Onze kleine is 7 weken oud. Ze krijgt 5 voedingen per dag tussen de 150cc en 180 cc (ben vorige week begonnen met het aanmaken van 180cc omdat ze aan 150cc niet meer genoeg had) 's Avonds om 11 uur half twaalf krijgt ze de laatste voeding. Ze valt dan meestal tegen half een in slaap en slaapt 's ochtends tot half elf. Wie heeft nog meer een kindje wat 's ochtends zo lang slaapt? Ze groeit goed, reageert goed en is prima te pas dus ik zie geen reden om haar 's ochtends wakker te maken. Heb een week lang geprobeerd haar strikt wakker te maken om acht uur, twaalf uur, vier uur, acht uur en twaalf uur maar onze dochter maakt er haar eigen structuur van en meld zich dan steeds eerder dan vier uur terwijl als ik haar niet wakker maak ze gewoon ongeveer om de vier uur meld, met uitzondering van de nacht. Wie o wie heeft advies, tips of maakt hetzelfde mee?
ja, maar het is zo al vrij krap om haar vijf voedingen te geven tussen elf uur 's ochtends en elf uur 's avonds. En ik heb ook geprobeerd om haar eerder wakker te maken, maar dan eet ze maar een halve fles gewoon omdat ze nog geen honger heeft.
Hier precies hetzelfde ritme, wat ik eraan doe? Ervan genieten! Sta zelf ook niet eerder op als half 11, zálig! (Word straks anders als ik weer moet werken...). Vind het altijd zo grappig als mensen me bellen rond een uur of 10, en ze bellen me dan wakker, zo verbaasd, je hebt toch een kleintje?! Kan me voorstellen dat het anders is als je nog een kleintje hebt rondlopen, maar dat is hier niet het geval.
Hihi, dit was stiekem de reactie waar ik op hoopte...dat er niks ergs aan is en ik er inderdaad heerlijk van moet genieten. Doe ik dus ook, want we hebben drie weken vol darmpkrampjes en gekrijs tot half drie 's nachts achter de rug. Dan is dit ook wel een keer lekker. Hoe doe jij het met de voedingen? Wel vijf voedingen per dag?
Lekker dat de krampjes nu over zijn, was hier ook over toen hij 1,5 maand oud was. Mijn mannetje is nu 3 maanden en ik geef hem ook 5 voedingen per dag, maar dan van ongeveer 180/200 cc. 12.00 uur 's avonds meestal de laatste voeding, en net als jouw kleintje slaapt en groeit hij goed, is hij gezellig en heb dus niets om me zorgen over te maken. Zie er wel als een berg tegenop op in januari weer aan de slag te gaan. Ik moet hem dan om 7 uur half 8 gaan wekken, arme man...(en ik zelf ook )
ik heb nog 7 weken ouderschapsverlof achter mijn zwangerschapsverlof geplakt, dus ik hoef pas 2 maart weer aan het werk. Heeeeerlijk lang uitslapen nog. Zal inderdaad voor jou en de kleine wennen worden om zo vroeg op te staan
Ik heb 4 weken achter mijn zwangerschapsverlof geplakt, idd heel erg lekker, maar altijd tekort . Geniet ervan!
Je kunt twee dingen doen (natuurlijk nog veel meer maar goed, ter illustratie 1) genieten van het feit dat je lekker lang kunt uitslapen en dus mee gaan in haar ritme. Laat naar bed, laat op. 2) of vinden dat het jouw ritme moet worden (misschien wat eerder naar bed en wat eerder op. Is wel handig als je moet werken bijvoorbeeld). In dat geval zou ik tijdelijk even terug gaan naar 6 voedingen. Dat is even heel vervelend maar binnen de korste keren snapt ze het wel weer. bijvoorbeeld: 8:00 / 11:00 / 14:00 / 17:00 / 20:00 / 23:00 Als dit lekker werkt kun je daarna naar 5 voedingen werken: 8:00 / 11:00 / 15:00 / 19:00 / 23:00 Succes ermee
Hier had ik ook een uitslapertje.. Ze kreeg om 10.00 de laatste voeding en sliep dan het klokje rond! Heerlijk.. Ik ging er om 9 uur uitgeslapen uit om het huishouden te doen en dan werd Esmee pas wakker! Geniet er van zolang ze dit "ritme"heeft! Hier helaas nu wel anders
Fae sliep vrij snel het klokje rond, maar dan van 7 tot 7 . Net wat prettiger vind ik zelf. Maar misschien dat je het op die manier een beetje kan gaan verschuiven? Dat je zo uitkomt? Verder zat Fae daardoor met 10 weken al op 4 flessen. Eigenlijk te snel, maar ze deed het er prima op. Ik wist ook niet waar ik die 5e fles nog bij moest 'duwen' . Wakker maken om 11 uur werkte hier alleen averechts.
Alyna deed dit ook, ze kreeg altijd haar laatste fles rond 23 uur en sliep dan tot 7 uur, en daarna ineens het klokje rond. Heb het langzaamaan verschoven naar 9 uur, en zo slaapt ze nu nog steeds.
Ik had ook zo'n uitslapertje (hij was toen 3,5 maand) Alleen hier ging het toen van laatste fles 21:00 uur en hij sliep dan tot 11:00 uur 's ochtends. Ik heb toen om de paar dagen alle flessen een half uur vervroegd. Tot ik uitkwam op 7 uur 's avonds naar bed en dan sliep hij tot 9 's ochtends. Nu nog steeds trouwens
hier ook zo'n snelle die geen nachtvoeding wilde ! hij slaapt nog steeds zo lekker ! van 19.15 tot 8.30 nu ! zalig ... geniet er maar van ! en ik heb tim ook echt niet wakker gemaakt in de nacht als hij zelf niet wilde .. lekker slapen dus !
Ik ga er ook gewoon heerlijk van genieten. Voor mijn werk hoef ik ook nooit vroeg op, de diensten beginnen 's middags om twee uur, dus daar hoef ik haar niet voor wakker te maken.
Ik ga er ook gewoon heerlijk van genieten. Voor mijn werk hoef ik ook nooit vroeg op, de diensten beginnen 's middags om twee uur, dus daar hoef ik haar niet voor wakker te maken.
Fijn he als je een kindje hebt die doorslaapt Hier ook eentje die al vanaf de 2e dag ofzo doorsliep (in t begin moesten we dr wel wakker maken van de kraamverzorgster omdat er anders tveel tijd tussen de flessen zat) Maar daarna konden wij ook lekker uitslapen, en nu nog steeds word ze smorgens pas om 9 uur wakker