Hallo, Graag heb ik even jullie advies nodig. Mijn kleintje krijgt nu al sinds dat hij 6 weken was Nutricia Omneo. Dit in combinatie met de dr brown fles met een difrax speen small erop. Deze combi werkte best goed want hij dronk hier niet zo gulzig uit en deed er 20 min over een fles ipv 5😄 Maar goed hij is nu dus 3 maanden en ik merk dat hij steeds langzamer gaat drinken en de speen steeds meer verstopt raakt door de nutricia omneo. Dus hebben we de difrax dental in medium geprobeerd maar hier drinkt hij weer te snel uit! Daarna heb ik nog de difrax 1,2,3 speen geprobeerd maar hier drinkt hij nog gulziger uit. Ook de small speen wat meer doorprikken helpt niet want hij blijft net zo verstopt zitten. Iemand een idee wat een fijne combi is voor 3 maanden met nutricia omneo? Alvast bedankt😃
Als de M speen van difrax te snel gaat, zou je nog de fase 2 speen van dr Brown kunnen proberen. Die zit weer tussen de S & M speen van difrax in.
Met omneo zit de speen snel verstopt. Ivm reflux verdikken wij ook nig met nutriton en gebruiken dan de M speen. Als het even kan maak ik de fles iets te hedt klaar en laat hem afkoelen. Hierdoor veel minder last van klontjes.
Ik gebruik voor mijn zoontje van 3 mnd de nr 2 speen van dr Brown. Hij krijgt ook omneo. Ik doe eerst 60cc gekookt water en roer 5 scheppen met een vork zodat er geen klontjes meer zijn. Dan aanlengen met koud water tot 160cc.
Zoals hierboven wordt geschreven. Ik maak bv een fles van 180/6 klaar door er eerst 80 cc gekookt water in te doen, dan de voeding+nutriton, dit goed roeren en koud water erbij tot 210 (omdat poeder het water laat stijgen natuurlijk). Anders zou je ook nog de speen van de kruidvat of etos kunnen gebruiken, zijn weer wat groter.