Baby 7 weken drinkt te weinig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JupitR, 3 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Ik kwam even online kijken naar je weging.. Wat fijn dat hij in elk geval is aangekomen. Ga je nu volgende week weer? Super dat het de laatste dagen zo goed gaat en dat hij daarnet zo rustig dronk en zelfs bijna sliep. Dat is een heel goed teken.

Ik voed haar tegenwoordig ook altijd boven in stilte en schemerdonker. Ook overdag. De ukkies mogen dan even in de tuin spelen of filmpje kijken, dat gaat bij hen heel goed. Ze komen alleen bij me als er écht iets is. Misschien helpt het jouw baby ook nog weer een beetje. Ga je koemelkvrij doorzetten of denk je echt dat dat het niet is?

Hier tot nu toe een goede dag. Voedingen rond de 120 die redelijk rustig verlopen. Starten vaak wel slapend, maar wakker gaat ze dan redelijk rustig door. Denk echt dat het probleem in de productie zit hier. Moet perfect zijn voor madam, niet teveel en niet te weinig ;)
    Heb besloten eventjes op 3x1 pilletje te gaan en kijken wat er gebeurt. Met niks keldert het te snel. En kolven alleen als ze slecht heeft gedronken. Vandaag alleen in de ochtend gedaan. Heerlijk om dat ding al een paar uur niet te hoeven zien.

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.437
    113
    Vrouw
    Ik ben ook blij dat hij aangekomen is! Had ik gezegd dat ik hem op onze babyweegschaal thuis gewogen had op woensdag en vrijdag, en dat vrijdag toen 60 gram lager lag? Ik weeg hem morgen nog een keer thuis voor die referentie. Dan ga ik er straks ook niet meer voor naar CB. Het stoort me wel een beetje dat elke zorgprofessional begint over flesje geven. Want ook al weet je dan wat erin gaat, groeit hij niet harder omdat je alleen al die info hebt. Daarnaast dan ook meer proberen aan te leggen, sta ik helemaal achter, maar idd lastig met slaapjes en ook weer lastiger te combineren met flesje. Maar het is een lieve verpleegkundige, die ik telkens tref. Neemt het serieuzer dan de kinderarts voor mijn gevoel. Ik ga inderdaad wel volgende week weer wegen. Ik ga voor minstens 120 gram :p Hoe groeit jouw dochtertje nu?

Fijn dat je jouw kinderen dan op die manier even alleen kunt laten! Ik dacht er hier aan op werkdagen van man ook maar een filmpje aan te zetten. Vinden de jongens bepaald geen probleem ;)

De koemelkvrij ga ik wel doorzetten! Het valt me nu toch erg mee en liever het zekere voor het onzekere. Vandaag was mijn moeder er trouwens En die had mini even op schoot, op haar knieën. Ze pakte zijn hoofdje met twee handen op en mini ging meteen huilen. Vond ik toch weer opvallend. Ik was zo op de koemelk gefocust de afgelopen week, dat ik osteopaat vergeten was, maar ga er toch nog eens naar op zoek hier in de omgeving.

Wat super dat ze op voedingen van rond de 120 zit zeg! Er lijkt bij haar nu toch ook wel een soort stijgende lijn in te zitten toch? Met wat pieken en dalen wel. Fijn dat het werkt om haar slapend aan te leggen :)

3. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Ja joh, zou ik wel doen! Gewoon eigen weegschaal, vast moment, altijd voor het voeden. Of ik doe ook wel gelijk na het voeden en dan haal ik het gewicht eraf wat ze had gedronken. Dan hoef je niet steeds naar het cb! Ik herken het wel van het flesje. Hoevaak je wel niet hoort 'dan weet je wat erin gaat'. Ja, dus?
    Hier al van alles gehoord ook. Dat ze kunstvoeding lekkerder zou kunnen vinden en dan vanzelf wel beter gaat drinken, dat mijn melk alleen maar water bevat, enz. Juist ook van de verpleegkundigen in het zkh. Ben daar borstvoedingsmaffia genoemd, je kunt aan mij toch ook niet zien of ik kv of bv heb gehad, ja maar jij wilt zo nodig perse bv geven, meer dan 7 voedingen op deze leeftijd is uitzonderlijk veel, enz. Echt zo bizar.

Hm wel apart van het optillen van zijn hoofdje! De osteopaten mogen nu weer open, ik zou zeker gaan! Ik denk dat ik ook ga, ik zie ook steeds meer voorkeurshouding. Vaak hoofdje zelfde kant op enzo.

Ja hier ook stijgende lijn. Vandaag echt een fijne dag. Oudste 2 waren bij oma en E. dronk zo fijn! Slapend of wakker aanleggen, links drinken, rechts drinken, boertje, klaar in 10min ofzo. Dan lekker tijd voor spelen/wandelen met haar. Normaal heb ik daar letterlijk geen tijd voor want na de grote voedingsworsteling was het alweer haar bedtijd. Hoop zooo dat het doorzet bij ons allebei! Slim dat je nog koemelkvrij blijft eten. Kan je altijd over een poosje weer proberen of het alweer kan, nu eerst rust denk ik! Groei gaat hier redelijk tot goed. Boog af, gaat nu weer iets omhoog. Ze heeft natuurlijk lang met sonde aangevuld gekregen waardoor groei wel gewaarborgd bleef.

4. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.437
    113
    Vrouw
    Jeetje, jij hebt ook het een en ander naar je hoofd gekregen omtrent de borstvoeding zeg. Vind dat altijd wel bijzonder; wat het probleem ook is, borstvoeding is vast de oorzaak.

Super fijn dat er bij jou ook een stijgende lijn in zit! Durf jij er ook nog niet vanuit te gaan dat het nu echt anders blijft? Ik dus iig niet. Elke voeding vind ik qua tijd toch weer spannend, en qua onrust natuurlijk. Vervolgens de luier. Want hij drinkt wel langer dan 5 minuten nu vaak, maar niet echt aan een stuk door 10-15 minuten. Maar het gaat wel gewoon echt anders nu. Denk dat het na een goede weging bij CB wel weer anders voelt. Dan is die spanning er hopelijk ook weer af.

5. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.437
    113
    Vrouw
    #85 JupitR, 24 feb 2021
    Laatst bewerkt: 24 feb 2021
    Pfoe, hier net in eerste instantie een drama voeding. Besloot mini toen maar in bad te doen en daarna nog eens proberen. Dat bad er tussendoor (of gewoon meer tijd ertussen) lijkt nog wel eens wat te doen.

Daarna weer aangelegd rechts, weer drama. In het kader van alles proberen links aangelegd en hij gaat gewoon drinken. 10 minuten ongeveer. Rechts nog een keer aangeboden, nog wat slokjes weg gedronken. Ondertussen in slaap gevallen, maar drinkt af en toe nog wat. Hij kan het best gebruiken, dus ik blijf even zitten/liggen;)

Ik dacht echt even dat we terug bij af waren. Denk trouwens ook dat ik toch zijn favoriete drink houding ontdekt heb: liggend op mij terwijl ik onderuitgezakt lig/zit ;)

6. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Ik durf er idd niet vanuit te gaan dat het goed blijft gaan. Na gisteren had ik absoluut wel die verwachting voor vandaag, gisteren ging zó soepel! Maar vannacht al mis en het blijft elke voeding mis vandaag. Vreselijk moeizaam. Ben onwijs gefrustreerd nu. Snap niet wat er misgaat/anders is dan gisteren.

Fijn dat het bij jou nog wel goed gaat en dat je steeds meer manieren vindt om hdt goed te laten gaan. Klinkt als een hele chille voedingshouding!

7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.437
    113
    Vrouw
    Oh @Edr89, wat ontzettend vervelend zeg :( Ik wilde zo graag dat jij het gevonden had voor je dochtertje. Voelde al als iets wat te mooi was om waar te zijn dat we allebei nu in beter vaarwater zaten. Was juist bang dat het bij mij weer mis zou gaan. En ben daar nog steeds wel bang voor. Blijven optrekken aan de goede momenten. Zet m op vrouw ♡

Edr89 vindt dit leuk.
  8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.437
    113
    Vrouw
    Nou, net dus wel weer zo'n welbekende korte voeding met veel onrust. Verdorie zeg. Denk dan meteen dat het dan dus toeval moet zijn geweest van de afgelopen dagen. Er kan toch niet opeens weer meer koemelk in mijn melk zitten? Of kan het dan ook nog op en af gaan? Snap er echt niets van. Hopelijk straks weer een betere voeding.

