Baby 7 mnd: 23u voeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adje, 20 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.744
    113
    Hallo dames,
    Zouden jullie even mee willen kijken?
    Mijn zoontje is een klein hongerlapje en drinkt nog 5 flessen naast zijn groente-, fruit- en broodhappen. Hij krijgt opvolgmelk waarvan 2 flessen 180/6 en 3 flessen 180/4, zodat hij niet over de max gaat.
    Nu drinkt hij de laatste paar dagen overdag zijn melk slechter (vooral de 11u en 15u fles), wat op zich logisch is aangezien hij groente/fruit goed eet. Maar hij krijgt dus ook om 23 uur nog een fles, en daar wordt hij echt zelf wakker voor. Soms zelfs al om 22 uur. En dan lijkt het mij handiger als hij leert om overdag goed te drinken en de late fles niet meer.

Zijn schema:
    7u fles 180/6
    9-10 dutje
    10u fruit (rond de 1,5 à 2 stuks, bv banaan met kiwi oid)
    11u30 fles 180/4 en halve boterham (soms meer, soms minder)
    12-14 dutje
    15u fles 180/4
    16-17 dutje
    17u groente ca. 200 gr. en een beetje griekse yoghurt toe
    19u fles 180/4
    Dan naar bed voor de nacht
    Rond 23u fles 180/6

Nu hij overdag minder drinkt, geef ik hem ook wat minder. Ik vind het een beetje onzin om 200cc verdunde melk te geven die hij toch niet op drinkt. Dus vandaag bv een flesje van 120/4 bij zijn boterhammetje.
    Het lijkt er ook op dat hij minder drinkt door afleiding. Dit heeft hij ook in fases. Maar dit is dus pas sinds een paar dgn. Daarvoor ging alles op.
    De vraag is nu, wat te doen met die 23u voeding? Ik ben van mijn meiden gewend dat ze hem zelf lieten vallen, maar zl heeft regelmatig een compleet andere gebruiksaanwijzing :D

Ik kan hem natuurlijk gaan afbouwen, door de 19u fles 180/6 te geven en de 23u fles 180/4 en dan 150/4 etc. Of zal ik gewoon wachten tot hij zelf niet meer wakker wordt en het zo laten?
    Pap heb ik al geprobeerd en vindt hij niks.

Alle tijden zijn overigens ongeveer hoor. Ik volg hem zowel wat betreft honger als in vermoeidheid. Als hij kortere dutjes doet schuift alles soms een beetje op. Hij kan maar ongeveer 2u wakker zijn.

2. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou denk ik om 11:30 boterham geven met half flesje: 120/4 ofZo. En als ie meer boterham eet iets minder van die fles

Verder ziet je schema er ideaal en prima uit!

3. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Misschien iets van koolhydraten gaan toevoegen aan het avondeten? Aardappelen?
    Vind hem qua vast voedsel maar weinig binnen krijgen dus dan vind ik het niet gek dat hij nog wilt drinken voor de nacht!

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.744
    113
    @Domiej: dank voor je reactie. Kleiner flesje bij het brood ben ik vandaag idd mee begonnen. Brood zit nog in de wenfase hier, maar gaat al best goed, dus ik hoop dat dat al een beetje helpt.

@Juulles, ik geef ook aardappel hoor. Ik maak zelf prakkies en hij krijgt altijd dan 1 aardappel met groente en ook af en toe wat kip of rundvlees. Maar had het in de tekst groente genoemd. Dus hij krijgt dan wel wat koolhydraten binnen. Hoeveelheden zijn altijd ongeveer, want ik weeg niet af. Maar ik maak best veel en er gaat best veel op. Heel soms krijgt hij een (6mnd) potje en die gaat altijd helemaal op en dat is 200 gr.
    Maar van vers eet hij soms wel meer dan dat.
    En dan vind ik 2 flessen voor de nacht nog best veel voor een kind van 7 mnd. ;)
    Daarnaast heeft hij wel eens pap gekregen. Dat ging dan een paar dgn goed tot hij het weigerde en dat hielp ook niet echt. Dat zorgde er alleen voor dat hij niet al om 21u30 voor zijn late fles kwam, maar wel pas om 23u.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Lekker veel warm eten geven. Dus inderdaad verse groente, aardappelen en een stukje kip, vis of vlees. Yoghurt toe mag zeker, maar het belangrijkste blijft melkvoeding. Tot 1 jaar halen ze daar het meeste uit.

6. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Ah sorry dat had ik er natuurlijk niet uitgehaald!
    Mijn zoontje is zondag 7 maanden dus ze liggen aardig bij mekaar. Hij krijgt kv 1 en krijgt:

0730 150/5 met 2 eetlepels spelt pap
    0900 yoghurt met fruit

1130 150/5
    1230 1 boterham (bied ik aan. Ene keer gaat ie op soms niet) en rauwkost zoals komkommer en tomaat

1500 150/5
    1600 thee fruit maïs boogies

1830 avondeten (ik bied vlees groente en aardappels aan)
    20.00 210/7 met 2 scheppen rijstebloem.

Ik zeg wel als kanttekening dat ik volgens de rapley methode geef. He't maakt hier dus niet uit wat hij binnen krijgt...en ik weet het ook niet :) vandaar dat ik je geen hoeveelheden kan geven!

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier 10 mnd en nog nachtvoedingen hoor 😂.
    Gewoon je zoontje volgen

Geen vast schema maar dit eet hij pd
    Fles 180/6
    Fruit
    Warme hap
    Fles 180/6
    Crackers/wortel chips
    1 of 2 broodjes ong
    (Soms nog klein flesje)
    Warme hap en soms een fruitkuipje.
    20u fles 180/6
    En dan gaat hij naar bed en laat ik hem zelf bepalen hoelaat zijn laatste fles is en nachtfles(sen).

En in alle flessen zit ook nog pap 😂

Deel Deze Pagina