Zoals de titel het al zegt, mijn zoontje van 7 maand wil geen flesvoeding meer.. Al vanaf een maand of 6 Hij drink alleen s'morgens een volle fles op en verder krijg ik er over de hele dag er geen fles meer bij in.. Hij eet zn fruit en groente allemaal wel goed (het vaste voedsel). Ik heb van alles al geprobeerd! Van fruit door de fles tot het met een lepeltje voeren. Nu doe ik de voeding maar door zn fruit en avondeten. Wie heeft dit ook meegemaakt? Zou dit een periode zijn?
he je het ook koud gegeven? wij zaten met 6mnd op 3 flessen en vanaf een maand of 8/9 op 2 (s ochtends en s avonds). Misschien niet uit een fles maar met een rietje of tuitbeker?
Dat heb ik ook allemaal geprobeerd! Hij wil het gewoon niet meer drinken, lijkt wel of hij er een hele afkeer van heeft gekregen. Ik zit nu op 1 fles en dan de schepjes wat ik door zn vaste eten doe.
Hier ook meegemaakt met dochter. De ochtendfles ging er goed in, maar de middagfles en avondfles was drama. De avondfles heb ik met 7 maanden laten vallen en ben haar toen pap gaan geven van een bordje (fijne granen banaan). De middagfles bleef een strijd. De ene keer dronk ze hem op met tussenpozen en de andere keer max. 80cc. Sinds 2 weken is de middagfles vervallen en heeft ze dus alleen in de ochtend nog een fles en in de avond haar bordje pap. Je geeft aan dat hij van een lepeltje het ook niet eet, maar is dat puur de melk of heb je ook al pap geprobeerd?
Hier vanaf 6 a 7 maanden ook geen fan meer van melk, maar hij moet ook absuluut geen pap, dus soms moeten we hier creatief zijn. Wat hier soms werkt is: - fles geven tijdens het wandelen of in de auto - fles geven tijdens het verschonen - ochtendfles en regelmatig de avondfles krijgt hij hier altijd in het donker in zijn eigen bed of op ons bed, veel minder prikkels en afleiding Verder ben ik al snel met een toetje begonnen, gaat er ook prima in zo'n 100-150 gram. Hier krijgt hij nu 's morgens en 's avonds nog 150/5, sinds vandaag laat ik de fles bij de lunch vallen, want hier dronk hij amper 50cc van.
Heel herkenbaar! Wilde net iets plaatsen over zelfde onderwerp. Sinds we over zijn (toeval?) naar Hero 2, wil zoonlief niks meer weten van de fles. Das nu ruim een week. De ochtendfles maak ik pap van, s middags wil ie niks en tot gister ging de avondfles nog prima. Maar dat was gister ook een strijd. Hij ziet het flesje komen en gaat al huilen... Verder niet ziek, eet alle hapjes etc als een trein. En vannacht om drie uur dan wel wakker van de dorst, 130cc op. Ook ander vocht wil ie niet hebben. Ik hoop op een sprongetje, dat dit weer over gaat. Leng nu z'n fruit en pap en avondeten aan met wat extra water Groetjes!
Ja ook al geprobeerd haha, fijne granen, rijstebloem.. Niks krijg ik er in van de voeding.. Ik geef hem nu maar brood (voor zover hij dat op eet) en yoghurt oid.
Ik vond het dus ook vreemd, sinds nr 2 krijg ik er amper voeding in.. Alleen s'morgens idd! T is echt een drama,gelukkig drinkt hij wel veel water met een beetje diksap. Hopen dat het een sprongetje/periode is, en die heel snel voorbij is 😪
Als je echt van mening bent dat het door de nr 2 voeding komt, zou je ook weer terug kunnen gaan naar de nr1. Opzich is het helemaal niet verkeerd om gewoon op nr. 1 te blijven. Wil je toch graag nr. 2 geven, zou je ook kunnen gaan mengen om je kindje langzaam te laten wennen?
Ja dat zou ook een optie zijn, ik zat er ook al aan te denken om een ander merk voeding te kopen.. Ben zo bang dat hij niet zn voedingstoffen binnen krijgt. Al hoeft ik me volgens het cb geen zorgen te maken haha hij weegt al rond de 11 kg 😑.
Daar zou ik me dan ook niet zo'n zorgen om maken. Als hij verder goed zijn groente en fruit eet? Evt. zou je 's avonds een toetje kunnen geven voor wat extra zuivel?
Hier krijgt hij thee en roosvicee, sowiezo bij de tussendoortjes, en evt. ook bij zijn brood. Dit krijgt hij sinds 8 maanden in een rietjesbeker, ervoor in een flesje. Inmiddels drinkt hij zeker 2 bekers per dag leeg. Wel geef ik zijn flessen als hij echt dorst moet hebben, 's morgens bij het wakker worden en 's middags ook na zijn eerste slaapje van 11.00-13.00. Verder krijgt hij hier 's avonds vruchtenyoghurt of vanille yoghurt, gewone yoghurt of griekse yoghurt hoeft hij hier niet. De avondfles geef ik altijd minimaal een 1-1,5 uur na het avondeten, omdat hij anders gewoon nog te vol zit. Hier vanaf vandaag nu nog maar 2 flessen van 150/5 + een toetje van minimaal 100gram, dus dan zit je op 400cc zuivel en dat lijkt mij prima, we kunnen de melk er niet in proppen
Ja precies maar toch denk ik dan weer aan de voedingstoffen wat er in de voeding zit.. Maargoed ja ik geef ook extra yoghurt s avonds. Hij doet het er wel goed op maar toch als moeder blijf je bezorgd.
Tja... misschien ben ik dan een beetje te nuchter, maar ik heb zoiets, ik kan het er ook niet in proppen, hier eet hij goed groente fruit en brood, dus ik heb het maar geaccepteerd. De strijd aan gaan zorgt alleen maar voor frustraties van beide kanten. Soms is het een fase en gaan ze vanzelf wel weer goed melk drinken, maar ik weet dat ik als baby ook al heel snel geen melk meer wilde, dus hij zal t wel van mij hebben meegekregen. Ik heb ook bij mijn zoontje ondertussen niet meer het idee dat een fles melk vult, zoals het de eerste maanden deed zeg maar