Hallo dames, Mijn zoontje van 7 weken bleek een scherpe nagel te hebben en hij heeft nu een paar krassen op zijn gezichtje. Het is rood en je ziet een beetje bloed. Hij krijgt volgende week zijn eerste vaccinatie. Onder zijn nagels zat een klein beetje vuil. Heel raar want hij gaat dagelijks lekker in bad. Heb vanavond zijn nagels gevijld en geknipt. Loopt hij nu een risico op tetanus? En krabben jullie kindjes zichzelf ook? Ik weet dat mijn dochter het ook weleens had. Maar ik vind het zo zielig. Al lijkt hij er totaal geen last van te hebben. Groetjes
Mijn zoontje krabt zichzelf ook regelmatig. Zitten geen scherpe randjes of haakjes aan zijn nageltjes maar ze zijn op zich al behoorlijk scherp, doe je weinig aan. Mijn zoontje heeft ook vieze nageltjes, maar volgens mij is dat gewoon wat stof in combinatie met huidcellen ofzo. Volgens mij is de kans dat ze zichzelf daarmee infecteren nihil hoor. Eventueel zou je krabwantjes aan kunnen doen,
Tetanus groeit graag in een diepe wond. Een oppervlakkig krasje door gewone huisvuil-baby-nageltjes in Nederland/onze hygiëne zou ik me echt geen zorgen over maken.
onze dochter krabte Vanaf de eerste Week steeds haar gezichtje al open.maar kan zover ik weet geen kwaad.heeft er geen last van gehad. Ze heeft scherpe nageltjes.
Mijn zoon krabde zijn hele hoofdhuid stuk door jeuk. Hoe kort zijn nagels ook waren hij kreeg het voor elkaar. Hij presteerde het om ,terwijl ik even ging plassen, zijn hoofs tot bloedens toe open te krabben. Hele bloederige wonden en krassen op zijn hoodhuid. Nooit geïnfecteerd oid terwijl t heel heftig is. Zou zeggen dat die paar oppervlakkige krasjes dan ook niet uitmaken. Wacht maar tot de kleine gaat Loenen korte broeken draagt hihi. Hier met dat wilde gedoe continu open knieën gehad.
Mijn zoon krabde zijn hele hoofdhuid stuk door jeuk. Hoe kort zijn nagels ook waren hij kreeg het voor elkaar. Hij presteerde het om ,terwijl ik even ging plassen, zijn hoofd tot bloedens toe open te krabben. Hele bloederige wonden en krassen op zijn hoodhuid. Nooit geïnfecteerd oid terwijl t heel heftig was. Zou zeggen dat die paar oppervlakkige krasjes dan ook niet uitmaken. Ik mee N dat hij toen ook zo klein nog was.