wanneer spreek je van een hongerige baby?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Puppy78, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Zoals de titel al vraagt, wanneer spreek je van een hongerige baby? Mijn dochter drinkt haar flessen van 120 + 4 zelden leeg, meestal blijft ze hangen rond 100 ml, maar ze meldt zich wel regelmatig al na 2 uur, en maakt dan op luide wijze kenbaar dat ze honger heeft ;). Flessen ophogen heeft dus geen zin, maar is het zinvol om fortevoeding te geven, evt. in combinatie met standaard?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    lukt het niet om een beetje tijd te rekken als ze zich eenmaal meldt?
    Misschien als het lukt (en ze pikt het afleiden/rekken) zodat je een half uurtje later de fles geeft, dat ze beter eet omdat ze wat meer honger heeft?

Ik zou zelf nog niet met voeding voor hongerige baby's starten (en haar dus zo nog niet noemen ;) ) , tenzij ze de maximum hoeveelheid voeding heeft en dan nóg honger heeft... Hoeveel eet ze uiteindelijk op een dag ?

Ik ga er overigens vanuit dat het geen zuigbehoefte is (die je eventueel kan bevredigen met een speen - dit overigens alleen als ze op deze manier vrij veel voeding binnen krijgt hoor)?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Drinkt ze lang genoeg per fles, zeg 20a30 minuten? Of drinkt ze snel wat, en heeft ze daardoor ook weer snel zin in de volgende fles? Dan is even proberen te rekken nog wel een idee. Want dan zou ze meer moeten drinken. Tenzij ze dan te moe is ;)

Opzich is het niet raar dat kindjes langer kleinere flesjes drinken, en dan wat vaker. Dat is de natuur eigenlijk. Ik denk dat je haar misschien de tijd moet geven om te leren grotere flessen te drinken.

Of komt ze tegen de max aan? Hoe zwaar is ze? Want als ze 10 van die flessen drinkt, is het misschien wel wat veel van het goede.

4. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Rekken lukt inderdaad meestal wel, maar ze drinkt dan niet meer ofzo. Ze zou rond de 615 ml. moeten drinken volgens haar gewicht, ik denk dat ze uitkomt op 700, niet schrikbarend veel meer dus. Ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van rekken, als je honger hebt, dan heb je honger. Maar ja, ik wileigenlijk ook weer niet meer dan 7 flessen per dag geven.

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Oh, ze doet trouwens rustig 15 a 20 minuten over een fles, dus daar ligt het denk ik ook niet aan.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dan denk ik dat je het zo nog even moet laten.. ze geeft het dus blijkbaar zelf aan.
    Ook al kan ik me voorstellen dat het niet zo prettig is, dat je de hele dag met de voeding bezig bent. Maar ze laat zich blijkbaar niet echt sturen. Als je zwaardere voeding gaat geven heb je kans dat ze nog sneller vol zit mogelijk en dus weer minder gaat drinken en dat is bij jullie weer niet nodig.

Ik denk dat ze het nog even moet leren, om wat meer te drinken en er op die manier wat meer tussen te laten... helaas.

Ik zou wel af en toe blijven proberen om te rekken - om te kijken of ze dat ineens wél dan doorheeft... meer honger --> meer drinken. Maar zolang dat niet het geval is... pittig hoor.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee, ik zou Nena geen Forte voeding gaan geven. Ayla heeft het wel gekregen, maar die dronk op een gegeven moment meer dan een liter per dag en kwam na een fles van 150/5 al na soms weer een uur. Ze had heel de dag honger en was niet te foppen met een speen, of meer water in de fles. Ik zou Forte echt alleen gaan gebruiken als ze constant honger blijft houden en boven de max van een liter aan voeding gaat krijgen.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het verschil tussen 700 en 615 is ook niet zo groot. Dan zou ik het gewoon zo laten, en afwachten tot ze wat grotere flessen kan drinken.

Mijn jochie dronk tot 6 weken ook amper zijn 120/4 flessen leeg, en bij 7 weken kreeg hij het door en zat hij snel op 150/5 flessen.

9. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat die voeding niet helpt als ze de flessen zo al niet leeg krijgt. Misschien heeft ze gewoon zuigbehoefte en kun je het met een speen rekken?

Deel Deze Pagina