05.00 uur, tijd om op te staan....

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door fairy2011, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    #1 fairy2011, 14 jan 2014
    Laatst bewerkt: 14 jan 2014
    Hallo,

Ons zoontje van 7 weken oud krijgt zijn laatste fles om 23.00 uur.
    Hij wordt dan tussen 04.30 - 05.30 wakker voor de volgende voeding.
    Ik krijg hem dan vaak niet meer in slaap. Ik probeer te voorkomen om hem te verschonen. Als hij echter een poepluier heeft dan laat ik hem daar niet in liggen. Overigens heb ik nog geen verschil gemerkt tussen wel of niet verschonen...hij blijft in beide gevallen wakker. Ik praat verder ook niet tegen hem en houd de kamer donker.

Misschien nog tips? Uiteindelijk valt hij tegen 06.30 wel in slaap, maar met een peuter die om 8 uur wakker wordt schiet het voor mijn eigen nachtrust niet echt op...

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hoeveel voeding doe je in de fles? En hoe zwaar is hij? Je zou de laatste voeding wat meer kunnen geven dan je nu geeft. Denk je dat hij dat op zou drinken? Wat je ook kunt proberen is om de voeding in de nacht wat minder te geven. Het is echt uit proberen.

Slaapt je dochter nog in de middag? Ik zou dan zeker zorgen dat ze tegelijk slapen zodat je die uren zelf ook een dutje kunt doen.

Groetjes Adrienne

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik denk dat hij rond de 4500 gram zit. Misschien al iets zwaarder 27 januari wordt hij pas weer gewogen.

De laatste fles had ik al 150 plus 5 van gemaakt. En dan nog 5 flessen van 120 plus 4. Ik durf nog niet terug naar 5 flessen, omdat ik nu soms al moet rekken.

Ik denk dat ik idd maar weer even wat moet rommelen om te kijken wat werkt voor hem.

Bedankt voor je reactie!

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hij heeft nodig per dag 675 ml met zijn gewicht. Dat krijgt hij ruimschoots. Ik denk dat hij wel heel langzaam de nach uit zal gaan gooien. Beetje zo'n tussenperiode snap je. Er is ook voeding voor hongerige baby's. Dat is wel uit te proberen, maar doe dat wel in overleg met het CB.

Groetjes en succes Adrienne

Deel Deze Pagina