Baby 7 weken drinkt te weinig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JupitR, 3 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.434
    113
    Vrouw
    Nou, in een week gegroeid van 5690 naar 5775, dat zet geen zoden aan de dijk.

Ik ga volgende week weer wegen, en wat dan? Best wel balen dit, al had ik mag het korte drinken eigenlijk niet veel anders verwacht. Je hoopt toch op wonderen ofzo..

@Edr89, hoe is het bij jou?

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.434
    113
    Vrouw
    Na de zoveelste keer totaal overstuur na een iets langere voeding nu verwijzing naar kinderarts via de huisarts. Ondertussen ga ik toch maar koemelkvrij eten en ondertussen alles vermijden dat krampjes kan verergeren. Mijn arme kindje :cry:

3. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Oh nee toch, dit is niet wat ik hoopte voor jullie! Groei is inderdaad weinig. Gelukkig wel groei en geen stilstand/afvallen. Hij krijgt dus wel wát binnen. Wat naar dat hij zo overstuur was. Is dat dus vaak bij langere voedingen? Pff lastig zeg! Wanneer kun je bij de kinderarts terecht?
    Goed idee om koemelkvrij (doe gelijk soja en ei-vrij!) te gaan eten. Wellicht lost dat alles wel op.
    Merk je al verbetering van de medicatie?
    Heb je het idee dat het vooral krampjes zijn, omdat je dat zo specifiek zegt?

Hier ging het zo goed dat we het gisterenochtend aandurfden om de sonde eruit te halen. Eindelijk weer een sondevrij gezichtje! Zo fijn! Gisteren ging verder goed, ze had een record dagtotaal gedronken. En toen kwam vandaag... goeiedag, wat een ellende. Na het record, vandaag een dieptepunt. Ik weet soms niet meer wat ik moet voelen en hoe ik haar kan helpen. Daarnet een goede voeding gelukkig, de 1e van vandaag. Hopelijk straks nog één. Hoop ook dat ze vannacht vaak wil drinken (haha, welke moeder zegt dat nou..), maar meestal lukt dat niet. Ook niet op mijn verzoek. Maar wie weet.

4. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.434
    113
    Vrouw
    Ik wilde al bijna je bericht liken, tot ik las dat vandaag juist een dieptepunt is. Wat ontzettend rot zeg! Kan je haar wat tijd geven om het zelf weer op te pikken, of hoe gaat dat? Ik had het graag anders gezien voor jullie ♡

Ja, dat huilen is zo ontzettend verdrietig. Het is dan echt voeden, huilen, slapen. Geen andere stand. Hij doet dat inderdaad vaker als ik blijf aanleggen zodra hij onrustig gaat doen aan de borst. Dus aanhappen en loslaten, tussendoor mopperen, maar nog niet huilen, tot het wel echt hard huilen is. De dagen hiervoor stopte ik met voeden zodra er onrust kwam, en kon ik hem dus ook wel even wegleggen, maar aangezien nu bewezen is dat de groei hier niet voldoende mee is, toch weer wat doorgezet en toen dat. Mijn moeder zei nog: een moeder heeft altijd gelijk. Dus als mijn gevoel zegt dat hij ergens echt last van heeft, moet dat wel zo zijn. De kinderarts gaat ons bellen, hopelijk binnen een week. Hoop vooral wat begeleiding bij al onze probeersels, want ik snap ook dat hij geen wonderbaarlijk apparaat heeft voor een diagnose.

Van de medicatie merk ik niet veel. Ik dacht laatst van wel, tot we chili con carne gingen eten en hij de dag erna vreselijk overstuur was. Dus het "krampjes"-eten vermijden is in die zin meer een soort voorzorgsmaatregel. Nu iig ontdekken wat er allemaal koemelk (en soja en ei inderdaad) vrij te eten is. Hoop toch snel iets van verschil te zien.

Was dat bij jouw dochter dus niet een mogelijke oorzaak nog van de reflux en onrust aan de borst?

5. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Ooh ik weet precies hoe het voelt. Groei matig, dus toch proberen er met man en macht meer melk in te krijgen. Daarna een baby die er last van heeft, dus soort spijt. Kiezen tussen groei en last hebben.. Ik geloof ook absoluut in 100% in moedergevoel. Ik denk dat die het (bijna?) altijd juist heeft. Daarentegen is het ook het instinct van een moeder om je kind te willen voeden. Dat is hier (en bij jou denk ik ook) de continue strijd in mijn hoofd.
    Fijn dat de arts je belt. Ik vind dat persoonlijk fijner dan al het gedoe om naar het zkh toe te gaan. Ze kunnen toch niks aan de baby zien in deze situaties. Morgen belt de arts mij ook weer op, maar gezien de vorige ervaring met die arts heb ik daar weinig zin in. Denk niet dat het iets toevoegt

Ik ben heel benieuwd wat je dieet gaat opleveren. Hoop dat dat het is, dan heb je iig een oorzaak!
    Ik heb ook een tijdje koemelkvrij gegeten, had niet het idee dat het hielp. Mss toch nog eens proberen. Ze heeft hier ook echt wel veel windjes en krampjes, maarja dan kan ook komen door de lucht meedrinken door de onrust aan de borst. Lastig, lastig.
    Gisteren had ik minder inwerktijd tussen medicatie en voeding gedaan, mss dat dat tegenwerkte gisteren, ik weet het niet. Word vooral gek van al dat ge-nadenk over wat er anders is, wat vandaag nu weer een oorzaak kan zijn, enz. Mn hoofd is zo moe van het vechten. Maar we gaan lekker door ;) Ik mag weer naar boven, benieuwd hoe t nu gaat!

6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.434
    113
    Vrouw
    Alles wat je schrijft is heel herkenbaar wederom @Edr89. Vanochtend en de voeding erna waren best oké en dan net en die ervoor dramatisch. Dan krijg je wat hoop in mogelijk een stijgende lijn en daarna word je afgestraft om je hoop. Ofzo. Maar dat heb jij natuurlijk ook net gehad, met die dramatische dag na een aantal goede dagen. Hoe is het met de sonde nu?

Ondertussen word ik af en toe ook gek van de buien van peuter en kleuter die om alles kunnen huilen. Door dat gehuil en gemopper en het weinig-tot-niets drinken van mini kan ik er soms echt weinig bij hebben. En door die stomme corona moet ik wel.

Ik bedoelde trouwens dat de arts zou bellen voor een afspraak, dus we gaan wel live heen ;) Morgen al zelfs. Eigenlijk weet ik niet wat het moet opleveren. Maar ik wil deze strijd niet alleen leveren. Het zou fijn zijn als er iemand meedenkt met een plan en een noodoplossing voor als de situatie zo blijft voorlopig. Waar ik niet aan moet denken :cry: Ik heb iig officieel mijn verlof met vakantiedagen verlengd tot april. Ik geef mijn kind nu namelijk aan niemand anders zo lang hij is zoals hij is. Opvang stellen we ook uit tot na de zomervakantie. Gaat om 1 dag per week die man en ik met ouderschapsverlof samen oplossen. Hoe is jouw thuis-/werksituatie?

7. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Wat vreselijk naar dat je alles zo herkent. Ik gun je zo iets anders. Ik moet zeggen dat ik me wel minder alleen voel doordat iemand anders dit ook meemaakt. Hoop dat je het niet verkeerd opvat. Momenteel zit ik in tranen naast haar op bed omdat vandaag ook vreselijk ging. Ineens is letterlijk iedere voeding een ellende, terwijl het voorheen vooral de ochtend/begin middag was.
    We hadden maandagochtend de sonde eruitgehaald omdat het zo goed ging. En vanaf dinsdag zo slecht. Dus heb wel spijt. Mss als hij erin had gezeten, had ik wat meer aangevuld met de sonde en scheelde dat 'strijd'. Ben toch ook bang dat ik nu teveel probeer ofzo.

Oooh zo herkenbaar van de peuter en kleuter! Ik kan ook weinig hebben nu. En dan willen zij precies wat de ander wil, huilen, drama, enz. Oudste is vorige week gestart op school dus lekker moe ook, middelste slaapt al lang niet meer smiddags. Ook nog onenigheid met man erover. Blehh. En dan zei hij net dat ik hem en mn kids tekort doe omdat ik me rot voelde door het drinken vd baby en dat vandaag mn humeur geen goed deed. Nu voel ik me helemaal rot.

