parcetamol wel of niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dorianne, 28 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    IK ben zelf al een paar dagen ziek.
    Mijn dochter sinds 3 dagen ook!

Ze heeft koorts tussen de 38.5 en 39 graden, komt regelmatig op schoot en ze ziet er moet uit. Bovenal speelt ze nog gewoon en huppelt ze ook in het rond, ze wil wel extra slapen overdag... Eten en drinken doet ze wel, maar wel minder. Bovenal zie je dat ze ziek is maar ze is ook nog zichzelf alleen wat stiller! ;)

Ik meet haar themperatuur max. 2 keer per dag en hou haar in de gaten.
    Zouden jullie haar paracetamol geven overdag/nacht en waarom wel/niet? :D

2. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    nog ter info: ze is 15 maanden!

3. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Ik zou haar overdag geen pcm geven, wel voor de nacht voor het slapen.

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

alleen als het bij het slapen zou helpen.

Pas zelf een koortsig meisje gehad en de HA adviseerde om niet meteen naar de paracetamol te grijpen omdat dit de weerstand ook verzwakt.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Idd niet geven evt alleen voor de nacht. Het lijf heeft een hogere temperatuur nodig om beter te worden.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    als ik jouw verhaal zo lees zou ik zeggen niet geven. Bij daniel kijk ik hoe hij is. Is hij huilerig? Heeft hij pijn? Dan voor het naar bed gaan een pcm. Maar als ik, kort gezegt, alleen op de thermometer zie dat hij koorts heeft geef ik niks. Daar draait het dus ook vaak op uit aangezien hij een hoge pijngrens heeft. Zelfs met dubbele oorontsteking liet hij nog geen pijn merken...

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik geef zeer zelden paracetamol aan de kinderen. Alleen als ze echt pijn hebben of er zoveel last van hebben dat ze er niet van kunnen slapen. Ik grijp zelf ook niet snel naar de paracetamol. Ik ken echter ook kinderen die het preventief krijgen zodra ze een beetje verkouden zijn persoonlijk vind ik dat onzin.

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik geef paracetamol alleen als ze niet kunnen slapen of veel pijn hebben. Koorts is namelijk een goede verschijning, het bestrijdt de ziekte. Met paracetamol onderdruk je het alleen waardoor het lichaam langer nodig heeft om de ziekte af te rekenen. Paracetamol ansich is onschuldig, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Maar het is wel beter om het lichaam zelf het werk te laten doen mits je kindje niet te beroerd is. Goed slapen vind ik wel heel belangrijk dus als het ziek zijn het slapen belemmerd, geef ik wel een paracetamol.

Deel Deze Pagina