Baby 7 weken oud drinkt slecht uit de fles.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Charis84, 23 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charis84

Charis84 Lid

23 dec 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond.

Onze dochter van net 7 weken drinkt ontzettend goed aan de borst en is een heerlijk tevreden meisje.
    Afgelopen week zijn we langzaamaan overgestapt naar de fles met flesvoeding en ben ik met de borstvoeding gaan afbouwen.
    Ze dronk altijd al als ik weg ging (wat niet vaak gebeurde) gewoon borstvoeding uit de fles en ook de flesvoeding was totaal geen probleem.

Tot afgelopen vrijdagavond. Tijdens het drinken uit de fles was het ineens krijsen. Helemaal overstuur en niet meer willen drinken.
    Ze heeft daarna 's nachts gewoon 5 uur geslapen en de fles daarna was weer drama. Als de fles ook maar in haar buurt kwam was het krijsen. Gelukkig had ik nog wat voeding in mijn borsten dus kon ik haar wel gewoon voeden. Wat overigens geen probleem was.

Nu hebben we het zaterdag maar even gelaten voor wat het was en heb ik haar gewoon met de borst gevoed.
    We hebben vanmiddag weer geprobeerd om de fles te geven met afgekolvde melk en dit dronk ze gelukkig weer helemaal op zonder problemen.

Nu heeft ze alleen net pas weer een plasluier gehad maar niet een hele volle en de laatste plasluier was gisteravond. Ook hebben we het idee dat ze afgelopen week echt wel wat is afgevallen.
    Ze is verder gewoon heel vrolijk en alert en zoveel wakker als wat ze normaal is.

Nu vraag ik me af hoe we weer rustig aan kunnen afbouwen met de borstvoeding en over kunnen stappen naar de fles. En of het normaal is dat ze daarin kunnen afvallen en minder gaan plassen????
    En wat het zou kunnen zijn dat ze ineens zo'n afkeer had tegen de fles

Hoop wat meer info te kunnen krijgen!!

Groetjes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

sorry dat je vraag even is blijven liggen.
    Het kan zo zijn dat je kindje even moeite heeft met de overgang, Slim dat je haar even pauze hebt gegeven en aan de borst hebt gelegd. Hoe is het nu? Heb je momenteel nog vragen?

Mirjam

Deel Deze Pagina