Hallo allemaal, Onze zoon is van 8 Juni 2017. Nu dus 7,5 week jong. Hij doet het echt super. Heel lief en tevreden manneke Slaapt ook goed. Laat s nachts altijd al 8 uur tussen de flessen en soms zelfs langer. Hij krijgt 5x150cc met 5 schepjes. Dus 165cc Hij zit ongeveer op dit schema, kan weleens een half uurtje afwijken. 5.00u/6.00u de 1e fles. 9.00u 12.30u 17.00u 21.00u Nu heeft hij altijd een mondje terug gegeven met een boertje tijdens de fles. Maar de laatste tijd is dus wel meer dan "een mondje" soms hele golven en soms een paar mondjes. Ook vaak na ruim een half uur dat hij ineens "water" spuugt. Maar ook na goed boeren dat we na zijn slaapje zien dat hij flink in bed heeft gespuugd. Hij heeft een antraciet hoeslaken en dan zie ik eeb witte plek van 20 bij 10 in zn bedje ofzo. Wat kunnen we hier het beste mee? Voeding indikken met johannesbroodpitmeel? Oh ja, hij drinkt uit een dr brown fles met fase 1 speen Ik hoor graag adviezen
Als hij spuugt, betekent dat in veel gevallen dat hij gewoon te veel binnenkrijgt, of te snel, of te veel lucht. Dat los je op door je aanpak te veranderen, niet door jbpm toe te voegen. Of toch niet meteen. Dus: zorgen dat hij minstens twintig minuten over een voeding doet. Minder geven per fles, maar liever vaker kleinere flesjes. Op zeven weken is 150 ml een grote fles, en vijf voedingen is erg weinig. Natuurlijk gedrag voor een baby is net om vaker kleinere beetjes te drinken, de meeste kindjes doen het daar beter op zowel qua algemene ontwikkeling als sira goed voelen op korte termijn. En belangrijk: spugen is niet erg. De meeste kindjes spugen. Pas als ze er onrustig die worden, moet je écht in actie komen.
Bedankt voor je reactie. Maar hij regelt toch echt zijn eigen schema zo. Hij slaapt tussen de voedingen gewoon zolang. Hij is na een voeding nog een half uurtje wakker en dan slaapt hij tot hij zich weer meldt. Ik ga hem niet wakker maken Maar hij drinkt "rustig" doet ruim een half uur over zijn fles. Maar hij drinkt wel raar. Krijgt denk ik wel veel lucht binnen met de fles. Maar ik vind zijn ademhaling ook nog altijs vreemd en CB zegt dat het normaal is en dat veel baby's zo ademhalen. Maar ik herken het niet van mijn oudste. Maar die kreeg ook bv dus dan weetje sowieso niet hoeveel ze binnen krijgen etc.
Oh ja, hij laat ook altijd tijdens het drinken aan 1 kant van zijn mondhoek melk weglopen. Dus hij sluit zn mond denk ik ook niet mooi rondom de speen
Noi wat toevallig dat je dat zegt Teuntje. Wij denken van wel. Maar CB arts zegt dat het goed is. Mijn man had zn tongriempje vroeger te kort, zijn broertje ook. En bij mijn oudste zoontje is toen hij 2 dagen oud was in het ziekenhuis zijn tongriempje gekliefd toen een lactatiedeskundige ernaar gekeken had.
Mijn zoontje heeft door heel hard te huilen zijn eigen tongriem gescheurd (ja echt waar). Weet niet meer precies wanneer, maar volgens mij na week of 3 Hij was blijkbaar zo kort dat hij het zelf maar deed. Maar hij spuugde ook en dronk ook "gek". Dat spugen bleef trouwens wel. Maar hij huilde daarna wel veel minder. Mijn man had het ook vroeger. Mijn dochter nu heb ik laten checken. En is als het goed is goed. Zou als ik jou was nog een second opinion bij iemand anders doen.
Ook al regelt hij het zelf, het kan dan nog prima te veel en te grote flessen zijn. Het een sluit het ander niet uit.
Ik zou even een gecertificeerde lactatiedeskundige mee laten kijken. Kan natuurlijk aan de speen liggen (Difrax S op Dr. Brown fles al geprobeerd?), maar dat is wel een indicatie dat hij de speen niet goed kan pakken en dus inderdaad veel lucht hapt. Bij het CB moet je voor dit soort dingen niet wezen, die hebben daar meestal niet genoeg verstand van.