Wanneer sliep jullie kind door (met kv)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovely123, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Mijn dochtertje is nu 5 maanden en heeft tot ongeveer 4 maanden bv gehad, op een gegeven moment liep de voeding terug (ik bleek weer zwanger, waarschijnlijk daarom) en heb toen 50/50 bv/kv gegeven.
    Ze is nu sinds paar weken helemaal over op kv.

Met bv sliep ze best redelijk door, haar laatste voeding was rond 23/00 uur en om 06.00 kwam ze voor een voeding en daarna tussen 09/09.30 werd ze wakker.

Nu met kv krijgt ze de laatste voeding rond 21/22 uur en tussen 02/03 uur komt ze voor een nachtvoeding, tussen 07/08 uur is ze wakker.

Nu is mijn vraag:
    Wanneer sliepen jullie kleintjes door met kv?
    En zijn er nog tips mbt het doorslapen?

Ik ervaar de nachtvoeding nu namelijk als erg zwaar :(
    Ook omdat ik nu weer 7 weken zwanger ben.
    Met de bv was het een kwestie van aanleggen en terug in bed leggen, maar nu met kv moet ik er toch uit om een fles te maken en duurt het zeker een uur voordat ik weer in slaap ben.

Dochtertje valt wel gelijk in slaap na de nachtvoeding.
    Ze drinkt haar fles snachts helemaal leeg, dus ze heeft echt honger blijkbaar.
    Overdag geef ik haar kv op verzoek (ze wilt alleen drinken wanneer ze honger heeft en weigert haar flessen wanneer ik haar vaker probeer te voeden).
    Ze drinkt misschien 2 van de 5 flessen (180/6) leeg, ze laat vaak tussen de 50- soms 100 cc staan
    Rijstebloem geprobeerd, werkt niet.

Sorry voor het lange verhaal!

2. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan je partner het van je overnemen?

Donormoedermelk? Ander soort kunstvoeding die lichter verteerbaar is?

Misschien ligt het niet aan de voeding, dat kan ook nog, maar aan de ontwikkeling? (4/5 maanden sprong? Die duurde hier tot zes maanden namelijk ;))

3. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hier vanaf 4 maanden ook opeens weer 2 nachtvoedingen... Dus denk niet dat het aan de voeding ligt

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nooit 😃😃

Nachtvoeding (kv) kreeg ze tot 4.5 mnd erna afgebouwd
    Nachtvoeding is in 99% gevallen niet het probleem van doorslapen is vask iets waar ouder moeite heeft met loslaten net als met speen. Maar kindje 5 mnd als voldoende overdag krijgt zou geen honger in nacht hebben.

Duurt het uur kv???? Hier hete kraan maar je kan termoskan en voeding al klaar leggen binnen 1 min klaar- 10/15 min drinken. Luier niet wisselen.
    Ik vond kv vergeleken met bv 1000x makkelijker. Ik gaf het gewoon in bed erna kind in wiegje of op eigen kamer en slapen. Hooguit 15 min duurde alles. Deden nachten met de man om en om

5. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Mijn vent krijgt ook kV slaapt nu bijns twee weken door

Hij krijgt 0800 -1200-1600-2000 de fles van 180/6

In de ochtend 2 stuks fruit met water of thee
    In de middag water met maischips

Rond half 6 groenten

6. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanaf de geboorte kv en dochter sliep vanaf 6 weken af en toe van 0:00 tot 7/8:00 en met 8 weken elke nacht van 0:00 tot 7/8:00. Vanaf 4 maanden slaapt ze van 22:00 tot 8:00.

7. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn dochter sliep direct van 00:00 tot 6:00 en denk dat ze na een maand het klokje rond sliep. Héél snel dus, nog steeds slaapt ze erg veel, ze is nu 2,5.

Zoontje sliep pas met 8 maanden het klokje rond. Tot die tijd 1 of 2 nachtvoedingen, was ineens over. Sindsdien nooit meer wakker geworden snachts, hij is nu 14 maanden.

8. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Partner draait vaak nachtdiensten dus is snachts niet thuis.

Ze krijgt al HA voeding, dat is al licht verteerbare kv geloof ik.

Hier trouwens geen last van sprongetjes, of in ieder geval merk ik er nooit iets van bij mijn dochter.

9. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zorgen dat je een thermoskan water en een flesje koud water naast je bed hebt staan. En de poedertoren natuurlijk ook. Dan huphup maken, geven en slapen ;)

10. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Maar als mijn dochter snachts een volle fles van 200cc drinkt, dan lijkt mij dat ze toch echt honger heeft?

Overdag drinkt ze dus haar flessen niet goed leeg, ik denk dat dat het probleem is.
    Maar ik krijg het er gewoon niet in.
    Terwijl ik haar al op verzoek voed.

Nachtvoeding duurt snachts geen uur, (dochter drinkt flesje in 15/20 min leeg) maar voordat ik zelf weer in slaap ben gevallen duurt het zeker een uur ja.
    Wat dat betreft vond ik bv veel makkelijker, hoefde ik het bed niet uit.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op een jaar. En de nachtfles is gespot op 7 maand.

Ik vrees dat het op deze leeftijd nog volledig normaal is.

12. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Dat is een goede tip ;)

13. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook HA voeding en toch sliep dochter al voor 2 maanden door... Sprongetjes geloof ik ook niet zo in ;)

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Met 4 maanden is sowieso een bekende dip bij BV, maar dat zal mogelijk versterkt zijn door de zwangerschap, (maar hoeft zeer beslist niet!).
    Vond nachtvoedingen met KV (hier bij de jongste) ook zwaarder dan bij de oudste (BV), omdat ik met de BV dan idd zelf ook sneller weer sliep en je n iet eerst die fles hoefde te gaan maken. Maar afwisselen met je man, of kijken of hij het trekt om die voeding te geven?
    Nu nog een nachtvoeding en niet doorslapen is iig niet raar: gemiddeld is dat tussen 6 en 9 maanden, maar kan dus ook gerust nog langer duren... Ik zou er dus -voor jezelf, om het vol te houden- nog niet te hard op hopen dat het snel klaar is met de nachten :(

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    Nou mijn zoon met 8 weken, dochter met 3,5 jaar. :)Maar dat had niets met voeding te maken. Ze zeggen dat kinderen rond 1-1,5 jaar een goed slaapritme ontwikkelen.
    Maar wat ik wil zeggen is dat het gewoon moeilijk te zeggen is. Het ene kind doet het wel, de ander vertikt het. Belangrijk is om er een goed ritme in te houden, en een bedritueel te hebben. En hoop te houden dat die doorslaapnachten ooit komen.:)

16. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Mijn zoontje ging vanaf 3 maanden van 7 tot 7 slapen, ik weet niet meer precies vanaf wanneer hij van 11 tot vroeg sliep. Ik denk dat dit een maandje eerder was.

Mijn tip? Stuur je kindje naar het kdv :D.
    Hij was zo moe dat hij vanaf die dag de hele nacht bleef slapen.

17. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Hij is nu 8 maanden, heeft ongeveer 2 maanden doorgeslapen en nu krijgt hij s nachts weer een fles. Ik doe trouwens geen grote fles meer. Eerst kreeg hij gewoon 180 maar nu geef ik hem 120. Hij slaapt er net zo lang op.

18. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Helaas:( had zo gehoopt dat ze binnenkort eens zou doorslapen.
    Maar ben bang dat het voorlopig aanpoten is (in ieder geval de eerste 2 jaar, aangezien er nog een beeb op komst is)
    Maar ik hoop bij de nieuwe baby toch wat langer bv te mogen geven, ben blijkbaar geen kv-moeder :) vind het maar onhandig.

19. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Wow 3,5 jaar! Respect zeg:)

Ik blijf zeker hoop houden, maar moet zeggen dat ik wel jaloers ben op sommige moeders waarvan hun kindjes al vroeg de klok rond slapen.

20. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    vanaf dat ik mocht stoppen met de nachtvoeding van het CB sliep ze gelijk door. Maar als ik uberhaupt nooit nachtvoeding had gegeven dan had ze direct vanaf de geboorte doorgeslapen.

Deel Deze Pagina