Geen nachtvoeding meer, hoe krijg ik dit voor elkaar?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door JGT, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JGT

JGT Lid

13 nov 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje is nu 8 weken oud, 6 weken te vroeg geboren en weegt nu 3980 gram (bij de geboorte 2750 gram).
    Vorige week kreeg ik op het CB als tip mee dat ik wat meer voeding kon geven per fles en moest proberen om naar 6 flessen te gaan, en zo nodig nog een 7e voeding in de nacht. Dus geen wekker meer zetten 's nachts, en in de nacht voeden op verzoek.
    In die 6 flessen zit dan 120 + 4 = 135 ml, komt hij 's nachts, dan zou ik maar 90 + 3 = 100 ml moeten geven, anders zou het teveel worden.
    Onze dag begint vroeg, het schema ziet er als volgt uit
    05.30 uur
    09.00 uur
    12.00 uur
    15.00 uur
    18.30 uur
    22.00 uur
    De ene keer is hij wakker voor de fles, de andere keer moet ik hem uit een diepe slaap halen. Hij drinkt eigenlijk altijd zijn fles leeg, soms laat hij 10 of 20 ml staan. Hij doet er wel lang over en valt eigenlijk altijd in slaap.
    Voorheen, toen hij nog 7 flessen kreeg, zette ik 's nachts mijn wekker en moest ik hem altijd 's nachts wakker maken. Nu hij op 6 voedingen zit, met meer ml, begint hij 's nachts te mopperen, en moet hij ons dus wakker maken voor een fles... Hij is 's nachts nu veel onrustiger.
    Hoe kan ik stimuleren om die nachtvoeding eruit te halen? Naar mijn idee is hij gewoon nog te jong en te klein. Het CB zei dat dit toch echt wel moest kunnen. Liefst heb ik ook de nachtfles eruit natuurlijk, maar misschien vraag ik te veel van het mannetje.
    Excuus voor het lange verhaal, en dank alvast voor een reactie!

PS. Hij krijgt nu Nutrilon Standaard aangevuld met JBPM.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hoe lang doet hij over de fles? Ik vind 30 minuten echt de max. Als hij er langer over doet, vraagt dat teveel energie. Ik zou dan eens een andere speen proberen, een maatje groter.

Hij laat af en toe wat staan, en drinkt lang. Het kan zijn dat je te vroeg bent begonnen met afbouwen. Het kan best zo zijn dat, als je het over een week doet, hij er wel aan toe is. Het kan ook dat hij de ene dag het wel kan en de andere dag niet. Mijn kinderen deden dat iedere keer bij een overgangsfase, tot ze het wel helemaal aankonden. Ik zou hem in de nacht niet laten huilen, dat kost je eigen nachtrust. Ik vind dat je het prima doet hoor, volg je hart gerust hierin, hij komt niets tekort.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina