Ik zou graag jullie advies/ervaringen horen over het volgende; mijn dochter is aanstaande vrijdag 7 weken oud en vanaf haar geboorte de ideale baby. Ze huilt bijna nooit, slaapt, eet en groeit goed.. tot een paar nachten geleden. Ineens wordt ze in de namiddag enorm onrustig en wil ze niet meer slapen. Ze blijft jammeren en zelfs bij mij op schoot blijft ze wakker (wel stil). Ze is constant met grote ogen de omgeving aan het opnemen. Ook 's nachts wordt ze huilend wakker en lijkt ontroostbaar. Ze toont geen hongersignalen en heeft geen vieze luier maar toch blijft ze maar huilen, tot paniek aan toe. Vannacht heb ik haar om 3.30 uur toch maar een fles gegeven, maar mijn gevoel klopte; het is geen honger, met pijn en moeite drinkt ze 70 cc. Ook daarna is ze klaarwakker en blijft maar huilen. Als ik haar op mijn borst leg is ze direct stil en valt ook in slaap, maar ik kan toch niet de hele nacht met haar op mijn borst liggen...? Zodra ik haar terug leg begint het huilen weer. Ik weet even niet meer wat ik ermee moet. Is dit een sprongetje? Ze is erg onrustig en heeft constant enorm grote ogen en kijkt aandachtig in het rond. Wat me ook opvalt is dat ze na iedere voeding de hik heeft...geen idee of dat er iets mee te maken heeft. Help! Wie heeft tips?
Ik zou haar lekker bij je laten liggen als ze dan wel slaapt, ik slaap momenteel al vanaf haar geboorte met d'r op m'n borst, voornamelijk snachts. Overdag proberen we haar nu steeds meer te laten wennen aan haar eigen bedje. Ze zal het waarschijnlijk gewoon even nodig hebben, geef er aan toe!
Heb je al geprobeerd of ze op haar buikje wil slapen? Zou ik dan overdag mee beginnen, want dan kun je het goed in de gaten houden!