baby 7 weken oud onrustig!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Beeb82, May 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beeb82

Beeb82 Nieuw lid

May 4, 2012
    2
    0
    0
    Hoi moeders,

Ik wil hier even mijn verhaal kwijt om te kijken of jullie dingen herkennen of mij tips kunnen geven.
    Mijn dochtertje Emi is nu 7 weken oud. De zwangerschap verliep goed. Heb wel 2x schimmelinfectie gehad en een keer voorhoofdholte ontsteking waarvoor ik beide medicatie heb gekregen. Op de uitgerekende datum is ze ingeleid. Dit wegens een extra echo dat aantoonde dat ze al mogelijk 9 pond woog. Na een bevalling van 14 uur en 1,5 uur persen is ze uiteindelijk met de vacuumpomp geboren. Ze woog 4 kilo en was 53 cm.
    Na een paar dagen kreeg ze spruw. Dit sloeg ook bij mij in mijn borst. Voor beide niet prettig en we bleven elkaar over en weer besmetten. Het aanleggen werd een strijd en besloten om ermee te stoppen. Dit ging redelijk goed. Ze had al tijdens de BV last van buikkrampjes en dit leek niet erger te worden. Eerste 3 weken gebruikte ik inflacol en ben toen overgestapt op cinababy. Dit werkte bij haar erg goed.
    De eerste weken was ze erg onrustig s'nachts. Nog zoekende naar dag/nachtritme. Rond de 4 weken werd ze rustiger en bouwde zelf de uren op in de nacht. Vannacht zelfs geslapen van 23.30 tot 7.00. Super natuurlijk. Ze drinkt, poept en plast goed.
    De afgelopen paar dagen huilt ze overdags erg veel. Overstrekt zich en huilt erg hoog en hard. Ze is dan ontroostbaar of maar voor korte duur. We laten haar niet lang huilen (hoogstends 10 min). We troosten haar in bed en lijkt dan wat gekalmeerd te zijn. Wanneer ze blijft huilen neem ik haar in mijn armen. Ze blijft dan meestal nog even huilen, maar geeft zich uiteindelijk over en slaapt in mijn armen. Ik probeer tussen de buien door een uur per dag met haar te wandelen. Hier geniet ze van en slaapt al voor ik de deur uit ben.
    De afgelopen dagen lijkt ze ook een voorkeurskant te hebben. Dit zie ik op onze babyfooncamera. Voorheen draaide ze zich nog naar de andere kant. Vanochtend bij het voeden wilde ik haar een keer op mijn andere arm leggen en toen schreeuwde ze oorverdovend.
    Ik denk zelf dat ze last heeft van haar nekje. Ik ga morgen naar de huisarts om dit uit te sluiten. Ook hebben we een afspraak staan bij de osteopaat. Wil eerst zien wat de HA zegt.
    Het is een beetje een onsamenhangend verhaal geworden, maar heb zo al mijn punten wel een beetje benoemd.
    Herkent iemand dit verhaal? Hoe zijn jullie ervaringen met een osteopaat? Kan het een combi met 'sprongentje' zijn?

Groetjes,
    Chantal

2. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Gezien de bevalling die je hebt gehad (en zover ik lees best pittig is geweest) kan ik me best voorstellen dat ze ergens last heeft gekregen.

Goed dat je naar de huisarts gaat. Ik denk dat een bezoekje aan de osteopaat ook geen kwaad kan. Je hoort toch vaker dat kindjes last hebben van de nek na een bevalling, niet zo vreemd ook, zeker niet vanwege de vacuumpomp.
    Wanneer huilt en overstrekt ze zich precies? Is dat altijd tijdens/na het eten, of is er geen pijl op te trekken? Of is het alleen als je haar in bed legt? (in dat laatste geval kan het ook zijn dat ze mama/huidhonger heeft, je zou evt een draagdoek kunnen proberen).

Dat ze zo plots begint te huilen als je haar op je andere arm wilt leggen zou natuurlijk wel een teken kunnen zijn dat ze toch ergens last heeft in haar lichaampje.

Ik heb zelf goede ervaringen met een osteopaat. We hebben de eerste twee weken met onze dochter in het ziekenhuis gelegen omdat ze niets wilde drinken. Omdat we vonden dat er in het ziekenhuis te weinig gedaan werdt (eigenlijk helemaal niks...) hebben we toen een osteopaat laten komen onder het mom baadt het niet dat schaadt het niet. Een dag nadat de osteopaat geweest is dronk ze zelf aan de borst! Kijk wel of de osteopaat geregistreerd staat en of hij ervaring heeft met baby's, dat vonden wij wel heel belangrijk!

3. Rana84

Rana84 Actief lid

Dec 12, 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jep, ik herken het helemaal. Ik zat ook tot 7 weken met een onrustige baby. Sliep nooit langer dan een uur achtereen, s´nachts alleen maar gekreun en slaan met armen en benen en voorkeurshouding. Op een gegeven moment helemaal gebroken van de slaaploze nachten en toen maar een osteopaat bezocht. Ze zei dat onze meid blokkades had in haar nekje wat door onrust en stress tijdens de bevalling en de week erna kon komen. De dagen na de eerste behandeling was het of er iemand een knop had omgedraaid. Ze kreunt en beweegt niet meer zo veel in haar slaap en slaapt ook 3 uur achtereen. Vandaag hebben we nog een afspraak staan.

4. Chico

Chico Actief lid

Aug 1, 2008
    184
    0
    0
    afgelopen donderdag ben ik met mn zoontje bij een chiropractor geweest (voorkeurshouding/onrustig/spugen/krampjes/lichaam in C-houding)/steeds meer huilen). ik weet niet precies wat het verschil is tussen een chiropractor en een osteopaat, maar volgens mij ligt dit dicht bij elkaar.

de chiropractor stelde wat vragen en daarna mocht zoonlief uit de kleren. twee testjes welke hij deed zijn thuis zooo makkelijk ook zelf te doen:
    - hoofdje optillen. bij onze zoon ging de hele rug mee omhoog, vanaf de luier. dat is niet de bedoeling, alleen het hoofdje moet omhoog gaan (kinnetje naar de borst).
    - hoofdje draaien. zowel naar links als naar rechts. bij de draai naar links draaide bij onze zoon zn hele rug mee.
    dus met deze twee 'testjes' alleen al kon zelfs een leek zien dat er iets vastzit in zn nekje.

misschien zou je deze testjes een voorzichtig kunnen proberen... volgens de chiropractor kan het vastzitten van de nek (of iets in de nek dan) ook een oorzaak zijn van het spugen en de krampjes.

succes!

Share This Page