Voor borstvoedende moeders die hun dreumes/peuter nog borstvoeding geven. Mijn dochter is 13mnd. Ze krijgt in de ochtend, vlak voor haar middagslaapje en savonds voor t slapen borstvoeding. De ochtend is wel duidelijk honger, de andere twee gewoon 'lekker' bij mama voor t slapen gaan. Nu vindt Ik die voedingen prima, de laatste tijd studeerde en werkte Ik ook vanuit huis. Nu moet Ik 1x per week tijdens haar middagslaapje en 1x per week tijdens avondtijd weg. Voelt een beetje onzinnig om te kolven aangezien Ik tegenwoordig maar 30cc produceer na een half uur kolven. Ze zou van mijn man toch kunstvoeding krijgen aangezien die 30 geen zoden aan de dijk zet. Hoe deden andere Moeders dat op die leeftijd? Ik heb ook wel gedacht om gewoon niet te kolven, lijkt zo'n tijdsverspilling.
Hier ook een dreumes van 13 maanden en de oudste 14 maanden gevoed. Vanaf 1 jaar kolfde ik niet meer en krijgen ze als ik er niet ben diksap/water/koemelk/sinaasappelsap uit een gewone beker of tuitbeker.
Waarom zou je kv geven? Vanaf een jaar mogen ze ook gewone melk en hoeven ze maar rond de 300ml zuivel per dag. Zou dan eerder een bakje yoghurt of iets dergelijks geven.
Jouw productie moet het nu wel kunnen redden om een keertje over te slaan, dus ik zou zeggen dat je dan niet hoeft te kolven. En inderdaad, kunstvoeding is niet echt nodig als ze ook wat yoghurt of melk kan drinken. Succes!
Mijn zoon is ook 13 maanden. Ik geef al twee maanden nog maar 1 keer per dag borstvoeding. S ochtends. En dat is echt voor de honger. Komt ook meer dan genoeg uit. Je productie hoeft dus niet gelijk om zeep te gaan. Ik zou het gewoon proberen, overdag overslaan. Dikke kans dat het gewoon goed gaat. O ja, en daarnaast geen ik gewone melk (bij de lunch).
Ik kolf al tijden niet meer. k geef nog 2x per dag bv als ik er ben, ben ik er niet dan sla k het gewoon een x over. k heb ook t idee dat ze niet zo veel met drinkt k merk weinig aan mn productie. k zorg wel dat k niet 2x achter elkaar mis dan zit er wel erg veel tijd tussen.
Ok, ga ik proberen. Ik geef kunstvoeding ivm koemelkallergie. Kan dus geen gewone melk geven en uit gewoonte vind ze het lekker voor t slapen gaan boven nog wat te drinken. Ik weet niet of dat ook werkt met sap. Hebben jullie of anderen ook voedingen gegeven / geven voor t slapen gaan? Hoe los(te) je dat dan op als je er niet bent? Flesje gewone melk? Of afleren?
Mijn zoontje is 13 maanden. Werk 4 dgn per week en heb tot zijn eerste verjaardag gekolft zodat hij 4 voedingen kreeg (2 live en 2 fles). Op zijn verjaardag gestopt met kolven, probleemloos, en geef nu alleen de ochtend en avondvoeding nog. Hij krijgt verder water, versgeperst sap en thee. Koemelk vind hij niet lekker, optimel wel haha dus in t weekend krijgt hij van mij een paar slokken. Als ik niet thuis ben drinkt hij thee voor t slapengaan. Ik heb nooit KV bij gegeven, hij krijgt savonds yoghurt als toetje dus haalt de 300 ml zuivel wel
Ik heb mijn dochter 2,5 jaar bv gegeven en het laatste jaar inderdaad nog 's morgens en 's avonds. Ook wel eens meer of minder vaak, maar gemiddeld 2 keer. Ik geloof dat het niet vaak is voorgekomen dat ik er niet was voor een voeding maar ik denk dat wij dan een flesje warme (koe)melk gaven. (Kolven is mij helaas nooit gelukt.)
Sinds een week kolft ik niet meer (dl is 14 mnd) en als ik werk (12 uur van huis) sla ik dus 1 voeding over. Productie kan het handelen al zit ik wel helemaal vol als ik thuis kom Dl drinkt trouwens sochtends, smiddags bv uit beker (vriezer moet wat minder vol haha) heel af en toe voor moddagslaap en savonds/snachts. 300cc geldt trouwens niet voor bv.. dat mag gewoon onbeperkt. Als dl niet goed eet of last heeft van tanden oid drinkt ze vaker bij me
Dl krijgt eigenlijk niets ter vervanging als k er s avonds niet ben. Ze gaat al vrij snel na t eten naar bed. Soms geeft mn man tijdens het eten dan wel wat extra yoghurt.
Ik kolfde na 6 maanden al niet meer, nooit problemen gehad. Ik kolfde alleen een beetje af als ik thuis kwam en het dus heel vol zat. Vond het sneu voor mijn zoontje om hem die hele sloot te laten drinken
Ik ben soms ook van huis op drinkmomenten, maar dochter - nu 17 mnd - krijgt dan niks vervangends. Ze drinkt overdag veel water, eet prima, de borstvoeding is qua vulling of voedingswaarde niet echt meer noodzakelijk. Dus hier krijgt ze 4x per week gewoon niks Ik kolf zelf ook niet, ben een moeilijke kolfer en mijn productie kan het prima aan 4x per week een voeding over te slaan. Soms slaan we ook de ochtendvoeding over als we haast hebben, geen probleem.
Ik kolfde bij beide jongens niet meer op die leeftijd. De jongste heeft wel een tijdje kv gehad, maar de oudste nooit.
Wij hebben 2 kindjes met een koemelk intolerantie, kwark en yoghurt gaat inmiddels wel, melk niet. Ze drinken graag warme haver en rijst melk voor het slapen, uit een rietjes beker.