Voeding tijdens vakantie en tijdverschil van 5 uur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aapje22, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik ga woensdag met dochter lief twee weken naar Indonesië. Nu vraag ik me af hoe ik het moet doen met voeden. Het tijdsverschil is 5 uur. Dus dat is net 1 voeding. Kan ik het beste de Nederlandse tijden voeden? Of de nieuwe Indonesische tijden. Ik hoop zo dat ze niet in paniek raakt door nieuwe tijden. Iemand die het weet?

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou opverzoek voeden.... dus wanneer je meisje er om vraagt en niet perse op de tijden letten. Wij komen net terug van vakantie, geen tijdsverschil... maar ons zoontje heeft alles zelf daar geregeld en ging later naar bed, en sliep wat meer uit..... wij hebben hiervoor niets hoeven sturen, hij gaf zelf aan wanneer hij extra wilde drinken bij mij of wat water/sap of gewoon voeding wilde. En hij bepaalde wanneer het bedtijd was:)

Veel plezier in elk geval!

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.276
    10.999
    113
    Leuk! Eind vliegen hoor, met zo'n uk! Heb je nog een bassinet?

Ik zou inderdaad ook lekker op verzoek voeden, met het tijdsverschil en de reis wordt toch alles al wat omgegooid, laat je dochter maar zelf een nieuw evenwicht aangeven! Sowieso is sabbelen/drinken bij het opstijgen en landen en bij hoogtewisselingen of turbulentie erg fijn, dus ook daar kan je een beetje op inspelen. (hier bv, was/is wel errug makkelijk bij t vliegen)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon op verzoek voeden. De meeste babies kijken geen klok, maar reageren wel op licht en donker, dus maak je geen zorgen over het dag/nachtritme. Het is hier trouwens toch altijd al vroeg donker.
    Vast voedsel ook, gewoon met je mee laten eten als je zelf eet.
    Ze hebben hier in de winkel heel veel babyvoer. Wel makkelijk zijn soorten rijstepap met groente erdoor waar alleen water bij hoeft, bubur nasi tim bijvoorbeeld. Als je in een hotel ontbijt dan kan ze waarschijnlijk gewoon meeeten van de bubur ayam of de bubur kavang hijau.

5. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ze mag nog net in zo'n basket. Ze weegt acht kilo en is 66 cm volgens cb afgelopen donderdag.

6. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik neem uit veiligheid eigen eten mee. Ik wil niet het risico lopen dat ze ziek wordt. Dus potjes. Het is wel al vijf kilo maar dat maakt niet uit.

Deel Deze Pagina