Ook natuurlijk weer gekolfd. Bang voor anders productiedaling. Maar altijd zo'n dilemma, want mocht hij straks opeens willen inhalen kan dat niet.

9. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Oh nee he, bij jou ook weer minder. Wat naar :( heb je nu ook last van de welbekende frustratie of heb je gewoon positief vertrouwen?
    Heb je niet toevallig toch iets met koemelk op waarvan je het niet verwacht? In een kroket, koekje, whatever? Zelfs in taksi zit vaak melk! Je zult er vast heel goed op letten, maar wie weet..

Hier heb ik toch het idee dat ik vandaag wellicht wat meer melk had, maar weet het niet zeker. Tijdens de laatste voeding in elk geval wel. Terwijl ik denk dat ze het prima aan zou moeten kunnen. "Vroeger" kon ze ook echt "zuipen", zo snel. Nu triggert dat misschien een negatief gevoel? Ik weet het niet. En ben ook huiverig voor nog minder kolven (vandaag alleen na nacht- en ochtendvoeding gedaan) en medicatie nog meer verlagen. Ik weet het niet, gister was zo fijn. Ze kan het dus wel. Als de omstandigheden maar perfect genoeg zijn ofzo. Maarja, die zullen altijd wel wat wisselen..

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    :eek:

11. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Bizar he? Heb tijdens de opnames me niet geliefd gemaakt bij de artsen en verpleegkundigen, maar wel grotendeels mn eigen plan getrokken wat bv en kolven betreft. Baby was toen 2 maanden oud.. en dit waren niet de enige opmerkingen! Ik moest haar bij huilen alleen in bedje troosten, als ze eerder kwam dan elke 3 uur moest ik tijd rekken (terwijl ze daar lag voor voedingsproblematiek. Lijkt me juist de bedoeling dat ze dan zelf aan gaat geven honger te hebben), de problemen kwamen door spanning van mij omtrent voeding... Ik zal maar ophouden, maar het was niet tof! De lactatiekundigen daar aanwezig waren het met mij eens gelukkig, maar ook daar namen de artsen niets van aan.

Zoe123 vindt dit leuk.
  12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    Nou ja zeg. Heel vermoeiend als je al een kindje hebt die zich niet lekker voelt, en je dan ook nog dit soort dingen krijgt..
    Toen mijn zoon werd opgenomen ivm reflux, was de eerste stap wegen na de voeding. Want ze moesten er wel zeker van zijn dat ie genoeg naar binnen kreeg. Mijn zoon was een beer (4,5 kilo bij de geboorte) en groeide als kool, hij was ook echt een natuur talent aan de borst. Hoe ze in vredesnaam dus daar twijfels over hadden, geen idee.
    Er werd ook meteen flesvoeding geopperd. Daar lagen de problemen helemaal niet.
    Het is jammer dat er in Nederland heel veel nadruk ligt op borstvoeding geven voor de geboorte, maar de zorg daarna schiet vaak enorm tekort.

13. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    @Zoe123 maar flesvoeding is de oplossing voor aaaaaalles, toch? ;)

Zoe123, JupitR en nizzie86 vinden dit leuk.
  14. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    @Zoe schiet me net nog te binnen, de mooiste ben ik gewoon vergeten. Baby weigerde te drinken, nouja alleen een paar slokken steeds. Moest van de artsen een prelogopedist komen. Geen lactatiekundige..? Nee, want de logopedist weet veel meer van borstvoeding op deze leeftijd (2 maanden was ze toen..). Ik heb (van binnen) heeel hard gelachen.

En ja hoor, wat wilde de prelogo? Fles!

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    Bizar.
    Hoe is het toch zo ver gekomen, dat professionals met een medische achtergrond, zo ver af zijn komen te staan van datgene dat puur vanuit een gezondheids-standpunt in principe de eerste keuze is voor een baby..Sinds wanneer is de fles de norm geworden?
    Begrijp me niet verkeerd, met de fles worden ze ook groot, maar een kindje dat al moedermelk krijgt, daarbij zou je de moeder volledig moeten ondersteunen.
    Het gebrek aan kennis is schrijnend.

hummeltje5, JupitR en Edr89 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina