Niet praten, bijna 22 maanden?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door faith82, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. faith82

faith82 Actief lid

5 jun 2006
    367
    0
    0
    Hoi hoi,

Mijn dochter is eind van deze maand 22 maanden en nou zegt ze echt nog heel weinig..
    Ze kan wel een aantal dingen benoemen, zoals haar naam, boe, ohoh, papa, mama, ja, ei, paa (paard), au, uit
    Ze snapt echt alles, vraag je haar iets, dan doet ze het echt keurig..
    We lezen erg veel boekjes en benoemen alles! Stimuleren heel erg!
    ze bestudeert mijn mond, om vervolgens helemaal niets na te praten.

Verder is het een heerlijk grietje hoor en is ze erg zoet. Ze liep met 18 maanden (door en verlate heupafwijking met 15 maanden) En is een echte durf-all!

Bij mijn oudste was ik niet zo paniekerig, maar bij haar duurt alles zoveel langer.. Maak ik me nou te druk, of zijn er meer kindertjes die nog weinig aanstalte maken om te praten..

Groetjes Faith

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn zoontje zei ook niet veel, tot een week of 5 geleden, sindsdien komen al die woorden als een waterval er uit. Gisteren zong hij gewoon zelf helemaal 'slaap kindje slaap'.
    Mijn dochtertje was juist een heel snelle prater, dus wel een verschil, maar net als bij jouw kindje merkte ik wel dat hij alles gewoon prima begreep, het kwam er alleen niet uit. Misschien dat jouw kindje zo ook opeens helemaal 'losbarst' en alle woordjes er uit rollen. Anders zou je het aan het CB kunnen vragen als je het idee hebt dat er echt de komende tijd geen vooruitgang in zit.

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik denk niet dat je je al te druk hierover moet makengoed ze praat dan weinig maar ze snapt alles en ze doet haar best, daarbij stimuleren jullie haar ook op een perfecte manier om haar aan het praten te krijgen. meer kan je niet doen als ze nog niet zoveel wilt praten dan zou je toch nog even geduld moeten hebben en het haar op haar eigen tempo laten doen. komt heus goed hoor voor je het weet praat je kleine meid je de oren ervan af.

4. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Hier eentje van bijna 23 maanden en hij zegt nog geen enkel woord! Vooralsnog lijkt er niets met ons ventje aan de hand, dus ik ga er maar vanuit dat het ene kind gewoon sneller is dan het andere... Onze oudste ging overigens pas met 2,5 jaar echt goed praten en sprak met 22 maanden ongeveer dezelfde woorden als jouw kindje nu doet. Ik zou me daarom ook maar niet echt zorgen maken!

Deel Deze Pagina