Hoe oud zijn die van jou? Mijn oudste is van jan. 17, middelste van nov. 18 en de baby van nov. 20.

Oke, goed dat je morgen al terecht kunt. Laat maar weten wat eruit komt!
    Heb je al andere houdingen enz. geprobeerd trouwens? Hier gaat er soms met lopend voeden nog wel wat in, maar los van dat dat heel zwaar is, vind ik het ook niet tof. En wil niet dat ze daar dan weer aan gewend raakt.

Ik heb ouderschapsverlof opgenomen tot na de zomer.. Echt heel luxe eigenlijk. Dan is ze 10 maanden. Hoop dat het dan toch wel op de rails is! En anders stop ik waarschijnlijk tijdelijk. Opvang wil ik idd ook niet als ze zo is en mijn moeder wil niet oppassen. Is het voor jouw situatie nodig dat js werkt?

8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.434
    113
    Vrouw
    Nou, ik snap je helemaal dat je blij bent dat iemand het herkent. Ik heb het andersom precies zo. Ben heel blij dat je tegen dit topic aangelopen bent ;)

Wat vervelend dat de voedingen nu allemaal strijd waren. Ik zou ook mee huilen. Heb ik gisteren ook gedaan:p Het blijft zo onbegrijpbaar. Soms word ik ook een soort van boos richting mini, al weet ik ook wel dat hij er niets aan kan doen. Maar dan denk ik "drink nou toch gewoon!" Het zou zo simpel moeten zijn .
    Ga je morgen dit ook zo voorleggen aan de arts denk je? En hoe zou de sonde er weer in kunnen gaan? Heeft ze geen last van de extra voeding via de sonde trouwens? Ik zou denken dat als de klachten van maag of darmen komen, de extra voeding via de sonde ook voor extra onrust moet zorgen.

Oh wat een vervelende opmerking van je man zeg. Ik denk dat het moeilijk te begrijpen is hoe slopend het is als je niet de kartrekker bent. Mijn man belt op mijn verzoek wel de huisarts, maar hij ziet en voelt niet elke voeding de strijd. Ik doe mijn man en oudste kinderen ook zeker tekort, maar het kan nu bijna niet anders. Ik heb al geen tijd voor mezelf, dus dat maakt het niet makkelijker.
    Mijn jongens zijn trouwens van maart 2016, juni 2018 en december 2020. Heftig dat je ze zo lang alleen thuis had zeg. Toen hier de drama begon had man nog verlof en daarna oudste naar school. Dat gaf iig wat lucht. Hier ook een vermoeide kleuter door school trouwens. Het is fijn dat hij naar school kan, maar zorgt ook voor meer praktische rompslomp en vermoeidheid dus. Hoe vindt jouw kleuter school tot nu toe?

Soms zorgt een borstwissel nog voor wat extra slokjes, maar verder lijken houdingen weinig uit te maken. Behalve dat hij 's nachts liggend rustiger drinkt meestal. Maar kan ook door donker of gewoon nacht komen.

Mijn man werkt in de culturele sector, dus is het uiteindelijk wel heel belangrijk dat ik werk, gezien de corona onzekerheid in zijn sector. We hebben wel wat spaargeld, dus mocht het zo lopen dat ik ouderschapsverlof op wil nemen moet dat wel kunnen. Hier passen in principe mijn moeder en zus allebei een dag in de week op, al is dat met corona wat onzekerder allemaal. Maar dat is bij ons thuis en kan iemand altijd bijspringen als het met mini echt niet gaat. Ik kan iig alles thuiswerken.

9. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    @JupitR haha ja ook dat herken ik, dat je soms 'lelijke' dingen wilt zeggen tegen de baby. Drink nou gewoon, zo moeilijk is dat toch niet? Gisteren kon je het ook gewoon! Gelukkig kan ik me altijd wel inhouden, denk ik het alleen en glimlach ik lief naar haar

Ja ik begrijp het ook niet helemaal. Helemaal niet eigenlijk. Want heb niet persé het idee dat het aan de hoeveelheid melk in haar buik ligt. Ik denk vooral aan de snelheid dat het naar binnengaat ofzo, maar ook niet altijd. We hebben natuurlijk geprobeerd om de medicatie af te bouwen (inmiddels terug op oude dosis) en misschien daardoor terugval. En aantal keer lukte het me niet dat ze een beetje bovenop lag tijdens toeschietreflex, dus lag ze gewoon ib de rugby, maar misschien dat het dan toch te heftig was. Want nu begint ze soms al te weigeren als ik haar alleen maar in positie leg of bij de eerste slok, terwijl die echt nog niet snel komt. En snelle melkstroom kan ook refluxklachten geven en dat tegelijk met medicatieafbouw.. zoiets denk ik nu aan. Maar kan ook zomaar totaal iets anders zijn. Ik ga het er wel met de arts over hebben, maar verwacht weinig nuttigs terug.

Ik weet inderdaad dat ik iedereen tekort doe nu, maar wel met een andere reden. Niet omdat ik 1 avondje chagarijnig was, maar omdat ik gewoon werkelijk geen ruimte en tijd heb voor iedereen. Voelt machteloos he?

Ja mijn man werkt gewoon nog buitenshuis, dus ik doe alles alleen. Gelukkig is hij eigen baas, dus hij begint nu steeds pas on 9.00 zodat hij de oudste naar school kan brengen. Dat scheelt veel. Ze vindt het superleuk op school gelukkig. En die van jou? De middelste speelt in die tijd ook gelijk een stuk liever. Zijn grootste hobby is zijn zus plagen namelijk haha.

Fijn dat je thuis kunt werken. Dan komen je moeder en zus bij jou thuis en kun je voor voedingen wellicht gewoon even live voeden (er vanuitgaande dat het tegen die tijd 'gewoon even' gaat)?

Nou, ze slaapt bij me, maar ik ga haar proberen aan te leggen. Altijd weer een spannend moment!

10. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.434
    113
    Vrouw
    Het blijft inderdaad zo'n zoektocht naar de oorzaak he? Het is inderdaad wat je eerder schreef, dat nadenken over wat er anders is. En dan denk je dat je het misschien eindelijk ontdekt hebt, en dan drinkt ze in de volgende voeding met die situatie weer slechter en ben je terug bij af.

Wat je schrijft over die houding doet mijn zoontje dus ook. Echt heel opvallend. Soms ligt hij rustig op een kleed op de grond of op mijn knieën en zodra ik hem dan oppak met zijn hoofd in mijn elleboog zegmaar is hij overstuur. Heb ook al gedacht dat er iets vast zit ofzo, dat sommige houdingen niet lekker zijn. Maar dat verklaart de wisselvalligheid niet naar mijn idee.

Fijn dat je man je oudste nog wel naar school kan brengen. Mijn man brengt oudste ook altijd. Halen soms ook. Weet echt niet hoe ik al die medische afspraken had moeten doen zonder thuiswerkende man, al hadden we dan misschien andere opvangmogelijkheden nog gehad. Wel fijn dat ze het zo leuk vindt! Toch een gekke start zo met corona lijkt mij. Of misschien ook niet, want voor haar is dit natuurlijk het enige dat ze kent (mbt halen en brengen en geen ouders naar binnen). Mijn zoontje zegt vaak dat hij niet naar school wil, maar als hij er eenmaal is heeft hij het prima. Mijn peuter is ook veel liever zonder zijn broer! Bizar is dat. Onze peuter kan ook heel gemeen doen richting kleuter.

Laten we hopen dat het tegen die tijd inderdaad "gewoon" voeden is. Op zich vind ik kolven en dat zij een flesje geven ook prima. Dan ben ik niet de enige met voedingsfrustraties. Even niet hoeven zorgen (maken) is dan ook wel fijn. Maar dan moet het toch iig goed genoeg gaan. Hoe vind jij het thuis eigenlijk? Niet te eentonig? Ik heb van die dagen dat ik alles somber in zie en andere dagen gaan genoeg veel beter. Ik kan al met zo'n gevoel opstaan.

11. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    We/onze kids hebben wel veel overeenkomsten, zeg!
    Qua houding heb ik ook al gedacht aan dat er iets vast zit. Of oortjes ofzo, want ineens wil ze rechts absoluut niet en links soms een beetje. Maar leg ik haar in exact dezelfde houding op de bank ofzo dan is er niks aan de hand. Lijkt me echt weer negatieve associatie te zijn.
    Soms weigert ze rechts ook absoluut en drinkt ze vervolgens links wel wat. Daarna soms rechts weer wel. Vanmorgen dronk ze 45 met moeite en zojuist niet gewogen maar ik gok max. 30. En wel handen opvreten. Ben heel verdrietig dat het weer bergafwaarts gaat en vraag me af of ik weer de sonde moet laten terugplaatsen. Ik vermoed dat de arts het straks weer op 'spanning bij de moeder' gaat gooien, omdat het begon vlak nadat de sonde eruit was. In het hele ziekenhuistraject heb ik dat zo vaak gehoord. En ik geloof absoluut niet dat dat de oorzaak is. Iedere slechte voeding ga ik er vanuit dat ze nu zó'n honger gaat hebben dat ze de volgende ronde minstens 150 gaat drinken. Maar nee.

Ik vind het thuis inderdaad eentonig, wereld is ineens heel klein geworden. Maar merk dat ik het voor nu prima vind. Ben ook niet anders meer gewend eigenlijk. Terwijl ik voorheen altijd overal en nergens was. En jij? Vind je het goed zo of niet? Ook het (opstaan met) sombere gevoel herken ik helemaal. Ga ook weer steeds meer tegen voedingsmomenten opzien, terwijl ik er een paar dagen terug nog naar uitkeek.
    Ik baal ervan, maar ik kijk mn baby inmiddels echt groot. Kan niet wachten tot ze gewoon eet en drinkt, ervanuitgaande dat dat goed zal gaan natuurlijk.
    Fijn dat je kolven en fles wel prima vindt . Drinkt hij de fles wel goed dan? Die van mij niet. Die snapt de fles niet zo goed. Oefen ook zelden nu, focus op 1 ding. Als ze hem goed zou pakken, was ik allang overgestapt, ook al wil ik dolgraag bv geven. Hoe sta jij daarin?

12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hiermee zou ik wel echt zsm naar een kinderfysio of liever nog een osteopaat gaan. Dit kan zeker te maken hebben met de bevalling, of met iets wat in het buikje niet lekker loopt. Het een kan het ander echt triggeren.

Manneke hier overstrekte zich zo erg dat t net een banaan was. Oa door de reflux en snelle bevalling toch ook eea niet lekker in z’n nekje en schouder. Dit icm reflux maakte hem zo stijf als een plank. Ontspanning gaf ongemak tot we naar de osteopaat gingen

ben benieuwd wat de kinderarts zegt. De groei is idd niet echt denderend.
    Koemelk stoppen zou ik echt proberen.

13. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.434
    113
    Vrouw
    Nou, even kort, ik ben klaar bij de kinderarts en zij maakte zich geen zorgen. Mogelijk groeide hij in het begin "gewoon" erg hard en trekt dat nu bij. Ze vond dat ik best kon gaan voeden op verzoek en niet meer kolven. Want dan zat er misschien bij een volgende voeding niet voldoende melk in de borst.. Dat is het probleem gewoon niet! Het voelt nu alsof we maar moeten blijven aanmodderen.

@Edr89, hopelijk was jouw ervaring beter.

@zonnetje2015, dank voor het meedenken. Ik eet voorlopig idd koemelkvrij.

Ik reageer later meer.

14. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Ooh erg he. Dat is precies mijn ervaring van beide ziekenhuisopnames en van de arts die me laatst en vandaag belde. "Ik heb er alle vertrouwen in, mevrouw. Het komt wel goed met E. U doet het goed. Knap dat u niet heeft opgegeven. Vraag hulp met koken en huishouden."

Ok. Top. Bedankt dokter.

