Zoon eet weinig van ontbijt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lauwra, 16 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Onze zoon van 16 maanden eet alweer een heel poosje brood mee s morgens. Maar vanaf het begin af aan eet hij daar weinig van.
    Hij eet hoogstens een halve boterham.
    Daarin heb ik gevarieerd met beleg en ook verschillende soorten brood.
    Maakt allemaal niks uit.

Hij hoeft geen pap, krijgt geen nachtvoeding.
    Hij heeft aan het eind van de ochtend zo'n razende honger dat hij soms echt vervelend word. We gaan sowieso op tijd eten, 11 uur al en dan gaat hij naar bed.
    Iemand tips?

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijn dochter eet ook nooit veel in de ochtend. Sommige kinderen/mensen lukt dat gewoon zo vroeg niet. Geef je hem 's ochtends tussendoor wel fruit o.i.d.? Omdat hij om 11 uur zoveel honger heeft vraag ik me dat af.

3. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik had een perfecte eter tot hij ineens kon teren op een pat hapjes boterham.. Wat wel hielp; papfles met gewone halfvolle melk.
    Meneer tuttert lekker op z'n papfles (hij is 2 jr) en het scheelt me ook ren hoop tijd s ochtends.

Misschien is dat een optie?
    Is hij om 11u niet vervelend van moeheid ipv honger?

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Geef gewoon een uur later wat fruit?

5. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ja fruit krijgt hij rond half 10, soms wat vroeger.
    Dat is ongeveer 2 uur na het ontbijt.
    En ja t klopt ook dat hij tegen het eind van de ochtend moe word, daarom gaan we ook al zo vroeg eten, maar hij zit dan echt te schranzen :) en vandaag bijvoorbeeld, ging hij ook pas anderhalf uur nadat hij in bed lag slapen, misschien over zn moeheid heen geweest, maar hij lag er al vroeger in als anders...

En klopt, sommigen eten gewoon slecht s morgens, zn vader ook:D
    En ik kan t ook best accepteren hoor, maar wilde gewoon eens horen of er meer zijn en wat anderen doen.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Eet hij 's ochtends wel yoghurt? Dat werkt bij mn dochter goed. Mn zoon stopt tijdens het ontbijt vaak een rijstwafel naar binnen en als we dan terug zijn van dochter naar school brengen dan eet hij een boterham. Ik moet ook echt niet denken aan brood als ontbijt dus eet yoghurt, fruit, havermout...

7. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een dochter van 15.5 maanden met net hetzelfde! En vroeger was het geen probleem, dan at ze een hele boterham zonder korsten en sinds een paar weken is het rommelen begonnen. De ene dag eet ze twee happen en de andere dag wel gewoon een hele boterham, maar het is vaker slechts een paar happen.. Ze drinkt wel een flesje volle melk (200ml). Om tien uur krijgt ze een koekje als tussen door en in de namiddag krijgt ze fruit als tussendoor. 's avonds eet ze dan echt veel. Ik heb al gedacht om haar 's avonds niet zoveel te laten eten, maar dat vind ik dan ook weer zo gek om je kind geen eten te geven als ze wel nog honger heeft :) Vroeger at ze 's avonds ook veel en was het ontbijt geen probleem, dus ik hoop dat het een fase is geweest en dat ze binnenkort weer gewoon haar broodje eet. Geen tips dus, maar wel herkenning :)

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn jongste heeft een tijd gehad dat er voor 8:30 uur geen noemswaardig ontbijt naar binnen ging. Als we dan in het weekend een keer om 9:00 uur ontbeten, at ze opeens 2 boterhammen met smaak op ;).

Uiteindelijk toen ze middagslaapje liet vallen is ze steeds beter gaan ontbijten. Maar nog steeds eet ze meer als we later ontbijten.

Ik zou bij het fruit van 9:30 uur gewoon ook nog een boterham of beschuit of zo aanbieden. Wat ik ook wel eens deed, boterham van ontbijt die niet gegeten werd met een folie-tje (tegen uitdrogen) weg zetten en dan later op ochtend aanbieden.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hoe lang is hij al wakker voor hij ontbijt krijgt?
    net of al wel eventjes?
    als ikzelf net wakker ben krijg ik ook geen hap door mn keel..
    dl eet alleen door de week als ze naar school moet meteen ontbijt omdat ze anders zo lang moet wachten tot ze op school pauze heeft maar in het weekend ontbijt ze pas als ze ongeveer een uurtje wakker is..
    dus misschien wel een goed idee wat suusjeuh zegt..
    eerst wat lichts eten en als ie goed wakker is pas de boterham

10. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een zoon van 5 en die eet ook echt niet meer als een halve boterham s'ochtends. Doet en groeit die prima op, geef wel altijd een uurtje erna ofzo een stuk fruit als hij thuis is. En anders eten ze op school ook rond half 10/10 uur wat.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.385
    10.329
    113
    Ik zou de boterham in een folie of trommeltje doen en na 2 uur aanbieden. Of een lekkere ( volkoren) cracker.
    ( favoriet van uk: liga voltarwe vierkante cracker beleg is niet eens nodig.en volkoren cracker van de ah.lijkt op de lu crackers maar betere prijs)

Deel Deze Pagina