Baby 7 weken drinkt teveel....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Essie28, 11 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113

Ja ik snap t hij krijgt teveel maar is et echt schadelijk? Soms denk ik misschien overdrijven ze wel met die 1 liter regel niet elke kind is hetzelfde. Ook bij mn dochter kreeg blijkbaar ook veel te veel maar ze is gewoon gezond geen overgewicht gewoon lang kind.

Als hij tijdens rekken gewoon tevreden is dan zou ik zekerrr rekken. Met alle plezier
    Maar hij krijst het uit al til ik em op speen niks is goed. Heel heel af en toe lukt t als ik em optil en echt heletijd rondjes met em.loop.
    Ik probeer nu elke keer een half uur te rekken vandaag
    Ik heb al heel veel gekrijs gehoord en ik raak ook in paniek ervan. Maar ik ga t toch proberen door te zetten.
    En hoop dat tie de nachtvoeding snel laat vallen dan zit ik in iedergeval op 6 flessen per dag.

Iemand zei ook.140 cc water en 4 schepjes maar dat hielp ook niet.

Waarom heb ik nou zo een hongerig kind? Raak er een beetje onzeker van..
    Als hij nou zou slapen 2 uur lang dan had hij er wel 2 uur tussen kunnen.houden.

Want voeden verschonen spelen is 1,5 uur en daarna gaat tie slapen max een uurtje.. Als hij nou langer zou slapen dan kon t nog.
    Een keer wou ik dat hij langer ging spelen zodat hij later slaapt maar dat werd ook.echt krijsen. Als hij echt moe is wil hij gewoon slapen.

Lastig..

Misschien dat hij er toch langer tussen gaat laten op gegeven moment? Ik weet t niet..

Iemand.zei probeer 180 maar dat durf ik al helemaal.niet..

2. Nerotje

Nerotje Actief lid

20 okt 2015
    193
    37
    28
    Mijn dochter deed precies hetzelfde, ook een lange dame. Met 8 weken in overleg met cb en kinderarts over gegaan op 5 flessen van 180/6 en dat ging goed (ze kreeg al forte)
    Ze is zondag 4 maanden en zit nu al op de 4 voedingen van 210/7 plus groente en fruithapje en ze doet het hartstikke goed. Met 8 weken sliep ze van 2200 tot 0730 en nu van 2000 tot 0700.
    En ik weet dat er mensen zijn die dit erg veel vinden en dat mogen jullie prima vinden! Ik luister naar de behoefte van me meisje en als je je geroepen voelt om mij hier op aan te spreken ook prima ik reageer niet meer alleen op ts der vragen

3. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Dat is gewoon prima hoor. Hier 4.5 maand en ze krijgt ook 4 x 210+7 en fruithapje en groentehapje en het gaat super. Zou niet weten wat hier mis mee zou moeten zijn.
    :D

4. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Nee, ze slaapt door sinds ze 4 weken is, van 2000 tot 0700/0800.

5. Nerotje

Nerotje Actief lid

20 okt 2015
    193
    37
    28
    Ik ook niet en cb en kinderarts ook niet maar er zijn een aantal dames die dit soort van mishandeling vinden en dit graag inwrijven. Andere topics zelfde reactie vandaar mijn reactie

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij ben ik in de war met een ander topic, dacht dat je kindje rond de 1200 kreeg nu maar je komt nu op 1050 uit toch? Is iets teveel dus zou wel proberen te rekken, maar persoonlijk vind ik 50 teveel nou niet zo heel erg. Als je lang veel te veel geeft zal je dat niet snel aan je kindje merken, maar uiteindelijk later misschien wel aan de nieren.
    Wat betreft het huilen tijdens het rekken, dat is wel heel sneu natuurlijk, maar zou het altijd wel proberen. En huilen is nooit leuk natuurlijk maar af en toe 10 minuten is ook geen drama natuurlijk. Ik heb een huilbaby gehad en dan is af en toe 10 minuutjes huilen niets ;)

7. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Dat is toch netjes jij zit er niet overheen hoor. Het fijne is dat jouw meisje doorslaapt dan zir je niet met 2 voedingen extra snap je..
    Hier snachts wordt hij nog om.de 3 uur wakker

8. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ja uiteindelijk is het 165 met de schepjes en dan keer 7 1165. En mn kleine is ook niet gemiddels hij zat qua lengte en gewicht al ver boven gemiddeld. Ik zie t wel ik ga nog steeds proberen te rekken dan maar half uurtje gekrijs.

9. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Oh heerlijk dat scheelt inderdaad al veel. Heerlyke droomtjjden zijn dat.

10. Nerotje

Nerotje Actief lid

20 okt 2015
    193
    37
    28
    Ow sorry even overheen gelezen je heb de nachten nog.
    Volg gewoon je gevoel. Als je denkt dat die behoefte heeft aan meer dan zou ik het toch gewoon proberen.
    Het feit dat we bang zijn om over een liter te gaan snap ik ergens wel maar laten we eerlijk wezen. Vroeger toen ik de fles kreeg werd daar ook echt niet op gelet en ben een gezonde dame geworden. Als het echt zo heftig is allemaal dan had het menselijke rassen jaren geleden al uitgestorven geweest.

11. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Zo denk ik eerlijk gezegd ook. Kijk ik ga niet overdrijven en 2 liter melk geven maar iets meer dan een liter..zou dat zn nieren echt beschadigen? Ik word vooral bang gemaakt door cb en daardoor voel ik me zo onzeker en raak ik in paniek als hij huilt na 3 uur.
    Als er een tip was dat echt helpt zou ik t echt doen. Maar heb zowat alles geprobeerd.

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    In het kort: in België bestaat die 1 liter regel niet. Ik betwijfel dat de nieren van Belgische kinderen anders werken dan die van Nederlandse kindjes.

13. Nerotje

Nerotje Actief lid

20 okt 2015
    193
    37
    28
    Kan ik me goed voorstellen. Je lees heel veel tegenstrijdige berichten over het cb.
    Bij mij zeggen ze ook allemaal wat anders. De 1 vond het veelste veel en de ander gaf juist aan om der gewoon wat meer te geven als echt niks anders hielp.
    Ben vanaf dat moment gewoon gaan doen wat goed voelde en heb een tevreden blije baby.
    Hoe cliché het ook klinkt volg je moeder gevoel! Jij kent dat hummeltje het beste en maakt hem de hele dag mee.
    ik las ook over een advies om kleinere flesjes en dan meer per dag te geven, ik heb dit ook geprobeerd en werkte echt totaal niet, door die kleinere flessen had ze helemaal nooit een voldaan gevoel.
    Gebruikte je al forte ? Ik zou toch proberen om minder flessen te geven maar dan wel van 180/6, hopenlijk heeft je kleintje dan wel een voldaan gevoel en wie weet heeft die dan in de nacht aan 60/2 met een kleine speen wel genoeg en leert die die over slaan.
    Werkt het niet na 3 dagen dan kan je altijd terug naar wat anders, wennen zal die aan elke verandering moeten dus een klein beetje tijd geven is wel nodig.
    En 3 dagen iets meer dan de norm is echt niet gevaarlijk.
    Hoop in ieder geval dat je kleintje wat meer tevreden word met z'n voeding en daardoor automatisch ook een tevreden en blije mama.

14. Nerotje

Nerotje Actief lid

20 okt 2015
    193
    37
    28
    Haha dat lijkt mij ook sterk inderdaad!

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hier ook een hongerig kind, forte geprobeerde maar kreeg hij hele erge krampen van. Meteen mee gestopt. Kleinere flesjes hielp ook niet. Dan was ik een hele dag bezig met voeding.

Ka, arts van cb & huisarts zeiden dat het niet erg is als je over de 30 schepjes gaat. 😉

Nu drinkt M. 5 flessen van 180 maar laat er echt geen 5 uur tussen.

Heeft je kindje reflux?

16. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Onze dochter heeft dit ook een tijdje gehad. Ik voegde dan wel 30 Cc extra water toe aan de flessen. Dit werkte meestal wel. Heel af en toe gaf ik ook wel wat extra maar probeerde dit zoveel mogelijk te beperken.

Toen ze snachts beter ging slapen werd dit vanzelf beter. Kwam ze later voor de fles dan maakte ik m kleiner en begon dan elke morgen wel op de zelfde tijd weer.

Ook merkte ik dat ze om 10.00 minder hongerig was dan op andere tijdstippen. Dus paste ik daar de flessen op aan.

Maar echt schreeuwen van honger heb ik nooit gedaan hoor.

Deel Deze Pagina