baby 7 weken 's avonds onrustig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aagje90, 28 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Ik heb een hele lieve baby van nu 7 weken. Overdag is ze een goede slaper, ze slaapt op haar buik.
    Ik geef haar om 6.30 uur een fles en leg haar daarna terug in bed (wieg bij ons op de kamer) dan slaapt ze tot ongeveer 10 uur. Dan maak ik haar wakker en doe ik haar in bad en om 10.30 krijgt ze een fles. Om 11.15 ongeveer leg ik haar weer in bed. Ze huilt soms 5 minuten en dan valt ze in slaap. Ze slaapt dan tot 14.30, meestal moet ik haar dan zelfs wakker maken voor een fles. Dan gaat ze rond 15.15 weer slapen. Ze slaapt dan tot 18.30 soms moet ik haar wakker maken. Dan krijgt ze een fles en dan is het feest.

Ik leg haar dan rond half 8 weer in bed, maar ze slaapt dan niet. Ze huilt en blijft huilen. Ik weet niet wat er dan is.Ze blijft onrustig tot 22.30 dan krijgt ze weer een fles en daarna valt ze wel in slaap. Als we haar bij ons nemen huilt ze, als we haar laten liggen valt ze wel in slaap om vervolgens na een kwartier weer wakker te worden en weer te huilen.

Ik weet even niet meer waar ik nou goed aan doe. Ik wil haar liever niet te lang laten huilen maar als ik haar bij me neem huilt ze net zo. In bed troosten helpt ook niet. Ze krijgt 6 voedingen van 120 cc. Als we haar vast hebben, 'hapt' ze en sabbelt ze aan onze kleding. Een speen wilt ze niet.

Iemand tips?

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochters deden dat ook. Bij bv adviseren ze om dan met regelmaat aan te leggen, dit hebben wij met de flesvoeding toen ook gedaan. Steeds 30-60ml aangeboden, ze dronk dan tot 23.00 elk uur wel een beetje. Hierdoor was het erge huilen over en viel ze rond 23.00 rustig in slaap. Rond de 3 maanden was het van de een op de andere dag over.

3. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Mijn dochter, nu 10 weken, heeft dit ook s avonds erg. Wat helpt is geen slaapschema aan te houden en clusteren.. klinkt als typisch regel/clustergedrag. Met bv wat duidelijker op te lossen wellicht dan met fles maar zou doen wat hierboven gesuggereerd wordt!

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Dat is inderdaad clusteren.
    Ze weet dat ze de nacht in gaat en een lange ruk moet maken dus gaat ze een soort van hamsteren voor de nacht.
    Als ze het accepteert kun je meerdere kleine flesjes maken, dus de fles die je nu geeft verdelen in drie zodat ze elke keer sokjes kan nemen.
    Accepteert ze dat niet dan zit er niks anders op dan proberen te troosten, speentje/pink aanbieden en het uitzitten.
    Het gaat wel vanzelf over...mijn zoontje deed dit ook de eerste weken, maar voor zover ik me kan herinneren was dit maar voor twee a drie maanden.

5. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Okee clusteren dus. 's nachts krijgt ze trouwens ook nog een flesje om 2.30 uur. Kregen jullie kindjes dan ook 's nachts nog een fles?

Ik heb haar nu in de draagzak bij me met de speen in haar mond tegen me aan geklemd zodat ze die niet uit kan spugen. Op zich vindt ze dit fijn maar ik moet wel blijven lopen/staan. Ze viel af en toe in slaap en dan steeds weer wakker. Ga dit proberen en als ze dan gaat huilen dus de speen niet mer accepteert, dan geef ik haar een klein flesje.

Fijn om te weten dat meer kindjes dit hebben!
    Je kan soms zo onzeker worden...

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Clusteren zou kunnen helpen, daar helaas geen ervaring mee (die van ons was onrustig om andere redenen).

Mocht je het gehobbel en lopen zat worden. Probeer eens te zitten op een bureaustoel, kan je een beetje heen en weer draaien zonder al te veel inspanning scheelt misschien t nodige gedrentel heen en weer.

Mijn bekken konden t geloop destijds nog niet aan en ik was nog helemaal verrot na de maandenlange slaaptekorten dus we werden maar creatief met beweging via de minste inspanning.

Hebben later (toen knip geheeld was en in en uit een lagere stoel met kind in de armen gewoon ging) bij de ikea ook een stoel gehaald die lekker veert (pello lijkt ie op, maar dacht dat ie een andere naam had, was ong. 45 euro), zit wel laag maar is wel lekker in de rug! Beetje deinen en de kleine was zo vertrokken. Ideaal in de babykamer met de nachtelijke flesjes :)

Kan zijn dat de vorm van de speen je kindje niet aanstaat. Hier hebben we de difrax natural dat gaat nog steeds goed, maar menig mama heeft al t complete assortiment gehad. Difrax dental weigert ze hier. Andere mama's hebben geen pink meer over. Het is en blijft zoeken met die kleintjes.

Het kan zelfs zo gek nog zijn dat je kleintje moeite heeft met de donkerte (aangezien het overdag wel goed gaat).

Wij gaven t avondflesje toen der tijd nog in haar donkere kamertje, dat gaf haar meer rust en een vertrouwde overstap van de dag naar de nacht en dr bedje.

Later kwam er een LED nachtlampje op batterijen van de Hema bij (oranje kat). Ideaal ding, kan m overal kwijt (staat hier bovenop dr kledingkast), geeft net genoeg licht om een evt luier te verschonen maar is niet storend, terwijl een nacht peertje in een lamp gedraaid met een kap behoorlijk wat overdaad aan licht gaf. En hij gaat automatisch uit na +- 30 minuten (helaas niet via dimmen stapsgewijs naar uit, maar in 1x)

Ze is nu 9 maanden maar kijkt altijd of hij er nog wel staat. Naar opa en oma gaat die ook mee, net als dr knuffies als we gepland gaan (kaarten bijv.) en zij daar naar bed gaat. We hebben dus naast dr knuffies ook meerdere LED katten als backup inmiddels.

En, hoe kneuterig kan het zijn, heb een keer gelezen dat iemand maar niet begreep waarom de kleine zat te etteren in de avond. Bleek dat er een labeltje in t slaapzakje aan t kriebelen was en die deden ze alleen 's avonds aan...Idem voor pyjama's.

7. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ja hoor voor de 8 weken kreeg mijn zoontje nog een nachtfles.

Het onzekere blijft helaas tot je wat meer ‘feedback’ van je kindje krijgt en de verschillende buien leert kennen...

Maar je doet het dus hartstikke goed!
    Hoe is het gister gegaan?

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ohja, die fases hadden de mijne ook. De ene deed het in 3 uur. De andere had 5 uur nodig.. Best gezellig, maar wel heftig als je nog graag iets wil doen.
    Wij gingen meestal maar lekker op de bank zitten en op de schoot. En de partner liep heen en weer voor een kopje thee en wat lekkers ;)
    Af en toe even de speen erin, soms een beetje melk geven, en dan door tot ze meestal tegen het eind van het clusteren wel een volle fles dronken en dan de nacht in gingen. Het was hier het begin van de langere nachten.

9. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Gister ging best goed!

Eerst in bed gelegd en toen het huilen aanhield, lekker in de draagzak met speen en knuffel. Lekker heen en weer gelopen. Dit ging goed ze was rustig, zat heerlijk op de speen te sabbelen en viel af en toe even in slaap. Om kwart voor 10 sliep ze en kon ik ook gewoon lekker oo de bank hangen met haar in de draagzak.

Om 22.30 fles gegeven en daarna in bed. Dat was huilen, terwijl ze normaal dan gelijk slaapt. Maar weer bij me gepakt en in mijn bed op m’n buik gelegd. Daar viel ze in slaap en kon ik haar in d’r eigen bedje leggen. Vervolgens om 2.30 wakker gemaakt voor een fles en om 6.30 ook weer. Na de flessen ging ze meteen weer slapen.

Denk dat we vanavond eerst weer in bed leggen en als ze dan blijft huilen, in de draagzak met speen en knuffel. Gaat ze dan ook huilen dan een flesje van 30 cc.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Waarom maak je haar nog wakker om 2:30? Als ze genoeg groeit en goed drinkt, dan zou je ook kunnen kijken wat ze zelf doet qua tijden? Misschien kan ze wel langer doorslapen..

11. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ons meisje deed het ook maar niet uit honger maar vanwege krampjes en prikkels verwerken.
    We hadden eerst een paar weken rondjes lopen met haar op de arm, toen een paar weken schommelstoel met haar op de arm en toen ze daar in slaap begon te vallen zijn we ons avondritueel gestart. Fles in stilte en donker op haar kamer en dan bedje in. Resulteerde in paar weken avonden op haar kamertje maar ze had het best snel door en ging toen ook 's nachts langer slapen.
    Wakker maken voor de bv/fles deden we na 6 weken al niet meer.

12. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Ja? Zou dat al kunnen? Ze woog 8 sept. 3395 gram op het CB. Maar we zijn natuurlijk al bijna een maand verder... Ga dat eens proberen!

13. Love1990

Niet wakker maken hoor! Ze heeft een goed gewicht, en ze kunnen zelf heel goed aangeven wanneer ze honger hebben ;)

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De regel die ik uit het ziekenhuis meekreeg was: max uren doorslapen in de nacht is aantal ponden gewicht. Dus in jou geval bijna 7 pond, dus max 7 uur doorslapen.
    Mijn kids hebben dat nooit gehaald trouwens, die kwamen altijd wel iets eerder voor hun fles. En ik deed ook de meeste voedingen overdag op verzoek.

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ons meisje doet precies hetzelfde. Ze slaapt overdag goed in de kinderwagenbak, s avonds begint dan de onrust tot een uur of 10. Ik heb wel de indruk dat ze die tijd begint te vervroegen.

Ik geef BV dus leg haar dan vaak aan, maar soms pikt ze dit ook niet. De enige optie is dan rechtop tegen je aanhouden en wiebelen. S Nachts laten we haar slapen, ze meldt zich meestal rond 5 uur weer. Ze weegt nu 5,5 kg.

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou haar ook echt niet meer wakker maken, is helemaal niet nodig inderdaad. Ze mag inderdaad een uur of 7-8 achter elkaar doorslapen als ze dat doet. Hier alleen in de kraamweek wakker gemaakt en daarna altijd het aantal ponden aangehouden voor de uren die ze door mocht slapen. Hier ligt ze 's avonds eigenlijk ook nooit in d'r bedje. Ligt wat bij ons of in de box, de eerste weken wat huilen, de laatste weken is ze wel rustig en het begint nu een beetje te komen dat ze ook een slaapje doet voor de laatste fles in d'r eigen bedje, maar dit is maar een uurtje ofzo. Ze is nu ruim 11 weken.

17. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    We hebben haar nu 2 nachten niet wakker gemaakt om 2.30 uur. Ze werd uit zich zelf wakker om 6.00 uur en toen dronk ze een flesje leeg. Daarna sliep ze verder tot ongeveer 10.00 uur. Als we haar dan in bad doen, rekken we de fles tot 10.30 zodat we weer in ons gewone 'schema' zitten.
    Heerlijk!

Merk nu wel dat ze overdag wat minder lang slaapt, maar goed dat mag ook wel.

Dank voor al jullie tips!

18. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Zo normaal. Onze baby van 10 weken slaapt overdag en snachts vrij goed. Savinds van 19-22(laatste voeding) soms wel maar meestal niet. Ik doe hem dan i de draagzak, knuffelen etc. Snachts wisselend hij slaapt sinds een week vaak door maar zoals nu on 330 een fles. Ik volg lekker mijn baby ze zijn nog zo klein! De eerste had dit ook in de avond dat ging bij 4-5 maanden over en bij 9 maanden sliep hij echt door en had hij geen nachtvoeding meer...

19. Love1990

Klinkt heerlijk! Baby's kunnen zelf heel goed aangeven wanneer ze honger hebben. geniet van de heerlijke nachten.

Deel Deze Pagina