@JupitR, persoonlijk zou ik zeker kolven. Ik heb dat een periode niet gedaan en toen had ik nauwelijks nog melk. Nu kolf ik bijna iedere voeding nog steeds na. Alleen de grote hoeveelheden niet meer sinds een paar dagen, omdat ik richting flinke overproductie ging. Beetje overproductie heb ik wel nodig, E. heeft moeite om de "moeilijke melk" eruit te halen.
    Daarnaast heeft jouw arts gewoon geen gelijk. Hoe meer vraag, hoe meer aanbod er komt. Als je gelijk na de voeding kolft, is dat het sein om meer melk aan te maken. Kijk, als je vlak voor de voeding kolft is het inderdaad vrij leeg. Maar ik doe altijd direct erna.
    Ik kreeg het van iedere verpleegkundige (3 per dag en dan totaal 12 dagen) wel te horen. "Nu niet gaan kolven he, dan heb je niet genoeg meer". Ehmm jawel dat ga ik dus wel doen. "Ik zal vannacht wel via de sonde voeding geven, dan kun jij doorslapen". Ehh nee, dan moet ik alsnog kolven.

Hoe gaat het vandaag?

15. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.434
    113
    Vrouw
    Wat een suffe opmerkingen toch! Mensen hebben gewoon weinig kennis van borstvoeding af en toe. Ik blijf zeker kolven. Mijn vriezer geraakt aardig vol ;) Moet het misschien maar doneren. Heb bij mijn oudste ook wat gedoneerd.

Wat is jullie plan nu voor de komende tijd @Edr89? Ook aanmodderen en hopen dat ze niet uitdroogt? En weer een keer wegen ofzo? Heeft de arts echt gezegd dat het knap is dat je niet hebt opgegeven? Alsof je een keuze hebt..
    Dat de spanning bij moeder de oorzaak zou kunnen zijn geloof ik ook niet. Hopelijk voor jou heeft de arts ook niet zoiets geopperd.

Eigenlijk denk ik dat de groei van mini nog wel minder was dan 85 gram, aangezien hij de week ervoor nog niet gedronken had en afgelopen dinsdag juist wel. Sprak een collega vandaag die dit ook ongeveer heeft meegemaakt en haar zoontje had uiteindelijk wel koemelkallergie. Hij was 7 kg bij 1.5 jaar, moet je nagaan. Maar dit sterkt me iig om koemelkvrij te blijven eten. En ondertussen voelt het een beetje als mini en ik die samen moeten strijden (met support van dit topic en ook wel vanuit vrienden en familie).

Flesje pakte mini hier vorige week ook niet meer. En wat je zegt, het is te veel strijd dan. Eerst flesje proberen, daarna borst, daarna kolven. En dan huilt baby tijdens het kolven, maar wat kan je? En ik geloof gewoon niet dat het flesje het verschil gaat maken. Hij gaat nog steeds last hebben van "iets". Maar ik heb er dus geen problemen mee om te kolven en dat iemand anders een flesje geeft, wanneer dat nodig is mbt werk. Maar duurt nog even dus.

16. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.434
    113
    Vrouw
    Ohja, en vandaag was het al snel mis. Eerste voeding rond 730 was zo'n 5 minuten, toen 1015 2 minuten, 12u voorafgaand aan ziekenhuis weer zoiets, na hartfilmpje die de arts graag wilde laten maken om 1415-ish weer max 2 minuten. Om 1600 misschien nog geprobeerd, en toen om 1800 eindelijk weer een wat langere voeding. Wat dan dus 4-5 Minuten is en daarna flink overstuur. Lijkt wel weer erger.

Hoe was jullie dag?

17. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.434
    113
    Vrouw
    Wat heeft de osteopaat voor jouw kindje gedaan? Ik merk dat ik er nogal huiverig voor ben. De uitdrijving van mini was vrij snel, binnen 3 minuten, dus mogelijk heeft hij daar toch last van.

18. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    @JupitR Wow ik vind het nu een beetje eng worden hoor, al die overeenkomsten :roflmao:
    Mijn baby is ook in 3 min persen geboren. Wilde graag naar osteopaat maar die mogen niet werken (met oudste 2 wel geweest, doen niks engs, zijn heel zacht en voorzichtig).
    Vriezer hier raakt ook erg vol, bij middelste ook en had toen ook best veel gedoneerd.
    En ook ik voel me alsof baby en ik samen strijden

Jammer dat hij de fles niet meer pakt. Dan is dat ook geen backup meer. Mijn middelste dronk borst ook zo slecht, maar kon de fles wel goed. Dus na 4 mnd daarop overgegaan met fulltime kolven en dat ging perfect. Maar nu is dat geen optie dus ik moet gewoon door Ja, de arts heeft echt gezegd dat het knap is. Mijn reactie was ook dat er geen andere optie was dan doorgaan.

