Middag dutje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biccy, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Hallo allemaal,

Sinds een week of twee sliep meneer niet zo goed meer in de kamer, dus doet hij zijn middag dutje netjes in bed. Dit gaat hardstikke goed verder. Alleen probeerde ik er enigszins een routine in te krijgen, door elke dag 11.45 hem naar zijn bedje te brengen.

Dit hield hij een week vol, standaard rond 11.30 ging hij gapen en kon hij naar bed. Maar nou sinds een aantal dagen word het steeds vroeger. Hij ligt nu vanaf 10.30 dus in bed. Op zich vind ik dat niet erg ofzo, maar ik vraag me af hoe de dames met die routine lijstjes dat doen.
    Als ik hem wakker zou houden, komt hij over zijn moeheid heen, slaapt niet meer en is onwijs chaggo (logish). Dus mijn vraag is eigenlijk, forceren jullie je routine, of volg je de beeb?

2. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ik volgde gewoon mijn kleine man. En toen kwam er eigenlijk vanzelf een soort ritme in.

Groetjes kim

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik deed ook niet aan vaste tijden, maar volgde m'n kindjes. Gaandeweg komt er meer regelmaat in, maar dan ben je toch wel wat verder dan 3-4 maanden...

4. Maia

Maia Niet meer actief

op je kindje afgaan. 3 maanden is ook nog wel vroeg om een echt vast ritme te hebben, dat wisselt nog wel eventjes de komende maanden.

5. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Nou dan blijf ik hem gewoon netjes volgen.
    Hij heeft zelf al redelijk een routine ontwikkelt, elke avond steevast om dezelfde tijd naar bed.
    Alleen overdag wisselt het nog wel eens. Prima hoor :)

We zien wel hoe het zich verder gaat ontwikkelen dan!

Dank jullie wel :)

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    op deze leeftijd 3 middag dutjes hadden we!soms 4.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik volgde de beeb. Helemaal toen die nog zo klein was. En ik doe het nu eigenlijk nog steeds. Hij is nu 20 maanden.

Rond een uur of tien kijk ik of hij moe is. Als hij moe is, gaat ie nog even naar bed tot de lunch (ongeveer 12 uur). Dan is hij vaak 's middags rond een uur of half drie weer moe en gaat ie nog een uurtje of anderhalf.

Als hij om 10 uur niet moe is, dan eten we om half twaalf en gaat ie daarna naar bed. In dat geval slaapt ie maar één keer per dag.

Bedtijd staat bij ons ook niet vast. We mikken op 7 uur, maar soms is het iets eerder (als hij erg moe is) en soms is het pas om half acht. Veel later wordt het niet.

8. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ja hij geeft het zelf prima aan, ik volg hem ook netjes. Ik vroeg me toch af of ik dat goed deed of niet, omdat je soms van die lijstjes voorbij ziet komen, ook bij de wat kleinere beebjes. Maar als ik jullie zo lees/hoor dan blijf ik hem gewoon netjes volgen. Mij maakt het verder niet uit wanneer hij zijn lange slaap doet, of dat nou half 11 is of 12 uur.

'S avonds hebben we geen kind aan hem, hij valt steevast na zijn fles om 19u in slaap en gaat dan naar bed :)

9. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    lekker je kindje volgen, al die lijstjes en routines, pfff, ik denk altijd maar, ik heb ook niet elke dag op de zelfde tijd honger en slaap, dus zo'n mini-mensje al helemaal niet!

en of je t goed doet? mn oma (9 kinderen) zei altijd: als je je op je gemak voelt bij je kindjes, dan doe je t goed!

10. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Gelukkig maar :)

11. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zet er ook wel eens een lijstje op, omdat mensen vragen om dagschema's.
    Maar dat zijn dan meestal lijstjes van 'hoe het meestal gaat', niet van 'hoe ik vind dat het moet'. en dat gaat dan de ene dag heel anders dan de andere, ook nu nog (kindjes van 16 mnd en ruim 3 jaar).

12. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ja, die uitspraak helpt mij enorm, we zijn allemaal weleens onzeker en zolang mn dochtertje me een big smile geeft, en ik lekker in de puinzooi met dr kan spelen, dan denk ik aan mn oma; t zit goed!

