Hallo, Ik weet dat hier al een hoop vragen over zijn gesteld maar ik wil graag even ervaringen en tips horen. Mijn dochter is over 1,5 week 4 maanden en woog met 3 maanden 6725gram. Eergister hebben we haar voor t eerst 4x200ml gegeven. (flessen 180+6) Dit omdat we haar voor de laatste altijd uit een diepe slaap moesten halen en op een gegeven moment huilde ze daarna waardoor ze niet makkelijk meer ging slapen. Laatste fles om 21.00u De eerste nacht ging het goed. Om 7.20u eerste fles gegeven. Maar afgelopen nacht werd ze ineens om 2.45 wakker, lag te kletsen in haar bed. (Vriend had haar gisteravond in bed gelegd en ze lag te hoog, (Ze sliep al, dus heb ik alleen de deken iets hoger gelegd, maar haar laten liggen) maar nu had ze dus de dekens weg getrapt. Huilde daarna, even getroost viel weer in slaap. Kou?? Maar om 4.30 was ze weer wakker en dit keer bleef ze huilen. (Honger??) Klein flesje gegeven van 100ml sliep toen verder. Zou het gewoon even wennen zijn? Omdat ze de eerste nacht wel goed sliep.. of zou ze gewoon nog behoefte hebben aan meer?? Ze krijgt nu natuurlijk wel iets minder. De laatste fles ophogen naar 210+7 lijkt me ineens zo'n grote plons in dat kleine buikje. Kreeg al de tip om het nog eventjes aan te kijken. Ik vind het zo'n nadeel om haar voor die 5e fles wakker te moeten maken! Wordt ze niet echt vrolijker van. CB daarentegen zegt dat ik tegen de 4 maanden op 5x200!!!! mag zitten. Wat zouden jullie doen, is er misschien een manier dat ik overdag meer geef over 5 flesjes maar dat ik met de laatste fles uitkom om 21u, want daarna valt ze in een diepe slaap?
Ze mag 5x 180/6 krijgen, maar hoeft niet Als je haar liever niet wakker maakt omdat ze erna moeilijk in slaap komt heb je in mijn ogen 2 opties; - een droomvoeding geven, dus zonder wakker te maken als ze dit accepteerd. - gewoon laten slapen en als ze wakker wordt (ongeacht het tijdstip) een voeding geven. Van gewone grote of kleiner wat zij accepteerd. Hier niet standaard een late avondfles gegeven omdat beide jongens het niet accepteerden. Dan maakte ik ze om 11 uur wakker, weigerde meer dan 60 cc te drinken en om 1 uur werden ze wakker van de honger. Dus al snel de keuze gemaakt om vroeg naar bed te gaan en snachts flesjes te geven. Je kunt ook idd korter op elkaar gaan voeden, maar aks ze nu tevreden is met voedingen om de 4 uur zou ik dat liever zo houden. Straks wil je daar juist weer naartoe en later zelfs naar ochtend, tussen de middag en een avond fles.
Bedankt voor je reactie. Ja daar heb je gelijk in.. Ze moet straks zoiezo naar meer tijd tussen de flessen dus dan kan het beter zo blijven.. Maar raken ze dan met een nachtvoeding niet gewend aan snachts "wakker" zijn?? Mijn dochter kreeg om 23u al een soort van droomvoeding alleen werd ze al wakker als we haar uit haar bed tilden. Dus dit was niet echt een optie meer.. Daarna werd ze chagrijnig omdat ze te moe werd om de hele fles leeg te drinken.En soms werd ze ook te wakker en dan werd het huilen in haar eigen bed. Ik vraag me af wat dan beter is voor haar.. Logisch gezien zou ik zeggen haar zelf wakker laten worden als ze honger heeft en dan voeden. Maar aan de andere kant sliep ze al weken door.. en wordt ze nu in de nacht weer wakker. Dat kan ook niet helemaal de bedoeling zijn... Hoe lang heeft het bij jou geduurd dat ze een nachtvoeding wilden?
Als je de nachtvoeding als nachtvoeding geeft dus in zo donker mogelijk, niet kletsen niet gezellig doen maar. Eten en hup weer naar bed (luier alleen als het nodig is) dan is het doorgaans geen gewenning. Kijk het is net wat jij wilt. Of de avondvoeding of een nachtvoeding. Zeg dat ze nu van 23-7 slaapt en dan slaapt ze van 19-3 (waarschijnlijk) de uren zijn gelijk. Gevoelsmatig is dat niet zo. Ik heb beide jongens uiteindelijk niet wakker gemaakt voor de avondfles (beide wel geprobeerd) dus het is niet helemaal vergelijkbaar. Mijn jongste kreeg met 3 maanden nog 1 (nacht)voeding en die ging hij zelf verschuiven. Tussen de 4 en 5 maanden verdween hij. De kans is groot dat ze eerst om 3 uur komt en langzaam steeds later. Dat was hier althans. Mijn kinderen accepteerden de avondfles gewoon echt niet. De jongste ging zelfs spugen en spuugde de hele fles weer uit... Voor haar maakt het dus niet uit hoelaat de fles is. Of ze wordt wakker gemaakt of ze wordt zelf wakker op haar ritme.
Dat klopt alleen mijn dochter valt pas om 21.30 in een vaste slaap. Daarom vind ik het rot dat ik haar na 1.5/2uur weer wakker moet maken.. En dat donker houden enzo deden we al. Het is even proberen wat het beste werkt.. Ze had dit eerst ook toen ze nog niet doorsliep en daarna is ze het inderdaad zelf gaan opschuiven. Misschien nu weer uiteindelijk.