Dit lijkt me wat vroeg toch? Nu al geen ochtendslaapje meer? Ik probeer t al een paar dagen, maar ze vertikt t gewoon om te gaan slapen. Ze heeft dit schema: 7.30 uur: fles 210 + 7 9.30 uur: fruit (200 gr) 11.30 uur: boterham + fles 150 + 5 15.30 uur: kwarkje of liga met eventueel een beetje water 17.30 uur: groente (200 gr) 19.00 uur: fles 210 + 7 Ze slaapt van 13.30 uur tot 15.30 uur en verder pas weer na de fles van 19.00 uur. Erg weinig slaap voor zo'n kleintje toch? Iemand hetzelfde meegemaakt of heeft iemand tips voor me? Misschien moet ik wat aan t schema veranderen?
Tja, misschien is het gewoon niet zo'n slaapkop. Als ze verder wel vrolijk is en 's nachts goed slaapt zou ik me er maar niet te druk om maken.
Dat denk ik ook. Mijn zoontje is inmiddels een jaar en slaapt nog steeds 's morgens en 's middags terwijl ik overal om me heen hoor dat ze allemaal richting 1 slaapje gaan. Nou, die van mij niet. Die gaat gewoon 2x een uur. En ik moet ook niet proberen die van de ochtend over te slaan hoor, dan is ie niet te genieten. En mijn zoontje slaapt 's nachts ook goed. Van 19 tot 8 uur de volgende morgen. Ligt je meisje gewoon rustig in bed of schreeuwt ze de hele wereld aan elkaar? Want gewoon lekker rustig in bed liggen/spelen is ook rusten.
Ja ik heb het ook gehad met onze meid! Die wilde op een gegeven moment niet meer in de ochtend slapen dan ging ze echt alles bij elkaar krijsen! Maar sinds ze weer naar het KDV gaat doet ze het wel weer ook niet lang, half uurtje - uurtje maar dan houd het al snel op! Tja sommige kinderen hebben gewoon minder slaap nodig!
mwah valt mee hoor. Mijn dochter was best een slaapkop, maar ging vanaf 9 maanden naar 1 slaapje. Zelfs mijn zoon van 2 maand doet de laatste dagen al geen ochtendslaapje meer, maar ik verdenk hem van een sprongetje