's nachts/'s morgens drama

Discussie in 'Voeding' gestart door sprankje, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sprankje

sprankje Actief lid

9 jul 2009
    135
    0
    0
    Ons meisje van 15 mnd. krijgt 's morgens om 6.00 een flinke fles pap als papa opstaat en gaat douchen en naar 't werk gaat (ze wordt wakker an het gerommel in de badkamer/gang, en ik vind het prima om haar die fles dan lekker in bed te geven). Daarna vertrekt papa naar het werk en mama en meisje slapen nog lekker door tot een uur of 8.
    TENMINSTE... zo is het een tijdje gegaan (naar ieders tevredenheid, ik vind het prima als ze 's morgens nog pap uit een fles drinkt. Ze drinkt verder alles uit een beker en eet ook prima haar boterhammetjes tussen de middag)
    De laatste weken wordt ze regelmatig eerder wakker (bijv 4.30) en begint te mopperen en na een tijdje te huilen. Ik ga dan naar haar kamertje (laat het licht uit), zeg dat het nog midden in de nacht is, dat we allemaal nog lekker gaan slapen, geef haar een kus en haar doekje en vertrek weer.
    Daar wordt ze heel boos om, tot krijsen aan toe.
    Na 10-30 minuten valt ze vaak weer in slaap (papa is dan al naar zolder gevlucht, want zijn wekker gaan om 5.45)
    Maar er zijn nachten dat ze blijft spoken.
    Vanmorgen heb ik haar uiteindelijk om 5.15 haar papfles gegeven, en had er toen dus al drie kwartier gillen opzitten...
    Vervolgens slaapt ze vrolijk door tot 7.30/8.00 en houdt ze het gerust vol tot het fruit van 10.00.

Ik ben bang dat ze steeds vroeger komt. Haar idee is volgens mij: "ik ben wakker, dus is de dag begonnen, dus krijg ik mijn pap"
    Het is natuurlijk ook raar dat 6.00 wel o.k. is en 4.30 niet o.k., maar voor papa en mama maakt het wel uit!

Wat zal ik doen?
    Gewoon eten geven zodra ze wakker wordt?
    Een grens zetten van bijv. "geen ontbijt vóór 5.00/6.00"
    Het is makkelijk om zoiets overdag te bedenken, maar als het nacht is en je ligt te wachten tot de boze dreumes in de kamer naast je in slaapt valt, terwijl je weet dat de rust weerkeert met een fles pap...

2. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Misschien dat het even een periode is waar ze doorheen moet? Slaapt ze weer lekker verder na de papfles? Dan zou ik hem gewoon geven hoor! Ze wordt niet voor niets wakker zou je denken :)

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier een zoontje van 14,5 maand die ook zo huilbuien heeft, maar hier is het verlatingsangst... En er zijn meerdere kindjes van zijn leeftijd die momenteel slechter slapen en s nachts spoken. Dus zou eerder aan een fase denken.

Ik zou proberen om toch geen voeding te geven voor 6u, maar ja, is dat de beste keuze? Ik heb ook al vaak ondervonden dat je soms dingen moet uitzoeken. Als ze nu eens een handleiding zouden bijhebben na de geboorte he ;)

4. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    mijn dochter is bijna 14 maanden en krijgt ook nog een lekkere papfles in bed, Heerlijk!
    Daarna slaapt ze door tot ongeveer 9 uur.
    Hier komt ze vrijwel rond 7 uur voor de papfles, maar er zijn ook dagen bij dat ze om 8 uur komt of om 5:cool:. Ik geef haar altijd de fles wanneer zij die nodig heeft dus ook al is het 5 uur. Dit komt hier niet zo vaak voor. Doe ik dit niet blijft het brullen en sorry ik hoef zo vroeg echt nog geen gebrul aan mijn hoofd:p

Mijn dochter krijgt standaard om 18.00/ 18.15 warm eten en dit is haar laatste maaltijd. Als ik dit eerder geef komt ze in de ochtend ook eerder!:$

Hier houdt ze het dan evengoed vol tot aan de boterham van 12.30 uur (boterham). Hier zijn tussendoortjes niet gewenst ;)

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wen er maar aan! Hier heeft dat een hele tijd geduurd; dat vroeg wakker worden! Soms sliep meneertje verder na borst, maar vaak ook niet, dan was het dus gewoon opstaan....gaaaaap!

6. adi

adi Niet meer actief

Het is idd een periode.
    En je dochter kan geen klok kijken, weet zij veel of het nou 5uur of 6 uur is. Dan is het voor haar alleen maar verwarrend dat ze één dag meteen haar pap krijgt en de andere dag eerst drie kwartier moet gaan gillen voordat ze iets krijgt. De reden zal ze niet snappen, dus aanleren dat ze moet wachten tot 6 uur zal moeilijk gaan op deze manier.

Ik heb gewoon de fles gegeven als ze zelf kwamen of dat nou half 5 of half 7 was. Daarna sliepen ze standaard tot een uur of 8, dus voor hun maakte die tijdstip ook niks uit. Ze zijn nou eenmaal niet geprogrammeerd op de klok.

7. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    mijn zoontje is bijna 13 maanden en krijgt 's ochtends ook nog een fles.. meestal is die rond 5uur/half6 wakker en dan krijgt ie gewoon zijn fles en slaapt ie tot 8uur.. de laatste tijd schommelt het wel met de tijd waarop die wakker is.. hoe later die komt voor zijn fles hoe eerder die uit bed wil(logica:()

maar wat er al werd gezegd je kind weet niet hoelaat het is en als ze gewend is aan een fles als ze wakker is en nu ineens niet krijgt..of een tijd voor moet huilen..

succes in ieder geval, helaas horen gebroken nachten ook bij het ouderschap(doe het met liefde)

Deel Deze Pagina