Hoi, Mijn zoontje zit vanaf dat hij 6 weken oud was al op de nutrilon pepti omdat hij waarschijnlijk koemelkallergie heeft. Hij huilde toen heel veel en toen we op deze voeding zijn overgestapt ging het stukken beter. Nu willen ze van het consultatieburo dat we gaan provoceren om te kijken of hij het echt heeft of dat hij er misschien wel overheen is gegroeid. Heb de huisarts gebeld hoe ik dat het beste kon doen en hij zegt dat we gelijk helemaal over moeten gaan op de gewone voeding (friso 1) en mochten we dan merken dat het niet goed gaat, moeten we ook gelijk weer terug op de pepti. Ik lees alleen op internet dat je juist geleidelijk aan moet overstappen met eerst kleine beetjes friso. Wat is nou wijsheid? Mijn zoontje is nu trouwens 19 weken oud.
Beste Fas30, Volgens de laatste inzichten wordt een provocatietest gedaan in het ziekenhuis. Onder begeleiding van een arts wordt dan een dubbelblind onderzoek gedaan, waarvoor uw kindje dan 2 dagen opgenomen moet worden. Een klein percentage kan een heftige reactie vertonen bij deze provocatietest en dan is het het handig als u al in het ziekenhuis bent. Het advies is daarom om even te overleggen met de arts van het consultatie bureau of kinderarts voor u een provocatietest doet. Groet, Saskia