Oplossing voor reiswieg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Michelle1209, 18 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle1209

Michelle1209 Actief lid

19 apr 2016
    142
    2
    18
    Mijn zoontje geboren op 27-4 dus bijna 3 maandjes is maar liefst al 64cm lang, hierdoor past hij niet meer in de reiswieg.
    In de maxicosi zit ie goed maar als we ergens heen gaan wil ik hem niet langer erin laten dan 2 uur..
    Ik heb een quinny zapp xtra die je na je toe kan zetten in ligstand.
    Zou hij hierin mogen? Ik ga bijv over 2 weken na de Efteling en kan hem niet in de reiswieg meenemen.
    Heb ook een draagdoek maar dat vind hij niet zo fijn helaas dan slaapt hij niet bij me maar vind dat handig als ik de attracties in ga.

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter was toen 3 cm kleiner.
    Ze paste gewoon nog in de reiswieg.
    Opgetrokken beentjes zijn heel normaal.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    #3 Zohra, 18 jul 2016
    Laatst bewerkt: 18 jul 2016
    Als de buggy helemaal plat kan mag hij daar gewoon in, geen probleem.
    Ik zou het wel een keer uitproberen wat hij ervan vindt, voor je een hele dag naar de efteling gaat.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Huh mijn dochter is 68cm en past nog prima? Ik zou het niet doen nog veel te vroeg!

5. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Mijn zoontje was ook erg lang, maar die lag ook gewoon met opgetrokken beentjes in de reiswieg hoor. Of met zijn benen gewoon de lucht in :p

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn kinderen lagen er met 8 maanden nog in en dat waren toch niet hele kleintjes.

Vanaf 8 maand zijn we over gegaan naar buggy inzit,

Beentjes opgetrokken vinden de meeste kindjes heel fijn, en qua dingen willen zien ( wouden onze kinderen) deden we de kap omlaag waardoor ze gewoon een beetje om zich heen konden kijken.

Ik zie vaak dat mensen hun kindje van 2/3 maand al in de buggy inzet hebben, ook helemaal plat, maar ik vind dat er echt niet comfortabel uit zien voor kindjes die er ook hun slaapjes nog in doen.

Hier legde ik de kinderen dan tot 8 maanden ook altijd beneden in de wandelwagen te slapen ( dan kon ik er altijd een deken over heen doen als ze sliepen en gaan met die banaan ( kinderen ophalen van school bijv ) zonder wakker te moeten maken, en soms sliepen ze er dus zo 3 uur achter elkaar in en dan vind ik de buggy inzet echt nog te vroeg,

De quinny Zapp extra vind ik trouwens echt heel gammel, zeker voor de leeftijd van 3 maand, zelfs bij mijn 9 maanden oude zoontje die zijn hoofd goed recht kan houden, zichzelf overal aan trekt en goed mee kan op de fiets rammelt en gammelt het hele lijfje mee als we over een klinker straat lopen bijv, en zandweggetjes, maar ook gewoon op de stoep, hij is alleen niet gammel wanneer je over een grote weg loopt bijv ( vlakke oppervlakten ) maar goed dat is ieders eigen voorkeur en gevoel

7. Michelle1209

Michelle1209 Actief lid

19 apr 2016
    142
    2
    18
    Wel ja? Hij vind het echt verschrikkelijk gewoon omdat hij zich niet goed kan strekken.
    Ik heb er een van mutsy.
    Zal t nog wel ff aankijken dan haha bedankt

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dan heb je ook een kleine bak?? Of ligt dat aan mij.

Hier dochtertje van 65cm. Ligbak is 80cm. Dus die heeft nog wel even te gaan.

Ik zou het ook nog niet doen. 3 maand (bijna) is echt nog heel klein!

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dochter is met 7.5 maand overgegaan van bak naar buggy.
    puur alleen omdat ze niet meer wilde liggen en moord en brand gilde als ze de bak in ging.
    ze was toen ong 70 cm en paste er nog precies in en mijn bak is ook niet heel groot hoor
    ik vind 3 maanden persoonlijk ook nog te jong om al over te gaan naar de buggy.

10. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Mijn dochtertje is nu 6 maanden en 65 cm, past nog perfect in de wagenbak. Probleem is ze gaat al zitten en is aan het kruipen, mag dus niet meer in de wagenbak. Maar als ik zie hoe zij in de buggy inzet verdrinkt, zou ik echt geen baby'tje van 3 maanden erin plaatsen eerlijk gezegd. Het liefste zou ik haar gewoon in de wagenbak leggen.

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Zl was met 6mnd 71cm en toen begon de bak echt krap te worden..
    Opzich is het niet erg als ze de beentjes niet kunnen strekken. Ik zou voorlopig zeker nog geen buggy of wandelwageninzet gaan gebruiken.

Voor de zapp is ze echt nog te klein en de demping is ook een stuk minder dan een wandelwagen. Dat zal nooit confortabel liggen voor een langere tijd.
    Zl is pas met 8mnd in de zapp gegaan toen we op vakantie gingen.

Echt gewoon de bak nog even gebruiken hoor. Babys slapen sowieso met die leeftijd nog met opgetrokken beentjes.

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Met bijna 3 maand is het echt nog veel te vroeg voor een buggy, die heeft geen vering en geen goede steun in de rug. Buggy kun je rond de 9 maand gebruiken. Rond de 5 maand kun je evt over gaan op de wandelwageninzet van je kinderwagen. Voorlopig gewoon lekker met opgetrokken benen in de reiswieg leggen, die is ook handiger te gebruiken met een klamboe (tegen wespen in de efteling).

13. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Hier ook een flinkerd. Ik vond de kinderwsgenchelemaal plat niet fijn. Dus of toch in de bak maar ik heb hem 99% toch gedragen. Je kan de buggy proberen , gewoon eens kijken hoe t zit!

14. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Mijn zoon vond de bak altijd vreselijk en paste er snel niet meer in. Ik doe hem altijd in de maxi cosi en dan op het onderstel. Voor een dag Efteling zou ik trouwens draagzak/draagdoek doen, ben je zoveel mobieler:) goede rugzak voor de babyspullen zodat je je geen breuk sleept.

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waarom dan in de maxi cosi en niet gewoon in de wandelwagen inzet, zover mogelijk plat...

Weet je hoe slecht een maxi cosi is... Het is een autostoel, geen kinderwagen

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mee eens, af en toe eens wat langer in de maxi of wat vaker is geen probleem maar structureel zou ik nooit doen ( en geloof me ik heb 4 huilbaby's gehad waarvan 1 met een groot trauma die zich heel fijn voelde in de maxi ) maar nee echt ik deed het niet, dan maar in de draagdoek. vond en vind de maxi echt niet goed om zovaak en zolang in te liggen

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Omdat een mc gemaakt is om schokken op te vangen. Een wandelwageninzet niet. Wereld van verschil op drie maand.

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    M'n wandelwageninzet zit gewoon op hetzelfde frame als de reiswieg en maxi cosi... Het is het frame wat schokken opvangt, niet de reiswieg, maxi cosi, of wandelwagen inzet op zichzelf

Een buggy, ja die is veel minder gemaakt op schokken opvangen, ik zou m'n kind dan op zon jonge leeftijd ook noooooit in een buggy zetten, zoals dus de quinny Zapp

19. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Buggy: niet doen, veel te veel schokken voor een kindje van 3 maanden.

Maxi Cosi: Nooit langer dan 2 uur achter elkaar, is gevaarlijk voor het kindje. Dat zit dan in een C-houding, met de kin naar de borst en dat ademt niet fijn.

Draagzak/-doek: Ja! Vooral in de Efteling, dat is echt ideaal.

Reiswieg: Ja, als tweede optie, na de draagzak/-doek. Inderdaad met klamboe er overheen.

Veel plezier in de Efteling!

20. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou nu nog de reiswieg gebruiken, dat slaapt ook veel lekkerder.
    Hier ook een mutsy wagen en ik vind de wandelwagen ook nog erg groot voor onze meid van bijna 6 maanden. Ik heb een verkleiner aangeschaft voor de wandelwagen, deze kan eventueel ook in een groep1 autostoel (deze gebruik ik nog niet, ze past nog prima in de mc!) En er zit ook een matje onder de kont tegen het lekken van luiers of ongelukjes bij oudere kinderen. Ik ben dr erg blij mee voor korte stukjes, maar voor langere stukken gaat ze nog gewoon mee in de reiswieg!

Deel Deze Pagina