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier wisselde het ook vaak en soms zat er een tijdje regelmaat in en soms gooide ze het weer overhoop.
    maar hier eigenlijk altijd op bed gedaan als ze moe was en als ze honger had kreeg ze eten en nog.
    s Avonds was het hier ook altijd een vaste tijd en nu vaak ongeveer.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Lijstje smijsje :) De meeste van die dingen (en ook de aanwijzingen van het CB) moet je zien als richtlijnen. Ook als het CB zegt dat je kindje toch echt minimaal drie keer moet slapen overdag, dan kun je ze gewoon een dikke vinger geven. ;) Sommige kindjes slapen nu eenmaal meer of minder dan anderen.

Ook als mensen zeggen dat een kindje toch echt moet doorslapen rond die-en-die leeftijd, wat een onzin! Als je kindje nog niet doorslaapt, dan heeft hij gewoon nog behoefte aan een nachtvoeding. Wel lastig, maar goed. Het is een keuze, of je de natuurlijke weg volgt, of je kind zo snel mogelijk wil laten wennen aan het leven in de westerse maatschappij, waar iedereen op gezette tijden eet, slaapt, poept ;) etc.

Oja, poepen is ook zoiets... Sommige kindjes poepen drie keer per dag, sommigen één keer per week. En geen van beide is erg (tenzij natuurlijk de ontlasting niet goed is of je kindje erg veel krampjes heeft). Er zijn ook volwassenen die 3x per dag of 1x per week poepen, zónder een verstoorde stoelgang of darmklachten te hebben.

Ik snap ook helemaal dat mensen zich onzeker voelen door alle dingen die geroepen worden en (pas) moeder zijn geeft veel situaties waarin je je onzeker kunt voelen. Ik heb ook veel aan dit forum gehad. Misschien juist omdat er zoveel meningen zijn. Er zijn er altijd wel een paar die jouw keuzes óók gemaakt hebben. :)

15. Isis26

Isis26 Niet meer actief

routine of ritme vind ik meer dat het kindje wakker wordt eten, spelen en als hij of zij aangeeft dat ze moe zijn weer naar bed gaan. Dus niet hoeveel tijd er steeds tussenzit maar steeds de zelfde routine volgen van handelen. Mijn jongste heeft wel een aardig ritme maar ik volg hem gewoon.

16. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik kijk hier ook naar mn manneke, als hij moe is (geeft hij tegenwoordig zelf aan door ff zeurderig te huilen) dan pak ik hem op, nog ff kroelen en uit het raam kijken (vind hij leuk vandaar) en dan naar bed.
    s Morgens eigenlijk altijd tussen 11u en 11.30u en dan slaapt hij tot 14u of 14.30u..
    s Middags wisselt het, soms valt hij zomaar ineens in de box een uur in slaap of soms begint hij weer te zeuren en breng ik hem n uurtje naar bed..
    s Avonds altijd huilen tussen 19.30u en 20u dan valt hij in de box in slaapt tot ongeveer 22.30u (als ik hem in zn bed leg is ie na een uur al weer aan t huilen en in de box niet, dan moet ik hem vaak wakker maken) En na de laatste fles gaat hij naar bed en slaapt ie door tot 6u of 6.30u

Volgende week kan het zomaar weer anders zijn, want de middag en avond wisselt echt per week, de ochtenden en nachten gaan al heel lang zo. Binnenkort gaan we starten met een papfles in de vroege avond, misschien gaat hij dan de avond en nacht door, ik heb soms het gevoel dat hij daar al aan toe is, omdat we hem voor de avondfles eigenlijk altijd wakker moeten maken.

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik volg zijn routine hoewel dat eingelijk niet hoeft want ook hier slaapt hij om 11.30 tot 14.00 soms half 3

18. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij kun je beter naar je kindje kijken ipv naar vaste tijden. Of beter kijken naar de wakkere tijden. Dat werkt hier perfect, Vaak is Simon nu tussen de 1,5 en 2 uur weer moe. :)

Deel Deze Pagina