Baby in wagenbak op de achterbank..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wannabemom24, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

26 jun 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Meiden ik heb even jullie advies/raad nodig. Onze buren hebben een baby van 2 weken ze was met de geboorte te klein dus heeft ze een week in het ziekenhuis gelegen. Nu zie ik ze net weggaan met de auto. Ze zetten de wagenbak van de kinderwagen op de achterbank, ze gaan allebei voorin zitten en rijden zo weg!:$ Ik wist niet wat ik zag.. wat moet ik hier nu mee. Het is niet zo dat we heel goed contact hebben maar kan wel wat zeggen misschien of vragen of ze onze maxicosi willen lenen? Of zou dat raar zijn?

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

oh jee.....dat is iets van vroeger!
    Ja wat moet je dan doen...hoe vraag je dat .....pfff

3. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

26 jun 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Ja ik weet dat ze het niet zo breed hebben maar dit slaat werkelijk alles zon kleintje die in zon grote bak alle kanten op kan!

4. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Echt waar??
    Jeetje, dat kan ik echt niet begrijpen. Ik weet wel dat het vroeger niet anders ging, maar tegenwoordig ben je verplicht om je kind in een veilige autostoel te vervoeren.

Ik denk dat je ze best erop kan aanspreken. Maar dan niet aanvallend. Ik zou vragen of ze geen Maxi Cosi hebben en ze waarschuwen dat ze er voor aangehouden kunnen worden en een flinke bekeuring kunnen krijgen. Dat ze verplicht zijn een veilige autostoel te gebruiken.

5. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag het onze overburen ook altijd doen met hun kleinkind. Of ze hadden hem wel in een maxi-cosi, maar die zette ze gewoon los op de achterbank!
    Dit zijn alleen enorme aso's, dus ik heb er nooit wat van gezegd. Al kon ik echt enorm boos worden toen ik dat zag!

Je maxi-cosi aanbieden om te lenen, vind ik wel een mooie opening voor het gesprek. Daarmee bied je ze namelijk meteen een oplossing, zonder ze direct aan te vallen.
    Zou wel eerst even goed checken of het echt de kinderwagenbak is en niet van die speciale reiswiegen, waar ze met gordeltjes in vast liggen. Die bestaan ook namelijk :-D

6. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

26 jun 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Thanks meiden ga het voorzichtig aankaarten

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ik zou dan idd zeggen dat je een boete kan krijgen anders...om nu je eigen mc te geven?

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Kennis hier deed dat ook, kreeg als antwoord; oh dacht dat dat niet verplicht was.. Sorry maar ik wordt echt boos omdat soort mensen, je hebt een kindje gekregen, je kostbaarste goed en dan ga je er zo mee om? Hoop dat ze hun van de weg halen en flink bekeurd worden!

En ts lief van je dat je aanbied jou mc te leen te geven, maar ze hadden zelf ook even langs de kringloop kunnen gaan oid.
    Bak op de achterbank is iets uit de jaren 70/80. En niet veel te besteden hebben vind ik altijd een flauw excuus, kindjes kosten geld en ze gaan alleen maar meer kosten.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Dan vraag ik me wel af hoe ze hun kindje uit het ziekenhuis naar huis hebben vervoerd, want volgens mij laat het ziekenhuis je kind niet gaan als je niet een veilig autozitje hebt!

10. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier gewoon het ziekenhuis uitgelopen met baby op de arm. Dus het ziekenhuis let ook niet altijd op.

11. knap

knap Niet meer actief

Zo ben ik net bevallen met mijn oudste zoon thuis gekomen.

Ik had op dat moment nog geen auto en waren echt de maxi vergeten te kopen. Dom achter af. Maar ik ben met een taxi toen terug gekomen.
    Met nummer twee stond de maxi klaar in de auto.

Zal dat dus ook nooit meer zo doen.

