Lactose slecht verdragen.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door anouk112, 21 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouk112

anouk112 Actief lid

20 dec 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van drie heeft na haar geboorte alleen maar gehuild van de kramp en altijd diaree gehad. nu weten we sinds een jaar dat ze minder goed tegen lactose en gluten kan. door dit te minderen heeft ze geen diaree meer. ze eet dus absoluut niet gluten of lactosevrij hoor! maar nu is mijn vraag, met een eventuele tweede, is de kans dan groot dat dit kindje hetzelfde door gaat maken en zo ja welke stappen kunnen we dan van te voren nemen? Hopelijk zou borstvoeding lukken en dat ik dan zelf minder gluten/lactose binnenkrijg? want ik verdraag zelf zowiezo slecht tarwe. Alle hints en tips zijn welkom.

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Beste Anouk,

Wat vervelend dat je dochtertje zoveel klachten heeft gehad en dat pas op latere leeftijd duidelijk werd waardoor dit veroorzaakt werd. Het is me niet duidelijk of is vastgesteld of je dochter een lactose-intolerantie en coeliakie heeft (glutenintolerantie). Maar wanneer er allergieën voorkomen bij een eventueel ouder broertje of zusje dan heeft het kindje wel een vergroot risico om dit ook te ontwikkelen. De beste preventie tegen het ontstaan van allergieën is het geven van borstvoeding, goed dat je daar voor wilt kiezen. Tijdens het geven van de borstvoeding is het niet persé nodig zelf een lactose vrij of glutenvrij dieet te volgen wanneer jij zelf geen last heb van een intolerantie of allergie. Ik wil je adviseren dit ook nog even te bespreken met je verloskundige en consultatiebureau wanneer het zo ver is.

Groetjes,

Ruby- Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina