Baby 7 weken - nooit vrolijk wakker, altijd paniek :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1981Mama, 29 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe ging het vandaag?

Ben je er 24 uur per dag bij? Of alleen overdag?

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nee alleen overdag helaas en gelukkig...
    Hij mocht vandaag niet mee naar huis want de kinder psych was vrij? Wtf?? Sorry maar ik word steeds bozer!
    Alsof ik verzin dat hij de hele dag huilde? Een telefoontje naar het cb had ze geleerd dat ik het echt goed doe thuis en dat ik niet een gestoorde gek ben ofzo (cb is thuis geweest een aantal keer).

Ik weet niet waarom ik heb ingestemd met nog een nacht maar ik had bijna geen keus! Mijn man heeft telefonisch wel op me ingepraat dat als hij vannacht nog gaat "draken", dat ze dan iig zien hoe hij bij ons is/was. En beloofd morgen mee naar huis te nemen, hoe dan ook.

Ik vind het slapen stiekem best lekker natuurlijk maar ik mis hem zo en lig iedere avond huilend in mn bed dat hij er niet is :(

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ze doen niet aan rooming in?
    Waarom niet?

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja dat mocht aankomende nacht dan wel. Maar ik heb geleerd dat ik dan helemaal niet slaap (heeft eerder in t zkh gelegen omdat hij niets meer dronk door spruw en toen ben ik er uiteraard wel bij gebleven).
    Ik kan niet in dezelfde kamer slapen als mijn zoontje want hij is nogal luidruchtig in zijn slaap en ik word van ieder zuchtje wakker

5. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    vervelend dat er nu gedoe is zeg! Kan me voorstellen dat het frusterend is. Toch zou ik je adviseren om even te kijken naar waar het nu allemaal ging: dat je kindje heel veel huilde en dat is gelukkig nu over!!! Hoe fijn is dat!:D Ik zou echt proberen niet teveel je gelijk te willen halen bij hen, dat wekt alleen maar verkeerde indruk. Ongetwijfeld zal je gelijk hebben dat het grootste deel in voeding lag! Maar zou ook open staan voor dat er misschien een kleine rol lag in interactie tussen jullie. Is ook heel moeilijk als je kindje langdurig huilt om helemaal ontspannen te blijven!

Mooie feit is dat hij er nu goed aan toe is. Jij bent ook weer beetje bijgeslapen en dan kunnen jullie (hopelijk) snel thuis een nieuwe start maken! Als alles dan goed gaat dan is het ook nog meteen 'bewezen' aan hen.
    Succes en zet hem op!

6. Girll88

Girll88 Lid

29 mei 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik snap hoe je je voelt. Ons mannetje was 2.5 week toen hij was opgenomen ivm veel spugen en huilen.
    Ook was ons mannetje daar heel anders (voorbeeldige baby.)
    In het ziekenhuis deden ze de dingen anders dan bij ons thuis.
    Wij hadden zijn slaap signalen helemaal verkeerd begrepen, die van ons werd juist erg druk als hij moe werd.
    Spugen bleef wel maar daar hebben ze zijn voeding voor ingedikt.
    Ook wij werden voor mijn gevoel als slechte ouders weggezet.
    Heel lang traject doorlopen om zwanger te worden, en dan heb je eindelijk je baby en dan gedraagt hij zich niet voorbeeldig en dat is natuurlijk extra zwaar. Tenminste dat zei de kinderarts tegen ons.
    Ook wij moesten in gesprek met maatschappelijk werker. Voor mijn gevoel werd ik behandeld alsof ik hem wat aan ging doen. En juist daardoor ging ik zo aan mezelf twijfelen. Doe ik het dan allemaal zo slecht?
    Nu zijn we een aantal weken verder (kleine is 11 weken morgen) en spuugt hij nog steeds erg veel. Hierdoor slaapt hij slecht. Vorige week zelfs bloed gespuugd en nu kunnen we morgen weer naar dezelfde kinderarts.
    Ondanks dat hij nou niet veel meer huilt, en makkelijk te troosten is ben ik erg bang voor morgen.
    Maar ik weet zeker dat het nu niet aan ons ligt en dat mijn mannetje wel degelijk wat mankeert.
    Hopelijk ziet de kinderarts dat ook.

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    @girl88 sterkte morgen! Misschien kan de medicatie iig zijn pijn wegnemen.

Ik ben sinds vandaag weer thuis met ons zoontje! Hij heeft al 4u geslapen en 2u gehuild (zat wel wat dwars ergens). Dus ik heb nog hoop!
    Ik zat later te denken "het ligt aan de omgeving" klinkt echt heel naar, maar als je het over overprikkeld hebt, dan klinkt t al beter toch?
    De pepti zal ook zeker zijn aandeel hebben hoor!

Mn moeder zag de gesprekken met de kinderpsych anders, en dan begrijp ik het ook wel.... Ze moeten de baby's natuurlijk beschermen, als er maar het kleinste risico op mishandeling is moeten ze dat uitsluiten. En dan liever 100gesprekken te veel als 1 te weinig...

We zijn weer thuis en gaan het afwachten

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    De eerste 24u waren hoopvol en tegelijkertijd een drama.... Vannacht geslapen van 2000-0445 met 1 fles om 2330. Daarna doorgeslapen tot 7u en smorgens van 10-12 geslapen.... Daarna is meneer wakker geweest tot en met nu! Wel goed op slaapsignaaltjes gelet etc... En rond 15u heeft mijn moeder een uur bij hem gezeten naast bed... Hij viel wel steeds in slaap maar was ook binnen 2min weer wakker...

Hij zit nu WEER wakker op de bank en weer niet slapen... Ik kan lang rustig blijven maar ik ben wel alweer bang voor vannacht :(

Waarom kan het in het zkh wel maar thuis niet???

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Heb je tips en adviezen meegekregen vanuit het ziekenhuis?

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    De laatste dag echt helemaal niets!
    Wel zo'n voedingsschema en ik vind het fijn om etc....
    En rustig maken als hij wakker wordt in bed (niet meteen oppakken) en handje over zn hoofd en op zn buik etc

Maar wat we moeten met een kind dat wel wil slapen maar gewoon zelf steeds wakker wordt (kramp, reflux, spoken, weet ik het) daar hebben ze het niet over gehad. Want dat deed ie daar niet

11. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    We hadden hier precies hetzelfde na de opname, toen uit pure wanhoop dochter op haar buik gelegd en sindsdien gaat het veel beter. het is nog geen hele goede slaper, maar als ze slaapt ligt ze op haar buik. Ik weet dat het overal afgeraden wordt, maar een oververmoeid kindje en een oververmoeide mama, daar wordt niemand beter van en is mogelijk nog gevaarlijker.

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Leg je de baby dan afwisselen met hoofd naar links en rechts op zn buik? En armpjes ook gebogen omhoog?

Hij is net in mijn armen in bed rustig in slaap gevallen.... Hij ligt nu 10min in zn eigen bedje

13. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Hoofd inderdaad wisselen, maar dat deed ze zelf ook wel, armpjes naar beneden, voordeel is dat ze zichzelf zo niet wakker kon wapperen met haar handjes.

14. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Het is drama hier... Hij heeft vannacht geslapen (tot 930!) Wel met flessen tussendoor... Maar sindsdien heeft hij nog geen 10 minuten geslapen!!! Iedere keer wat wat hem dwars zit.... Hij lijkt ook wel te persen maar zijn poep is waterdun sinds de pepti, dus dat lijkt me niet?

Wat ik heel frustrerend vind is dat hij het dus in het ziekenhuis wel doet en hier alweer draakt

Deel Deze Pagina