Reactie gezichtje/nek hoe aanpakken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Amanda89, Jun 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amanda89

Amanda89 Nieuw lid

Sep 3, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Mijn dochtertje is een maand en heeft sinds iets meer dan een week veel kleine rode bultjes in haar nek en haar gezicht. (zie foto) In eerste instantie leek het babyacne maar het is nu voor ons duidelijk dat het toch een reactie op iets is. Ook lijkt het erop dat ze irriteren/jeuken en het is erger in haar nek dan op haar gezicht.

Vorige week bij de HA aangekaart en die meldt dat het komt door.. kusjes:( Omdat de huid meer gevoelig is zou deze het speeksel dat op het huidje komt bij het geven van een kusje irriteren en daardoor komen de bultjes.

Nou vond ik dit een raar verhaal en kan er ook niets over terug vinden op het internet en niemand om me heen heeft hiervan gehoord. Wel meteen gestopt natuurlijk en tot nu toe geen effect!

Morgen gaan we in ieder geval langs bij de HA voor controle maar omdat ik het verhaal van de kusjes zo raar vond wil ik toch zien wat jullie denken en of iemand tips heeft over hoe je dit soort reacties het beste kunt aanpakken om er wellicht achter te komen wat het veroorzaakt en te verminderen? Ze krijgt enkel borstvoeding en ik kan me niet iets bedenken dat iets meer dan een week geleden veranderd is waardoor de bultjes kunnen zijn ontstaan.

Alvast bedankt!

Attached Files:

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Misschien wasmiddel of een andere zeep of shampoo gebruikt. Zonnebrandcreme enz?

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ziet er een beetje uit als warmte/zonne allergied, misschien je kindje even uir de hitte/zon houden, hoe moeilijk ook?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is het niet gewoon de normale baby-acne die vaak na een paar weken optreedt?

5. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft zoiets ook gehad. Tegen mij zeiden ze dat de bultjes kwamen door de hormonen die ze van de borstvoeding mee kreeg en kon het geen kwaad. Het zou kunnen dat dat hier ook het geval is? Ik zou de HA wel even laten kijken voor de zekerheid.. Het zouden inderdaad ook bultjes kunnen zijn door de warmte of zoals al genoemd, reactie op wasmiddel. Succes in ieder geval! :)

6. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Mijn dochter zag er toen ze een maand oud was ook ozo uit. Ik dacht eerst baby-acne (dat is volgens mij idd een reactie op de hormonen van de moeder in borstvoeding) maar volgens de huisarts was het toch exceem. Dat merk je vooral aan een droog ruw huidje. Smeren met een vette creme (cetocromanogwat) hielp!

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Bij wasmiddel lijkt het me ook op de rest van het lichaam te zitten.. Misschien kma?

8. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Een allergie van kusjes heb ik nog nooit van gehoord trouwens... Je lebbert dat kind toch ook niet af hopelijk?! ;)

9. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    We hebben het

10. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    We hebben het ook!! Maar op hele lichaam.. Het kan zijn
    - kleding wasmiddel alleegie (was neutral)
    - verzorgingsproducten allergie ( gebruik niets bij bad en smeer twee keer per dag met vaseline cream 20%)
    - eczeem: doe baby in bad niet meer dan keer per drie dagen en hou huid goed vet door vaseline

Verder zijn we ook nog niet gekomen..

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

De oudste had het hier ook, maar dat is nooit meer verdwenen. Als het baby-acne is, moet het beter worden en helemaal weggaan weer.
    Gebeurde bij de oudste dus niet, huidje is altijd ruw gebleven. Bleek dus uiteindelijk toch KMA.
    En, toeval of niet, bij de jongste ben ik met een week oud op dieetvoeding overgestapt vanwege opnieuw KMA, en die heeft nergens last van gehad. Tijdje terug wel een keer een stukje brood gehad waar achteraf toch koemelk in zat, en toen had ze ineens wel ook dit... :(

12. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    M'n dochter had dir met KMA, koemelkallergie!

13. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Mijn zoontje ook met kma!
    Probeer eens melkproducten uit je eigen voeding te halen.
    Ging het hier vrij snel zien...

14. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Bij de oudste ook gehad! Die had het overal.
    Hier was het toch een droog huidje
    (zijn met de jingste daardoor nu ook zeer voorzichtig met in bad/douch maar 1 of 2 keer pw.)
    Ze is/was alleen maar allergisch voor pindas hier dus geen kma.
    Gaf ook volledig bv

We hebben ook van alles geprobeerd kwa smeren, maar gek genoeg was het nadat we eerste keer waren wezen zwemmen met haar alles (!) weg toen we haar afdroogden. Elke keer als het weer op kwam gingen we dus zwemmen, terwijl je zou denken dat het dan juist getriggerd zou worden. Na het zwemmen smeerde ik haar in met een vochtinbrengende bodylotion.
    En nog steeds heeft ze bij haar handen en polsen meestal droge/exzeem plekjes.

15. Arnoe

Arnoe Bekend lid

Sep 1, 2010
    869
    1
    0
    Mijn zoontje kreeg het als ik aardbeien at (ik balen... Mocht ik geen aardbeien meer eten);)

16. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

Dec 19, 2010
    1,927
    0
    36
    Nederland
    Ik denk meteen aan zonne allergie , heb ik zelf ook en ziet er ook zo uit als het warmer wordt. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet.
    Vervelend zeg.

17. kahlen

kahlen Bekend lid

Jul 16, 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje had ook erge uitslag.

Geprobeerd: hypoallergene kv, geen Zwitsal meer maar parfumvrije producten als weleda, gezichtje insmeren met lanette crème (zot niets in, op recept huisarts), op de rode plekjes sudo en er overheen ook nog vaseline. Nu heb ik een ventje met een perfecte huid. Kan ook hormonen zijn, mijn huisarts zei inderdaad ook; geen kusjes. Mijn zoontje had veel ergere uitslag maat t kwam god zij dank niet door de kusjes want ik kan niet stoppen met kusjes.

18. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Precies hetzelfde met KMA.
    Wij behandelen het als eczeem.
    Zou morgen ook weer naar de ha gaan

19. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

Dec 2, 2012
    814
    0
    16
    Dochter heeft het ook op die leeftijd gehad, ging vanzelf weer over. Wil je desnoods een foto sturen ter vergelijking?

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,198
    16,536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter had ook enorme baby acne en zag er ook zo hevig uit.Is vanzelf weer weggegaan.

Share This Page