Denk wel dat je dit voorzichtig moet brengen. Eerst even kijken wat voor mensen het zijn. Zijn het aso.s dan moet je er op rekenen dat ze hun schouders op halen van waar maak jij je druk om.
    Het is lastig zeker omdat het verplicht is. Om andere te wijzen wat de regels zijn wat betreft het vervoeren van kinderen.
    Dus vind het heel lastig om een goed antwoord te geven. Sommige mensen willen gewoon geen regels na leven. En wat moet je dan doen?

Het beste is denk uit eindelijk als je het voorzichtig geprobeerd heb om poolshoogte te nemen om je er verder er niet mee te bemoeien hoe moeilijk het ook is om een kind in deze staat te zien vertrekken in een auto.

Pas geleden zag ik een foto van een nichtje van mijn Lat haar kind zat in het stoeltje met gordel maar zonder de riempjes heb op me tong moeten bijten om te zeggen dat hij vast moest. En ik weet zeker dat ze weet dat het moet. En zie ik het nog eens dan zal ik toch proberen op een vriendelijke manier haar duidelijk te maken als de politie dit zit ze als nog een dikke vette bekeuring te gemoed kunnen zien. En zal ik ze horen klagen van wat is het leven in Nederland toch duur zwaar en waar maken ze zich druk om tja.

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Misschien kun je zeggen van; Ik zag dat je een wagen op de achterbank deed ipv maxicosi, is die daar speciaal voor? Want dat lijkt mij okk wel wat voor (evt.p nummer 2. (Want er zijn van die speciale bakken toch?) En als ze zegt nee, dan kun je idd benoemen dat het niet veilig is en ze je mc kunnen lenen oid..

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik zou me er niet mee bemoeien eerlijk gezegd.
    Want ze zullen heus wel weten dat ze een maxi Cosi moeten gebruiken... En ze zijn ook voor een habbekrats te krijgen op Marktplaats mochten ze het niet breed hebben...

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Moet zeggen dat ons zk zich nooit heeft geïnteresseerd of wel wel of geen mc hadden? Nou ja we hadden m al bij ons toen we vertrokken uit het zk misschien daarom niet?

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

#15 raspberry, 11 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2013
    Ik zou aangeven dat je zag dat ze met de bak in de auto stapten en vragen of ze weten dat je daar een enorme boete voor kunt krijgen. Dan merk je vanzelf hoe zij er in staan.

Edit: en die opmerking over de boete vanuit je zorg voor hen: dat je het vervelend zou vinden als ze een boete zouden krijgen, en dus behulpzaam wilt zijn.

16. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik zou het wel voorzichtig aankaarten....Het kan een uitzondering zijn. Ik heb ook 1 keer mijn oudste dochter in de kinderwagenbak in de auto naar huis vervoerd. Om eerlijk te zijn weet ik niet eens meer waarom, het regende en het was 5 straten verderop, ik reed hartstikke voorzichtig ( ja, ik weet dat er alsnog iets kan gebeuren:)) Ben er niet trots op, het was eenmalig.....

17. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Brrrr ik krijg eerlijk gezegd de kriebels als ik dit lees. ik zit nl in een rolstoel xoordat ik achterin niet in de gordels zat. (1996)
    ik zou ze er zeker netjes op aanspreken.

18. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Idd de optie 'nonchalant' vragen of het een speciale reiswieg is, lijkt mij het beste..zo maak je duidelijk dat het je opgevallen is, maar hang je er niet direct een waardeoordeel aan.. Afgaande op hun antwoord/reactie kun je dan verder kijken wat je ermee zou willen..

19. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werd ook eens boos aangespoken dat ik de mc niet in de gordels deed.
    Ik heb zo'n isofixsysteem....

Dus weet je zeker wat je zag?

20. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    pff zou het wel moeilijk vinden.... Ik zou het nog even afwachten en als nog een keer ziet dan misschien heeeel voorzichtig aankaarten. het is iedereen bekend dat je mc moet hebben! Ookal hebben ze het niet breed, ik denk dat je voor 20 euro er al een hebt. Kan zijn dat je dan ineens bemoei type vinden en krijg je daar gezeik van.

Deel Deze Pagina