Tijdens flesje heel onrustig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwekkie4u, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Onze zoon van 6 weken wil tijdens zijn flesje nog al veel tegelijke tijd doen.
    Meestal wil hij tijdens het drinken ook poepen, boeren, heeft hij krampjes en noem maar op.

Maar het is mij opgevallen dat hij nog al vaak tijdens het drinken ook wil poepen en daardoor onrustig is. Hij slaat met zijn handjes en beweegt veel met zijn hoofdje en geeft zo nu en dan ook een gilletje als hij pijn heef.

Elke keer als hij ontlasting heeft, wil hij dat wij zijn handjes vasthouden en heeft hij veel pijn. Dit terwijl zijn ontlasting heel dunnetjes is.

Wie kan mij helpen.

2. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Zijn het niet gewoon krampjes waar hij dan last van heeft?? Als zijn ontlasting heel dun is kan hij daar natuurlijk ook last van hebben!

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Dat hij het ' wil ' lijkt me niet ;). Het zal zo uitkomen hihi. Wat ik hier deed als hij last had voor de fles zijn buikje een tijd masseren, dat hielp goed, dan kwam later zobder moeite zijn ontlasting.

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    L. Heeft dit af en toe ook met drinken. In de avond is ze vaak onrustig met drinken en overdag als ze wakker wordt met erge honger dan is ze de helft van de fles ook erg onrustig. Ik heb de krassen soms op mijn hand staan.

Wat hier goed helpt als ze onrustig is van de krampjes/ontlasting om even met de fles te stoppen en haar buikje te masseren met ronddraaiende bewegingen met de klok mee. Ook de melk lekker warm maken helpt hier goed. Ze krijgt 120/4 en ik maak dan 2 flesjes van 60/2. Als het flesje op is goed laten boeren en met het 2de warme flesje weer verder en evt. In tussentijd verschonen.

Gebruik je al wat voor de krampjes/gevoelige darmen? Sinds wij de dr.Brown fles gebruiken ipv Difrax/Avent en Sab Simplex ipv Infacol gaat het hier een stuk beter met haar darmpjes.

5. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    het lijkt of hij moet poepen, doet hij dat ook?
    persen doen sommigen nl ook als ze moeten boeren.

Het kan zijn dat hij een scheurtje in z'n anus heeft, doet erg zeer als ze dan poepen of winden laten, laat evt je ha er naar kijken.

Onrustig tijdens de voeding kan ook komen door reflux. Lijkt soms alsof je kindje moet poepen, maar hij heeft dan in werkelijkheid moeite met slikken en last van boeren. Strekken, met armen maaien en beentje trappen, hoofd naar achteren gooien en hoofd heen en weer gooien zijn dingen die ze dan kunnen doen. Spuugt hij veel 9of hoor je hem vaak lang na het eten ook nog slikken of hoesten), gilt hij na het slikken, ruikt hij zuur uit zijn mondje, is de onrust vooral tijdens tot een half uur na de voeding? Dat zijn aanwijzingen voor reflux.

Ik dacht eerst ook dat mijn mannetje problemen had met de ontlasting, maar bleek uiteindelijk de reflux te zijn. Daardoor dronk hij onrustig. Bij het poepen, deed niet het poepen zelf zeer, hij perste zo hard dat hij ook eten terug z'n al geirriteerde slokdarm in perste en dat deed zeer.

6. Chico

Chico Actief lid

1 aug 2008
    184
    0
    0
    hi kwekkie4u,

onze zoon van 6 weken is ook altijd erg onrustig, met name tijdens de voeding.

vraagje, heb je een zware of snelle bevalling gehad?
    omdat ik zelf een zware bevalling heb gehad welke resulteerde in een keizersnee, zijn wij verder na gaan denken. bij ons blijkt nu sinds afgelopen donderdag dat er wat in zn nekje vast zit (wervel/spier). dat komt vaak voor bij zware en/of snelle bevallingen. waarschijnlijk is hierdoor de houding tijdens de voeding erg onprettig en is hij daarom zo onrustig.
    van de week zijn wij bij een chiropractor geweest welke dit zeer makkelijk constateerde:
    - hoofdje optillen: alleen het hoofdje hoort omhoog te gaan, zodat zijn kinnetje richting borstje gaat. bij onze zoon ging echter de hele rug vanaf de luier van de behandeltafel, net een plank!
    - hoofdje draaien: alleen het hoofdje hoort te draaien. bij onze zoon ging (bij de draai naar links) de hele rug weer mee.

de chiropractor vertelde dat zijn 'aandoening' ook de oorzaak kan zijn van zijn spugen en darmkrampjes.

ik kan je helaas nog niet vertellen of de klachten van onze zoon hiermee zijn verholpen. zoals verwacht is onze zoon de dag er na (vrijdag) eeeeeerrrgggg onrustig en huilerig geweest (spierpijn???). vannacht echter heeft hij voor het eerst doorgeslapen (van 23.00 - 6.00 uur) en heeft hij tot nu toe minder last van krampen. hij oogt ook een stuk rustiger.

misschien kun je hier wat mee. heel veel succes!

liefs chico

Deel Deze Pagina