt, maar ik blijf net zo lang wachten totdat ze het doet. Ze gooit (hierdoor?) bijna nooit met spullen. Bekers/borden/speelgoed, vrijwel alles zet ze netjes op tafel.
    Ze mag overigens sowieso niet aan onze spullen komen. Ik denk dat je een kindje van anderhalf best kunt leren dat hij wel met een bal, maar niet met ander speelgoed mag gooien.

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb 50 ballen (van een ballenbad).
    Als mijn dochter wilt gooien zet ik haar in de box en mag ze alle ballen op de grond gooien. Wat een lol en het opruimen... is zo gebeurd hoor!

Verder heb ik veel dingen binnen handbereik gezet.

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook herkenbaar zoontje is 16,5 maand. We zeggen ook dat het niet mag en na 2 x pakken we het speeltje af waar hij mee gooit. In de tuin gooit hij het ook steeds in de bloemen/planten of vieze aarde. Heel lastig want hij leert het nog steeds niet!

Deel Deze Pagina