Hallo, sinds anderhalve week zijn we de trotse ouders van een prachtige dochter. Alleen als ik haar kleertjes uit doe is het net of het sneeuwt.. allemaal huidschilfers, zo droog is haar huidje. Ik doe al milde badolie in bad. Ook na het badje smeer ik haar in met huidolie. Verder badder ik haar niet te vaak.. Wat kan ik doen om haar huidje weer normaal te krijgen? Of moet alles gewoon 'vervellen' en is het daarna weer goed? We hebben morgen ook nog eens een nieuwborn fotoshoot, ik hoop echt dat ik het weg kan krijgen door te smeren met iets..
Onze baby had ook een zeer droge huid, max. 1x per week in bad gedaan. Verder werd het van 'smeren' vaak niet beter, dus lieten wij het huidje zoveel mogelijk met rust...
Ja baby'tjes vervellen rond dit termijn. Die van mij kwamen er met 42 weken nog niet niet schilferig uit zeg maar. Maar mijn derde kind, die wel met 40 weken geboren werd, begon na 1,5 week ook te vervellen. Hoort erbij dus. Lekker vlak van te voren insmeren met olie, helpt m.i. wel om het tijdelijk te camoufleren. Veel plezier bij de shoot!
Dat had mijn zoontje ook. Insmeren met baby olie (liefste zonder parfum) en niet te vaak badderen. Na een paar weken was het weg.
Ik gebruik voor mijn zoontje cetomacrogolcreme met vaseline, te krijgen bij de apotheek. Hij is overal gevoelig voor, ook voor neutral allergisch!! Maar hierop doettie t goed!
Voor het badje vonden wij Balneum extra vettend heel fijn. Die verdeelt door het water en blijft niet als een laagje op het water liggen. BALNEUM Baby badolie extra vettend | Internetdrogisterij.nl hier hielp dat erg goed. Wat me eigenlijk doet bedenken dat ik het nu voor de oudste zou moeten gebruiken...
Hoort er helaas allemaal bij. Lekker invetten. Na het vervellen krijgen ze een heerlijk zacht huidje. Hier was ze ook flink aan het vervellen toen we de newborn shoot gepland hadden. Fotograaf vroeg of we wilden dat ze het bewerkte zodat je het vervellen niet kon zien. Hier en daar zag je een beetje. Maar het viel reuze mee op de fotos. Vlak voor fotos maken. Ook even lekker insmeren
hier precies hetzelfde gehad. En toen de kraamverzorgster mij de ultieme tip gaf stond ik even vreemd te kijken: insmeren met olijfolie (gewoon die uit de keuken). Het werkt perfect!!!
Sorry voor de late reacties. Het was vandaag al veel minder gelukkig. Waarschijnlijk moest er dus gewoon eerst een 'laagje' af. Haar buik en rug zijn nu al redelijk normaal, haar handjes en voetjes volgen vast snel Thanks voor de tips