Hee meiden Mijn dochtertje is 1,5 en eet vaak mee met de pot, behalve als ik nasi maak, of bijv zo'n ovenmaaltijd waar je een soort saus doorheen moet doen. Nasi lijkt me zo kruidig en die ovenschalen zout... Laten jullie je kindjes wel met ook die potten mee eten? Ik laat haar wel proeven en ze vindt bijna alles lekker Maar echt gezond lijkt het me nog niet, toch? Wat geven jullie wel en niet aan een kindje van die leeftijd? Groetjes!
Die van mij at alles op die leeftijd Kruidig heeft hij geen last van. Vanaf 9 maand langzaam begonnen met kruiden (basilicum, kerrie), vanaf 10 maand ook peper/paprikapoeder. Met een jaar at hij net zo gekruid als ons. Zelfs chili con carne. Alleen het zout is wel een ander verhaal. Met nasi/bami kreeg hij dan meestal de roerbakgroente met rijst en vlees, zonder het zakje kruiden. pastasaus maakte ik meestal zelf, zonder zout. Vanaf 1 jaar ben ik max 2 keer per week een zakje(of potje, wat zout bevat) gaan gebruiken. En verder gebruiken we weinig zout.. En wat ik niet geef: rauw vlees/vis, pinda's niet tot de basisschool, nootjes heel klein, teveel zout, producten met teveel suiker/zoetstof/kleurstoffen.
Sinds ze 1 is eet ze bamimix wel met ons mee, dat eten we zo 1x per 2 weken. Meestal 1x per week potgroente. Verder haal ik nog wel eens wat voor haar eruit voor ik er saus doordoe en dan doe ik bij haar nog wel eens een theelepeltje saus erdoor voor de smaak. Zo eet ze ongeveer de helft van de week vlees zonder zout en de andere helft een klein stukje voorgekruid vlees.
hier eet ze gewoon alles wat de pot schaft.of dat nu kruiden zijn potgroenten diepvriesgroenten of frietjes. ik ga echt niet meer apart koken hoor! en ze eet alles gelukkig.
Vanaf 1 jaar eten ze hier met de pot mee maar wij eten wel maximaal 1 keer per week halffabrikaten (potjes, zakjes etc). Kruiden zijn mijn kids aan gewend vanaf 6 maanden. We koken zoutloos
Mijn kabouters eten ook echt alles mee. Kook wel zoveel mogelijk zoutloos, dat doe ik er tegenwoordig pas op mijn bord op.
Hier eet ze ook alles mee. Alleen met pepers ben ik erg voorzichtig mee. Ben er laatst achter gekomen dat ze Indiase curry's die ik zelf maak ook erg in de smaak valt bij haar. Alleen koriander vond ze een beetje raar smaken in het begin. Ze krijgt geen rauw vlees/vis en schaal en schelpdieren ook nog niet geprobeerd.
Ja maar wat ik bedoel zijn echt die zakjes, bijv voor nasi of voor een ovenschotel. Daar zit natuurlijk kant en klaar ook zout in en ik vroeg me af of ik dat dan wel gewoon kan geven.
Joh in brood zit ook zout aan zout ontkom je toch niet. Beetje met beleid en niet elke dag kant-en-klare kruidenmixen gebruiken maar voor een keer of een paar keer per week kan dat echt wel.
Mijn zoontje at vanaf 1 jaar ook gewoon mee, dus ook de nasi en macaroni(kruiden). Ik let er wel op dat we dat niet te vaak eten, max 2 keer per week (ik kook dan vaak voor 2 dagen). Voor de rest voeg ik wel zelf geen zout toe. Dat doen mijn man en ik achteraf, als het eten op ons bord ligt.