Jammer dat vandaag ook zo slecht ging joh. Hier ook trouwens. Heb haar gelukkig een paar keer slapend kunnen aanleggen waarbij ze dan wat meer dronk. Totaal komt ze dan wel aardig uit. Wakker wil ze nauwelijks iets. Soms bij voorbaat al weigeren, soms na 1 of meerdere voorzichtige slokjes. Zo naar! Ik denk zelf niet dat het kma is hier, aangezien vorige week nog zo goed ging. Maar wellicht door het proberen afbouwen van de medicatie toch een terugval.

Het plan is hier inderdaad aanmodderen, elke dag hopen dat ze weer iets beter gaat drinken, blij zijn met iedere slapende voeding, in gedachte houden dat ze laatst 850 dronk op een prettige manier en ze het dus wel in zich heeft, enz. En intussen zo weinig mogelijk aandringen, maar oh wat vind ik dat moeilijk.
    Ze sliep gelukkig iets beter vandaag, minder onrustig. Dus wellicht gebeurt er al iets positiefs..
    Laatst had ik ook een hele slechte dag, nog veel met sonde aangevuld. En de dag erop ging opeens perfect. Dus dat kan ook nog.

Hoe is zijn groeicurve trouwens?

19. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik ben staand bevallen en hij is dus een beetje naar Beneden gestort ook een heel korte uitdrijving 5 minuten geloof ik ( wel goed opgevangen hoor). Zijn nekje en schouder zaten vast waardoor hij icm de reflux overstrekte. Dat was in 3 behandelingen verholpen. Heel ander kindje ipv zo stijf te zijn. Kreeg hem bijna niet in de draagdoek zo gespannen.
    Er zijn osteopaten die ook fysiotherapeut zijn en die wel mogen werken onder de noemen fysio. Even goed googelen of navragen.

20. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.434
    113
    Vrouw
    @Edr89, inderdaad maf al die overeenkomsten zeg! Heeft jouw dochtertje ook nog een lichte voorkeurshouding? Mijn zoontje iig wel. En de kraamhulp zei ook dat ze het gevoel had dat mini misschien last had van bepaalde bewegingen. Dus dat zit wel in mijn achterhoofd nu het drinken gaat zoals het gaat. Vanochtend kon ik mini even rustig wegleggen en man en ik waren gezamenlijk verbaasd. Toch jammer dat tevreden zijn hier een uitzondering is ;)

Ik ga zo nog eens een flesje proberen. Voel me er nu oké voor. En wie weet, doet het wat. Heb iig genoeg melk om het te proberen.

Wat balen dat jullie dag gisteren ook niet lekker liep. Ik heb na jouw verhaal ook nog eens geprobeerd mini slapend aan te leggen, maar hij doet dan echt niets, dus dat schiet niet op. Las ergens wel dat droomvoedingen pas vanaf 3 maanden zouden kunnen, dus misschien in de toekomst.

Wat voor medicatie krijgt je dochtertje eigenlijk? Ik twijfel om maar te stoppen met omeprazol, aangezien het er niet beter door lijkt te gaan.

Dat slechte en goede dagen elkaar zo kunnen opvolgen maakt het ook zo onbegrijpbaar he? Het zorgt er hier wel voor dat ik na 1 slechte voeding niet meteen meer in paniek ben. Als de nachten ook veel slechter zouden gaan, dan wordt het wel echt problematisch.

Ik zal zijn groeicurve eens delen. Ik heb hem twee keer thuis gewogen, dus minder nauwkeurig, en de laatste twee punten zijn van het CB.

@zonnetje2015, bij jou dus ook al zo'n snelle uitdrijving. Mijn oudste loopt bij een kinderfysio, dus zal daar toch ook eens navragen. En een oriënterend gesprek met osteopaat kan sowieso geen kwaad.

Deel Deze Pagina