Baby 7 weken onrustig snachts na fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door juppie84, 12 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juppie84

juppie84 Lid

19 jul 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon van 7 weken is altijd al onrustig snachts. Het lijken buikkrampen. Hiervoor ben ik al 2 x met hem bij de osteopaat geweest zonder heel veel resultaat.
    De onrust begint na zijn nachtfles. Hij valt hierna niet in slaap, en als hij dan in slaap valt, wordt hij vervolgens een uur later wakker. Hij huilt, perst en is onrustig. Hij ligt in een puckababy, 3 wkn terug hebben we hem voor 2 weken ingebakerd in een pacco maar dat gaf hem alleen maar meer onrust.

Nu mijn vraag.... Zal ik hem geen nachtvoeding meer geven, en rekken met een speentje? Ik heb namelijk het idee dat hij snachts last heeft vd voeding.
    Hij krijgt nu 6x 150 cc om:
    0.00
    3.30
    7.00
    11.00
    15.00
    19.00

Overdag is hij wel meer tevreden en slaapt tussen de voedingen de ene keer een uur en soms 3 uur.
    We passen al rust en regelmaat toe.

Ik hoop op tips of evt herkenning

2. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Hoeveel weegt je zoontje? 6 x 150 cc vind ik namelijk best veel voor 7 weken :) probeer 's nachts eens een kleiner flesje te geven, 120 of 90. Ik zou zeker niet gaan proberen te rekken 's nachts, of je moet zeker weten dat het geen honger is.
    Onrust na de nachtfles ken ik zelf helaas niet, dat was hier altijd de enige voeding waarna hij altijd rustig weer verder sliep.

Probeer maar eens een kleiner flesje, kijken of hij daar beter op reageert.

Succes! :)

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Best veel inderdaad,voor zo'n kleintje..
    Hoe lang doet hij over een voeding?
    Rekken is echt niet aan de orde. Je kindje is pas
    7 weken,dus nachtvoedingen horen er bij.
    Een kleiner flesje is een goed idee. Maar
    kijk ook eens naar hoe de voedingen verlopen.

4. juppie84

juppie84 Lid

19 jul 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet maandag naar het cb, 4 wkn terug woog hij al 5300gr, dus ik denk nu rond 5800 gr.... Hij is erg groot (60 cm).
    Als we hem minder geven dan komt hij 2 uur later weer voor een fles. Afgelopen nacht toch weer ingebakerd, toen sliep hij tot
    5.30! Wel 1 x speentje gebracht om 4 uur. Dus vandaag probeer ik met 5 flessen toe te komen. Hopelijk was dit geen eenmalige actie! Na de fles v 5.30heeft hij overigens rustig geslapen tot 8.30!

5. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Haha, dan weegt hij meer dan mijn zoontje van 15 weken :p die woog 2 weken terug 5130. Hij krijgt ook 5x150. Dus qua gewicht zijn de flesjes denk ik dan niet te groot (maar geen ervaring dus met mijn hummeltje van 2800 gram bij geboorte ;)).

Zo te horen vannacht dus een goede nacht! Heb je verschil gemerkt met drinken dat hij nu zo goed sliep? Rustiger drinken of zo? Idd maar eens proberen te kijken waar die onrust vandaan komt. Hoe lang doet ie over een fles? Boert hij goed?

6. juppie84

juppie84 Lid

19 jul 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hij is echt erg groot en groeit als kool!
    Hij heeft de fles nu rustig gedronken, hij doet er meestal 20-25 min over. Hij drinkt overigens al zijn flessen leeg.
    Maar we hebben hem ingebakerd gelaten.... Misschien is dat de oplossing!
    Boeren is altijd lastig.... Vooral snachts, soms wel een half uur wachten op een boer. We hebben infacol gebruikt maar daardoor kreeg hij ernstige obstipatie.
    Dit is de eerste goede nacht geweest sinds zijn geboorte.... Enige verschil met andere dagen is dat hij gister overdag meer onrustig was.... Dus minder geslapen.
    Dus we hopen maar op nog zo'n nacht😊!
    Bedankt voor het meedenken! Na 7 weken heb je toch behoefte aan wat slaap😊

7. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ja dat van die slaap geloof ik ;) ik deed een vreugdedansje toen hij eindelijk doorsliep haha.

Hoop dat vannacht ook net zo goed gaat! Misschien kun je eens proberen om hem om 23:00 uur wakker te maken voor een fles, misschien slaapt hij dan net te lang (zie dat er 5 uur tussen zit) en dat hij daarna wel weer beter slaapt. Roep ook maar wat hoor :) bij mijn zoontje werkt dit pas sinds hij de nachten doorslaapt, maar goed, ieder kind is wat dat betreft weer verschillend :)

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Wat doet hij als je 180+6 doet? Je zit nu al aan het maximum wat betreft voeding, namelijk 30 schepjes per dag.

Als je 180+6 zou geven (wat veel is voor deze leeftijd, maar wel past bij dit gewicht) drinkt hij dat dan op? En slaapt hij dan ook zo lang dat je op 5 voedingen zou kunnen komen?

Ons meisje is 3 dagen ouder, wel 4 weken te vroeg geboren met een gewicht van 2840 gram. Vorige week woog ze 4215 gram. Ze krijgt nu:
    07.00 uur - 150+5
    11.00 uur - 120+4
    15.00 uur - 120+4
    19.00 uur - 120+4
    23.00 uur - 150+5

Gisteren had ze een dag dat ze erg veel wilde drinken, heeft toen alleen om 11.00 uur 120+4 gehad, de rest 150+5. Ze laat regelmatig ongeveer 30 cc staan.

9. juppie84

juppie84 Lid

19 jul 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kwam gisteren op 5 flesvoedingen uit en heb ik hem inderdaad de fles vsn 19 en 23 uur 180cc aangeboden. Dit drinkt hij ook zonder moeite op overigens... Helaas vannacht om 3.30 weer wakker, om 4.30weer in slaap gevallen om vervolgens om 5.30 uur weer wakker te worden.... Na 2 x een speen gebracht te hebben heeft hij tot 7 uur geslapen. Dus helaas weer vrij onrustige nacht, en 180cc voeding maakt dus niet dat hij langer slaapt.

Deel Deze Pagina